Web Analytics Made Easy - Statcounter

آراد پور کار کارشناس بازار سرمایه در گفت و گو با خبرنگار بورس گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص میزان رشد بازار سرمایه در روز معاملاتی اخیر اظهار کرد: شاخص کل امروز حدود ۲۶ هزار واحد رشد کرد و به شاخص یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد رسید. در روز معاملاتی امروز، در ابتدای روند بازار سرمایه، عرضه سهام زیاد شد، ولی در نهایت بازار سرمایه توانست محدوده یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد را رد کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

قطع دست دلالان از بازار مسکن؛ خرید و فروش ملک به قیمت واقعی به کمک بازار املاک و مستغلات

او بیان کرد: از لحاظ تکنیکال، در روز معاملاتی گذشته خط روند نزولی شکسته شد و امروز نیز برای تایید شکست خط روند، محدود یک میلیون و ۲۱۰ هزار واحد را رد کرد.

کارشناس بازار سرمایه افزود: از لحاظ تابلو خوانی نیز، در حال حاضر بازار سرمایه بسیار ارزنده شده و نهاد‌ها و شرکت‌های سرمایه گذاری به عنوان نفراتی که پول‌های بسیار قوی دارند، برای خرید قانع شدند و صندوق‌های درآمد ثابت خود را می‌فروشند. در حال حاضر جریان نقدینگی مجددا به سمت بازار سرمایه آمده و بورس دوباره صعودی شده است.

پور کار در رابطه با علت رشد بازار سرمایه در چند روز اخیر گفت: در حال حاضر ریسک بازار سرمایه تا حدودی کاهش یافته و یکی از ابهامات بازار سرمایه که انتخابات ریاست جمهوری بود، برطرف شد؛ بنابراین افرادی که برای اقدام به سرمایه گذاری در بازار سرمایه، منتظر مشخص شدن ریسک سیاسی بودند، به شفافیت رسیدند.

او بیان کرد: فصل مجامع شرکت‌های EPS محور که سود خوبی را محقق می‌کنند، فرارسیده است و بسیاری از شرکت‌هایی که مجمع خوبی برگزار می‌کنند و سود خوبی را تقسیم می‌کنند، مورد تقاضا قرار گرفتند و این خود عاملی برای رشد بورس شد.

کارشناس بازار سرمایه در پاسخ به این پرسش که، آیا روند صعودی بازار سرمایه ادامه دار خواهد ماند؟، اظهار کرد: اگر شاخص کل، بالای یک میلیون و ۱۹۰ هزار واحد و یک میلیون و ۲۱۳ هزار واحد تثبیت قیمتی کند، این موضوع نشان از پایان روند نزولی خواهد بود. البته از این به بعد رشد شارپ در بازار سرمایه نخواهیم داشت.

او بیان کرد: با توجه به مفروضات صعودی در تمام روز‌های معاملاتی، رشد ۳۰ هزار واحدی نخواهیم داشت و بازار سرمایه بعد از رشد چند هزار واحدی تا حدودی اصلاح می‌شود، ولی در برآیند کلی، شاخص کل می‌تواند تا محدوده یک میلیون و ۳۰۰ هزار واحد و یک میلیون ۵۰۰ هزار واحد رشد کند.

پور کار در رابطه با روند تزریق پول به بازار سرمایه اظهار کرد: ما دو نوع روند تزریق پول داریم، یکی برای حمایت از بازار سرمایه است که شامل، ۲۰۰ میلیون دلاری است که داخل صندوق تثبیت است؛ که ۱۰۰۰ میلیارد تومان از آن تا به حال به بازار سرمایه تزریق شده است.

او بیان کرد: از مرداد ماه تا اواخر سال ۹۹ شرکت‌های سرمایه گذاری، سهام‌های بورسی و فرابورسی خود را می‌فروختند و در صندوق‌های درآمد ثابت سرمایه گذاری می‌کردند، ولی افراد در طول چند وقت گذشته اقدام به فروش صندوق درآمد ثابت کردند و سهام بورسی و فرابورسی خریدند.

او در پایان تصریح کرد: در زمانی که یک نهاد مالی و شرکت سرمایه گذاری صندوق‌های درآمد ثابت خود را می‌فروشد و سهام بورسی و فرابورسی می‌خرد، در این صورت ریسک سرمایه گذاری خود را افزایش می‌دهد، البته بازدهی بالاتری هم خواهد داشت.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بازار سرمایه شاخص کل تزریق نقدینگی انتخابات ریاست جمهوری بازار سرمایه سرمایه گذاری یک میلیون درآمد ثابت هزار واحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۳۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات

به گزارش قدس آنلاین، شاخص کل بورس در پایان معاملات امروز چهارشنبه (۸ اردیبهشت) با رشد ۶۵۲ واحدی به ۲,۳۰۴,۹۷۸و احد رسید.

از تغییر شاخص‌های دیگر بورس می‌توان به رشد ۱۳۹۵.۱۴ واحدی شاخص کل هم‌وزن اشاره کرد.

حجم معاملات امروز ۸.۰۳۲ میلیارد سهم بود که طی ۳۶۸,۶۰۳ معامله دادوستد شد و ارزش کل این معاملات نیز به ۵۵,۲۹۴.۸۳۴ میلیارد ریال رسید.

ارزش کل بازار بورس نیز بالغ بر ۷۹,۶۲۹,۵۰۲.۸۸۴ میلیارد ریال شد.

امروز فملی به تنهایی ۲ هزار و ۹۳۵ واحد شاخص را بالا کشید. رشد فملی متأثر از رشد قیمت جهانی مس است. پس از فملی، تاصیکو و سدشت نمادهای سبز پوش بورس بودند که بیشترین اثر را در رشد شاخص کل بورس داشتند. در سوی دیگر نمادهای شپنا، شستا و وبملت از نمادهای قرمز بودند که اثر منفی بر شاخص داشتند.

در فرابورس نیز نمادهای تجلی، حسینا و فجهان بیشترین اثر افزایشی را بر شاخص داشتند و نمادهای آریا، شگویا و خاور نمادهایی هستند که اثر کاهنده بر شاخص کل فرابورس داشتند.

به نظر می‌رسد که با توجه به معاملات امروز، در بازار فردا نیز شاهد تابلوی قرمز در ابتدای آغاز معاملات بازار سرمایه باشیم. انتظار می‌رود در ادامه بازار، تقاضا افزایش یافته، و در انتها بازار متعادلی را شاهد باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • احتمال بازگشت دلار به کانال ۶۱ هزارتومانی
  • روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • رشد ۶۵۲ واحدی در پایان معاملات
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه | افزایش ۶۵۲ واحدی شاخص کل
  • ثبات نسبی در بازار سرمایه
  • رشد اندک بورس؛ ارزش بازار به ۷۹ همت رسید
  • دلارهای خانگی روانه بازار شدند | روند نزولی قیمت دلار در بازار آزاد سرعت گرفت
  • پیش‌بینی بورس در هفته دوم اردیبشهت ۱۴۰۳/ یکه‌تازی فولادی و پتروشیمی‌ها در این هفته
  • روند حرکتی شاخص‌های بازار سرمایه چگونه خواهد بود؟ +عکس
  • بازاری‌ها فروشنده شدند؛ بازگشت دلار به کانال ۶۲ هزار تومان