Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، جبار باقری مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز گفت: با توجه به مراجعه روزانه صدها نفر از اعضای خانواده زندانیان برای ملاقات با زندانی و حضور آنها از ابتدای ورود تا نوبت ملاقات حداقل دو ساعت زمان صرف می‌شود؛ لذا ضرورت ایجاد محیطی مناسب و در شأن خانواده‌ها بر اساس اصل کرامت انسانی بیش از پیش مورد توجه و تاکید مسئولان زندان‌ها و قوه قضائیه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: گرچه هم اکنون در سطح کشور و بویژه در زندان‌های مرکزی بنا به سلایق و امکانات، چنین محل‌هایی وجود دارد لکن بعضاً خانواده در هنگام مراجعه به زندان‌ها دچار مشکلات شده و علاوه بر رنج حاصل از دوری سرپرستان زندانی خود، ناچار هستند دقایقی را در محیط‌های نامناسب سپری کنند. از این رو انجمن حمایت و اداره زندان قزلحصار با مطالعه شرایط موجود طرح مجتمع فرهنگی و رفاهی خانواده‌های زندانیان را تهیه و امروز نیز با حضور خیر محترم کلنگ احداث این طرح به زمین زده شد.

باقری در خصوص تأمین هزینه ساخت این مجتمع گفت: زمینی را که زندان در اختیار این طرح قرارداده حدود ۱۰ هزار متر مربع مساحت دارد که طبق نقشه حدود ۱۵۰۰ مترمربع آن به صورت مسقف در ۱۸ بخش شامل ایجاد اتاق پزشک، روانشناس، شیردهی، فروشگاه، آژانس، نمازخانه، سرویس بهداشتی و … پیش بینی شده که تمامی هزینه‌های ساخت این مجموعه از طریق آقای مهندس کامبیز عظیم زاده، به عنوان خیّر، تأمین خواهد شد.

مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز افزود: در راستای روان سازی و تسهیل در امور رسیدگی به خانواده‌های زندانیان، فضای مناسبی در این طرح تحت عنوان دفتر نمایندگی انجمن حمایت زندانیان غرب تهران در نظر گرفته شده که با احداث و راه اندازی آن، نحوه عملکرد مجموعه‌های احداثی پیش بینی شده پایش و نظارت خواهد شد.

کد خبر 5242999 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: آزادی زندانیان انجمن حمایت از زندانیان دادستانی تهران انتخابات 1400 شهرداری تهران شورای شهر تهران هفته قوه قضاییه سیدابراهیم رئیسی سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش محیط بان داوری هلال احمر جمهوری اسلامی ایران وضعیت معابر کیفیت هوای تهران شهر تهران قوه قضاییه انجمن حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۲۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 

ناصر عسکری نژاد با تبریک هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مرتضی مطهری گفت: از بین بردن فقر تحصیلی بین نسلی در بین خانواده‌های تحت حمایت از مهم‌ترین گام‌های این نهاد در توانمندسازی جامعه هدف است که این امر مهم با پرداخت کمک‌هزینه‌های تحصیلی و ارائه خدمات حمایتی دنبال می‌شود. 
 
وی ضمن قدردانی از مشارکت خوب جامعه فرهنگی استان به ویژه معلمان در حمایت از ایتام و خانواده‌های نیازمند تصریح کرد: جامعه فرهنگی و معلمان در برابر پدیده‌های اجتماعی بی‌تفاوت نیستند و همواره نقش خود را در هدایت جامعه به سمت فعالیت‌های خیرخواهانه و ایثارگری اجتماعی به‌درستی ایفا کرده‌اند.

عسکری نژاد با تأکید بر اینکه معلمان علاوه بر تعلیم و تعلم، آموزگار مهرورزی نیز هستند، گفت: معلمان و اقشار مختلف برای شرکت در طرح اکرام ایتام و محسنین می‌توانند از طریق ارسال عدد یک به سامانه پیامکی ۳۰۰۰۳۳۳۳ یا مراجعه به سایت اکرام به نشانی ekrame. emdad. ir حمایت مادی و معنوی ایتام تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان را برعهده بگیرند.

هم اکنون ۲۷هزار و ۵۴۸فرزند یتیم و محسنین تحت حمایت کمیته امداد استان کرمان قرار دارند که ۴۴۱ نفر از این ایتام فاقد حامی و نیازمند حمایت خیران هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • شرایط تحصیل زندانیان البرزی مهیا شد
  • ادامه تحصیل زندانیان البرزی در تمام مقاطع تحصیلی
  • ۵ هزار کودک خیابانی در تهران
  • خیران برای آزادی ۲۴۷ زندانی جرائم غیر عمد در کرمان پیش قدم شوند
  • حمایت بیش از ۶۰۰۰ معلم کرمانی از ایتام 
  • مدیران فرهنگی به احیای آموزش هنر خوشنویسی توجه داشته باشند
  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد