Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبر آنلاین از اصفهان، محمدرضا احمدی از انجام عملیات آزمایشی حرکت درزین بر روی بخشی از مسیر متروی اصفهانبهارستان برای نخستین بار خبر داد و اظهار کرد: خوشبختانه طی یک سال گذشته پس از انجام دو سفر از سوی رئیس سازمان برنامه‌ریزی و بودجه کشور به استان اصفهان موفق به دریافت ۲۰۰ میلیارد تومان از محل منابع دولتی به طرح متروی شهر جدید بهارستان شدیم که به دنبال آن ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر نیز از محل منابع داخلی شرکت عمران شهرهای جدید به دستور آقای طاهرخانی، معاون وزیر راه و شهرسازی به این پروژه اختصاص یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تأکید کرد: طبق گزارش‌های موجود، پروژه خط مترو شهر جدید بهارستان طی ۹ سال ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته در حالی که در طول یک سال گذشته نیز پیشرفت فیزیکی آن به میزان ۳۵ درصد اعلام شده است که رقم بسیار چشمگیری به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید بهارستان با بیان اینکه این پروژه در مرحله زیرسازی دارای ۹۳ درصد، روسازی ۶۰ درصد و ایستگاه بهارستان ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی است گفت: بدون شک حرکت درزین بر روی ریل مستلزم پیش زمینه‌های فراوانی در حوزه فنی و اجرایی است که خوشبختانه پس از اتمام آن در این مدت موفق به انجام این تست شدیم.

به گفته وی در حال حاضر تست مذکور به طور روزانه انجام می‌شود و طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته تا شهریورماه مسیر زیادی از این خط با درزین طی خواهد شد.

احمدی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه این پروژه تا نیمه سال ۱۴۰۱ افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید گفت: تست سرد این پروژه تا پایان امسال انجام و مترو سیستم آن بر روی مسیر ریلی قرار خواهد گرفت.

جزئیات متروی اصفهان به شهر جدید بهارستان

گفتنی است شهر جدید بهارستان با وسعتی برابر سه هزار هکتار و افق جمعیتی ۵۰۰ هزار نفر در فاصله ۱۵ کیلومتری جنوب شهر اصفهان واقع شده و مطالعات توجیهی طرح قطار برقی آن در سال ۱۳۸۴ به تصویب شورای عالی ترافیک کشور رسیده است.

با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته این پروژه از ایستگاه «صفه» (امتداد خط یک متروی اصفهان) شروع و از کنار بزرگراه وحید دستجردی و خط راه آهن سیلو به سمت شهر جدید بهارستان طی مسیر می‌نماید.

طول این مسیر ۱۵ کیلومتر بوده که ۱۰.۵ کیلومتر آن به صورت گالری و ۴.۵ کیلومتر بر روی سطح زمین احداث شده است. در طول مسیر ۲ ایستگاه در نظر گرفته شده که یکی برای سپاهان شهر و دیگری برای راه آهن تعبیه و انتهای آن نیز در شهر جدید بهارستان به ایستگاه تبادلی با خط متروی بهارستان – مجلسی ختم می‌شود.

همچنین قطار حومه‌ای شهر جدید بهارستان علاوه بر جابه جایی مسافرین شهر جدید، قابلیت جذب مسافرین قطار اصفهان- تهران، مرکز تجاری سیتی سنتر (یکی از بزرگترین مراکز تجاری منطقه) و سپاهان‌شهر با جمعیت کنونی ۷۰ هزار نفر را خواهد داشت که تأثیر به سزایی در کاهش ترافیک بزرگراه وحید دستجردی را دارد.

48

کد خبر 1528505

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: مترو متروی اصفهان استان اصفهان شهر جدید بهارستان بر روی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی  پیش از ظهر یکشنبه در نشست خبری گرامیداشت هفته بسیج سازندگی گفت: با اعتباری بالغ بر هزار میلیارد تومان آبرسانی در ۶٠٠ روستا در آذربایجان غربی در حال اجراست که ۱۶۵ روستا از آنها در شهرستان بوکان در جنوب استان واقع شده است.

سرهنگ تقی نجمی ادامه داد: در طول یک سال گذشته ۵٠ هزار بسته معیشتی توزیع، ۵۵١ جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم اهدا، ١۵ باب مسکن مددجویان احداث و ١۵ پروژه آبرسانی افتتاح شده است.

وی از فعالیت  ۶١٠٠ گرو‌ه  جهادی در سطح استان خبر داد و افزود: با یاری این گروه های جهادی در یک سال گذشته یک هزار و ۶۰۶ فرصت شغلی ایجاد شده،  ٢٢٠ میلیارد تومان تسهیلات بانکی در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و  ۴ هزار ٢۵٠ دوره آموزشی کارآفرینی برگزار شده است.

جانشین فرماندهی سپاه شهدای آذربایجان غربی تاکید کرد: دیدار با خانواده معظم شهدا، رزمایش جهادگران فاطمی، افتتاح ٧٠ طرح اقتصاد مقاومتی با اعتبار ١٢ میلیارد تومان، مرمت ۶۵ واحد روستایی، برپایی میز خدمت در مناطق محروم، اعزام اکیپ‌های پزشکی و دامپزشکی، دیدار جهادگران با مقام عالی استان، افتتاح ٩ کیلومتر راه روستایی بین مزارع، افتتاح نمایشگاه مقاومتی در کل شهرستان‌ها، واگذاری ١٠ هزار تن قیر رایگان به روستاها، افتتاح ۵ پروژه ورزشی و چندین طرح و پروژه در هفته گرامیداشت بسیج سازندگی در دستور کار قرار گرفته است.

سرهنگ نجمی اظهار کرد: یکی از مأموریت‌های مهم مجموعه سپاه محرومیت زدایی و بسیج سازندگی است که اقدامات خوبی در سطح استان در حال انجام است.

 

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • پروژه‌های عمرانی و زیست محیطی نصف جهان در صف افتتاح
  • آرزوهای دیرینه اصفهانی‌ها در ریل افتتاح پروژه‌های عمرانی و زیست‌محیطی شهر زندگی
  • تی‌بی‌ام خط ۲ متروی اصفهان تا یک ماه آینده به ایستگاه ابن‌سینا است
  • پروژه روشنایی معابر نواحی صنعتی رضی و مشگین شهر افتتاح می‌شود
  • انجام ۴ کیلومتر حفاری تونل خط ۴ متروی مشهد
  • آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • اجرای طرح آبرسانی به ۶۰۰ روستای آذربایجان غربی
  • افتتاح فاز دوم فولاد بافت؛ با این پروژه بزرگ بیشتر آشنا شوید
  • بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ متروی اصفهان در اولویت است/بازار «زرین» گذشته را روایت می‌کند
  • بهره‌برداری از ۱۳ پروژه ورزشی تا پایان اردیبهشت ماه در تبریز