Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایران و فنلاند هر دو دارای تجربه‌های طولانی در بخش‌های مختلف زمین‌شناسی هستند و با شناسایی درست از توانمندی‌ها و نیاز‌های هر دو سازمان، آینده همکاری‌های علمی با یکدیگر را برنامه‌ریزی کرد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام روابط‌عمومی سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور، نشست سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و فنلاند به‌منظور توسعه و ادامه همکاری‌های دوجانبه در بخش علوم‌زمین و معدن پیش از ظهر امروز به صورت وبینار در محل این سازمان آغاز به کار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



استفاده از زمین‌شناسی برای مقابله با چالش‌های بزرگ جهانی
در ابتدای این نشست سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی شرکت در وبینار مشترک سازمان‌های زمین‌شناسی ایران و فنلاند را به عنوان یک افتخار بزرگ یاد کرد و گفت: از رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور به عنوان یکی از معاونان وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین آقای Tiilikainen مدیرکل برجسته سازمان زمین‌شناسی فنلاند GTK و وزیر پیشین محیط‌زیست، انرژی و مسکن کشور فنلاند تشکر می‌کنم.
ودیعتی همچنین ضمن تقدیر از زحمات سفیر فنلاند در تهران گفت: گسترش و تقویت همکاری دو جانبه با فنلاند در همه زمینه‌ها هدف دولت جمهوری اسلامی ایران است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در فنلاند با بیان این‌که سازمان زمین‌شناسی ایران دارای سوابق ارزشمند، تخصص و کار‌های برجسته منحصر به فرد در غرب آسیا است، تصریح کرد: سازمان زمین‌شناسی فنلاند نیز یک مرکز با ویژگی‌های خوب در اروپا در ارزیابی و استفاده پایدار از منابع زمین‌شناسی است.
ودیعتی با تاکید بر این‌که محیط‌های ساخته شده و طبیعی ما می‌توانند کیفیت زندگی ما را ارتقا داده یا تخریب کنند، گفت: از تخصص زمین‌شناسی می‌توان برای مقابله با چالش‌های بزرگ جهانی مربوط به توسعه پایدار، اقتصاد بازیافت، آب سالم، و انرژی پاک، تغییرات اقلیمی و حوادث طبیعی استفاده کرد.
وی خاطرنشان کرد: زمینه‌هایی مانند مدیریت پایگاه داده‌ها، مدیریت منابع آب به ویژه مدیریت آب‌های زیرزمینی، اکتشاف و فرآوری مواد معدنی، ژئوفیزیک و توسعه خدمات دیجیتال فرصتی برای هر دو طرف برای کشف راه‎های جدید همکاری است.
سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی ضمن اشاره به همکاری آموزشی و تبادل علمی بین ایران و فنلاند در غرب آسیا و زمین‌شناسی خاورمیانه گفت: برای توسعه هر چه بیشتر، راه‌حل‌های جدید برای فرآوری موادمعدنی، پسماند و آب و افزایش دانش ما در مورد چرخه‌های زندگی به همان اندازه مهم هستند.
ودیعتی با بیان این‌که با توجه به پدیده خشکسالی در منطقه ما ایجاد زمینه همکاری در موضوعات مدیریت منابع آب به ویژه آب‌های زیرزمینی ضروری به نظر می‌رسد، تصریح کرد: ایران و فنلاند هر دو دارای تجربه‌های طولانی در بخش‌های مختلف زمین‌شناسی هستند که برهمین اساس می‌توان از این تجربیات استفاده کرد.

توسعه همکاری‌های علمی منطقه‌ای و بین‌المللی جهت مقابله با مخاطرات طبیعی
در ادامه معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس این سازمان در این نشست ضمن تشکر از زحمات سفیر جمهوری اسلامی ایران در هلسینکی و سفیر فنلاند در تهران جهت پایه‌ریزی مقدمات این وبینار گفت: امیدواریم در جلسه امروز بتوانیم با شناسایی درست از توانمندی‌ها و نیاز‌های هر دو سازمان، آینده همکاری‌های علمی با یکدیگر را برنامه‌ریزی کنیم.
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور با بیان اینکه سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از سال ۱۹۵۹ میلادی و حدود ۶۲ سال پیش تاسیس شد و افزود: این سازمان در طول این سالیان وظیفه تولید و اطلاعات پایه زمین‌شناسی و اکتشاف در کل کشور را به عهده داشته است.
به گفته معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تولید نقشه‌های زمین‌شناسی کوچک، متوسط و بزرگ مقیاس زمین‌شناسی و اکتشافی، شناسایی و پایش مخاطرات زمین‌شناسی و اجرای پروژه‌های ملی و بین‌المللی، مسئولیت تولید نقشه‌های خاورمیانه در لایه‌های گوناگون (به عنوان مسئول cgmw) برگزاری ۳۹ گردهمایی تخصصی ملی و بین‌المللی علوم زمین در کشور از جمله فعالیت‌های این سازمان است.
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور ضمن اشاره به تغییرات اقلیمی در سطح جهان و به ویژه ایران خاطرنشان کرد: کشور من با مشکلاتی از قبیل تامین آب شرب کشاورزی، خشکسالی، بروز سیل و زمین‌لغزش در برخی نقاط و فرونشست و ریزگرد‌ها مواجه شده است.
شهیدی ابراز امیدواری کرد: با همکاری‌های علمی منطقه‌ای و بین‌المللی به ویژه میان سازمان‌های زمین‌شناسی بتوانیم بر پاره‌ای از این مشکلات چیره شویم.     بیشتر بخوانید: همکاری‎‌ سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی و سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی زمین شناسی معدن

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی زمین شناسی معدن سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور سفیر جمهوری اسلامی ایران سازمان های زمین شناسی زمین شناسی ایران همکاری های علمی ایران و فنلاند بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟

دانشکده روانشناسی دانشگاه کلمبیا اخیراً مطالعه میدانی در کشور‌های مختلف انجام داده است که نتیجه آن ایجاد یک شاخص به نام «نردبان ثروت و قدرت» است که نشان می‌دهد مردم جهان بر اساس این شاخص دارای درجات مختلفی از شادی هستند.

به گزارش اطلاعات آنلاین، کشور فنلاند در چند سال اخیر همواره در بین بالاترین کشور‌های این نردبان معرفی شده است که یکی از شادترین کشور‌های جهان است و در هشت سال اخیر رتبه اول این نردبان را حفظ کرده است.

آگوست نیلسون، عضو جامعه روانشناسی این دانشگاه همراه تیمش تحقیقات مفصلی درباره این نردبان صورت داده و می‌گوید مطالعات تجربی نشان می‌دهد که مردم کشور‌های بالای این نردبان به جای قدرت و ثروت در زندگی روزمره بیشتر به خانواده و روابط شخصی فکر می‌کنند.

در سال ۲۰۲۴ کشور فنلاند برای هفتمین سال متوالی به عنوان شادترین کشور جهان در رتبه‌بندی سازمان‌های بین‌المللی قرار گرفت و مطالعات دانشگاه کلمبیا نیز همین موضوع را نشان می‌دهد که بیشتر مردم این کشور به جای رتبه‌های اداری و رسمی و مدیر شدن و رسیدن به قدرت و ثروت به زندگی روزمره خود فکر می‌کنند.

نیلسون می‌نویسد: من اخیراً رهبری گروهی از محققان کشور‌های سوئد، آمریکا و انگلیس را بر عهده داشتم و این سوالات را در بین ۱۶۰۰ نفر از بزرگسالان این کشور‌ها مطرح کردیم. مطالعه ما نشان داد که استعاره نردبان باعث می‌شود مردم بیشتر به قدرت و ثروت فکر کنند و کمتر به خانواده، دوستان و سلامت روان فکر کنند. وقتی استعاره نردبان حذف شد، مردم همچنان به پول فکر می‌کردند، اما بیشتر از نظر «امنیت مالی» به جای عباراتی مانند «ثروت»، «ثروتمند» یا «طبقه بالا».

افراد در گروه‌های شاد و هماهنگی در مقایسه با سایر گروه‌ها کمتر به قدرت و ثروت و بیشتر به اشکال گسترده‌تر رفاه مانند روابط، تعادل بین کار و زندگی و سلامت روان فکر می‌کردند. به گزارش «اطلاعات آنلاین»، تحقیقات نشان داده است که وقتی افراد خوشبختی را تعریف می‌کنند، فقط به میزان کمی به ثروت و موقعیت اشاره می‌کنند. به عبارتی ثابت شده است که پول با رفاه ارتباط مستقیم دارد، اما اثر پول ضعیف‌تر از بسیاری از عوامل شادی دیگر است، جایی که روابط اجتماعی با کیفیت خوب، قوی‌ترین اثر را دارند.

تحقیقات اخیر دانشگاه آکسفورد نشان می‌دهد که شادی در واقع باعث بهره‌وری بیشتر افراد می‌شود و مهم‌ترین عامل برای شادی در کار، تعلق خاطر است. از سوی دیگر، اعتقاد بر این است که دستمزد مهمترین عامل برای شادی در کار است، اما معلوم می‌شود که محرک بسیار ضعیف تری برای شادی در کار نسبت به تعلق خاطر است. این با پیام کلی علم شادکامی همخوانی دارد که روابط اجتماعی مهمترین عامل برای شادی افراد است.

دیگر خبرها

  • تأکید امیرعبداللهیان بر تحریم تسلیحاتی و تجاری اسرائیل
  • چرا فنلاند شادترین کشور دنیاست؟
  • امیرعبداللهیان: نقش‌آفرینی دولت‌های مسلمان در بحران غزه در تاریخ ثبت می‌شود
  • رژیم اسراییل ریشه ناامنی و دشمن مشترک ما است
  • امیرعبداللهیان، وزیر خارجه ایران: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • امیرعبداللهیان: تلاش‌های منطقه‌ای برای توقف جنگ و نسل‌کشی در غزه جدی‌تر شده است
  • پیشرفت ورزش استان یزد با همکاری تمامی نهاد‌ها
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد؛ تهاتر نفت با چای و چوب سریلانکا
  • سریلانکا به سرمایه‌گذاران ایرانی زمین دولتی می‌دهد
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا