Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امور خارجه روسیه از اجرای توافقنامه دوجانبه مربوط به عدم لزوم اخذ روادید برای اعضای گروه‌های توریستی روسی و ایرانی برای سفر به هر یک از دو کشور خبر داد.

خبرگزاری میزان - تسنیم به نقل از خبرگزاری «نووستی» نوشت: وزارت امور خارجه روسیه امروز اعلام کرد که توافقنامه دوجانبه مربوط به رژیم بدون روادیدی بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه برای گروه‌های توریستی از اول ماه جولای (دهم تیر ماه) به اجرا گذاشته می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دفتر انتشارات و مطبوعات وزارت خارجه روسیه در بیانیه‌ای یادآور شد: «توافقات صورت گرفته بین مقامات مسکو و تهران درباره عدم لزوم اخذ روادید برای اعضای گروه‌های توریستی روسی و ایرانی برای سفر به هر یک از دو کشور، از اول ماه جولای سال ۲۰۲۱ (۱۰ تیر ماه) به اجرا گذاشته خواهد شد.»

طبق این اطلاعات، بدین ترتیب بر اساس توافقات دوجانبه، امکان سفر بدون روادید گروه‌های توریستی از ۵ الی ۵۰ نفر و برای مدت ۱۵ روز به روسیه و ایران بوجود آمده است. این گروه‌ها می‌توانند توسط آژانس‌های توریستی دو کشور تشکیل شوند و برای کل گروه فقط یک روادید مورد نیاز خواهد بود.

وزارت خارجه روسیه یادآور شده که پذیرش گروه‌های توریستی ایرانی در روسیه، بعد از لغو محدودیت‌های موقت برای تردد شهروندان خارجی در رابطه با شیوع ویروس کرونا امکان پذیر خواهد بود.

مقامات مسکو و تهران به توسعه روابط دوجانبه در عرصه گردشگری علاقه‌مند بوده و خواستار گسترش همکاری‌ها در این زمینه هستند.

بیشتر بخوانید: فروش بلیط گردشگری فضایی آغاز شد

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: روسیه ایران توریستی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: روسیه ایران توریستی گروه های توریستی خارجه روسیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۵۶۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان

روسای جمهور تاجیکستان و روسیه در تماس تلفنی به رایزنی درباره روابط دوجانبه و همکاری برای مقابله با تهدیدهای مشترک پرداختند.

به گزارش ایسنا، «امامعلی رحمان» رییس‌جمهور تاجیکستان و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در تماسی تلفنی به تبادل نظر درباره همکاری میان دو کشور و مقابله با تهدید تروریسم و مهاجرت پرداختند.

در بیانیه کرملین آمده است رؤسای‌جمهور درباره برخی مسائل مربوط به روابط دوجانبه گفتگوی سازنده‌ای داشتند، از جمله درباره همکاری در مبارزه با تهدید تروریسم و مهاجرت.

به گفته کرملین، در این باره توافق شد که سازوکارهای تعامل میان وزارتخانه‌ها و ادارات مربوطه در دو کشور بهبود یابد.

این دو تن همچنین اظهار کردند تلاش‌های شدت‌یافته برخی جریانات برای تشدید تصنعی تنش‌ها بر سر مسئله نیروهای کاری مهاجر، خنثی خواهد شد و این مسائل نمی‌توانند به روابط دوستانه میان دو کشور آسیبی وارد کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • امیرعبداللهیان و فیصل بن فرحان در بانجول دیدار کردند: تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم
  • دیدار امیرعبداللهیان با همتای ترک: گفتگو درباره تحولات منطقه، فلسطین و روابط دوجانبه
  • گزارش جدید وزارت خارجه روسیه از وضعیت دردناک حقوق بشر آمریکایی
  • توافق ایران و عربستان در زمینه تسهیل صدور روادید تجاری و برقراری پرواز مستقیم بین دوکشور
  • وزارت خارجه روسیه: ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • ناتو برای درگیری احتمالی با روسیه آماده می‌شود
  • تماس تلفنی پوتین و امامعلی رحمان
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • گام به گام تا ویزای توریستی کانادا
  • امیرعبداللهیان: ایرانیان معدودی تحت تاثیر فضاسازی رسانه‌های معاند نگران تردد خود به ایران هستند/ آنها می‌توانند با مراجعه به سامانه پرسمان تردد وزارت خارجه از سفر بدون مشکل خود به کشور مطمئن شوند