Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، مهندس حسین اسماعیلیان با اشاره به وضعیت تنش آبی شهر مشهد و روستاهای اطراف آن در تشریح مدیریت تامین آب اظهار داشت: بهسازی و مهندسی مجدد و جابه جایی چاه ها با هدف استحصال آب و تامین آب پایدار تکمیل مخازن و خطوط انتقال مربوطه به میزان 110 هزار متر مکعب، جداسازی 69 کیلومتر پهنه های فشاری در فاز اول اجرایی، اصلاح شبکه موثر به میزان 50کیلومتر و  ارتقاء کیفی 10 حلقه چاه از جمله اقدامات مرتبط با طرح جامع بهبود تامین آب شهرستان مشهد می باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه با اشاره به اهمیت اجرای پروژه نبی اکرم (ص) به عنوان اهم طرح های بهبود تامین آب تصریح کرد: اجرای خطوط جمع آوری چاه ها با هدف ارتقاء کمی و کیفی آب شرب مشهد در پهنه های  (A، L،S ) تا پایان سال تکمیل و به بهره برداری می رسد.

مهندس اسماعیلیان در ارتباط با تامین آب در روستاهای تحویل گرفته شده عنوان کرد: از ابتدای سال 99 با آغاز فرآیند یکپارچه سازی شرکت های آب و فاضلاب شهری و روستایی تعداد 222 روستا با جمعیت حدود 245 هزار نفر تحت پوشش شرکت قرار گرفت که در ابتدای تحویل گیری بر اساس پایش صورت گرفته تعداد 140 روستا با تنش آبی مواجه بودند که با اجرای عملیات اضطراری صورت گرفته سعی در کاهش و رفع مشکلات تامین آب آنان گردید. در حال حاضر روستاهای تحت پوشش به 262 روستا با جمعیت حدود 300 هزار نفر رسیده اند و تعداد 113 روستا در شرایط تنش آبی قرار دارد.

وی در خصوص برنامه ریزی صورت گرفته و در رابطه با پروژه های اجرایی جهت بهبود تامین آب روستاها خاطر نشان کرد: از جمله اقداماتی که به منظور مدیریت تامین آب جهت گذر از تنش آبی خصوصا در تابستان سالجاری در روستاها صورت گرفته  ساخت 10 باب مخزن به ظرفیت 4 هزار متر مکعب، خرید و نصب 60 دستگاه پمپ و الکتروپمپ، اجرای 40 کیلومتر شبکه توزیع و 50 کیلومتر خط انتقال و نیز تکمیل 6 باب ایستگاه پمپاژ و همچنین حفر و جابجایی 29 حلقه چاه از جمله فعالیت های مهم این شرکت در راستای مدیریت تنش آبی در روستاها می باشد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد تاکید کرد: با وجود مشکلات جدی در تأمین آب مشهد و برنامه ریزی های فوق الذکر، تأمین آب نیازمند همراهی همه جانبه تمامی شهروندان می باشد که امیدواریم با مدیریت مصرف و استفاده بهینه از منابع موجود آب؛ از تابستان امسال با کمترین تنش آبی عبور کنیم.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: تنش آبی مشهد تابستان تامین آب تنش آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،پرویز امجدی با بیان این خبر افزود: کشت عدس در منطقه مرگور و در روستای سه گرگان به صورت الگویی و کشت انتظاری و در راستای اهداف طرح جهش تولید در دیم زارها با دستگاه کشت مستقیم و بدون عملیات خاکورزی و با رقم جدید ورزقان برای نخستین بار به جایگزینی از ارقام محلی صورت گرفته است.

وی ادامه داد: به منظور مقایسه کشت انتظاری با کشت بهاره رقم ورزقان به صورت بهاره و کشت مستقیم در روستای موانا منطقه سیلوانا کشت شده است.

وی هدف از این طرح را علاوه بر مقایسه کشت انتظاری و بهاره، ترویج کشت پائیزه، تغییر تاریخ کاشت و استفاده بهینه از نزولات آسمانی و استفاده از مزایای کشت مستقیم و کاهش تردد ماشین آلات در مزرعه عنوان کرد. 

امجدی افزود: با توجه به اینکه حبوبات از خانواده لگومینوز بوده و تناوب بسیار خوبی برای غلات پائیزه به شمار می رود، به لحاظ اصلاح و تثبیت خاک و کاهش جمعیت علف های هرز و آفات در مزرعه، توسعه کشت آن ها جزو برنامه های الویت دار زراعت شهرستان و در راستای سیاست های تغییر الگوی کشت محصولات کشاورزی می باشد.

گفتنی است نتایج اجرای طرح در اختیار بهره برداران منطقه قرار خواهد گرفت‌.

دیگر خبرها

  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • اجرای سایت الگویی عدس دیم در منطقه مرگور و سیلوانا شهرستان ارومیه 
  • ضرورت اجرای ۱۵۰ هزار هکتار طرح‌های آبخیزداری در شهرضا
  • تدوین برنامه جامع مدیریت گردشگری برای دزپارت خوزستان
  • تدوین برنامه جامع ‌مدیریت‌ گردشگری برای‌ «دزپارت» خوزستان
  • اجرای طرح زون بندی شبکه آب شوشتر
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • تامین زمین برای ساخت هشت هزار و ۵۰۰ واحد طرح نهضت ملی مسکن در شهرستان های سراوان و گلشن
  • پیش بینی ناترازی ۱۰ تا ۱۱ هزار مگاواتی برق در تابستان