Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی روز چهارشنبه در همایش بزرگداشت شهید بهشتی و ۷۲ تن از یاران انقلاب اسلامی به مناسبت هفته قوه قضاییه در میاندوآب با بیان اینکه مساله قضا و داوری از مهم‌ترین مسایل در دین اسلام است، اظهار داشت: از منظر امام خمینی (ره) اگر در نظام اسلامی دستگاه قضایی اسلامی نبوده و براساس دستور الهی پیش نرود، آن‌ نظام، اسلامی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: نظام اسلامی آن زمان تحقق می‌یابد که دستگاه قضایی براساس احکام دین و اسلام حکم صادر کند و همچنین قضاتی که در این قوه فعالیت می‌کنند، باید براساس احکام دین قضاوت کرده و انسان‌هایی پاکدامن باشند.

وی با اشاره به اینکه قوه قضاییه در تمامی حکومت‌ها به ویژه در حکومت دینی و اسلامی از جایگاه ویژه ای برخوردار است، اضافه کرد: فلسفه وجودی دستگاه قضایی گسترش عدالت در جامعه و مبارزه با فاسدان و ظالمان است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی با بیان اینکه با روی کار آمدن آیت‌الله رییسی این مهم در جامعه ما شتاب بیشتری به خود گرفته، گفت: امید است این رویه پس از این نیز با این روند ادامه داشته باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه حضرت علی (ع) محور و نماد عدالت در زمان خویش بود و بنا به گفته بزرگان وجود عدالت در ذات آن حضرت، ایشان را به شهادت رساند، اظهار داشت: آن امام حتی در خلافت خویش هم در راستای اجرای عدالت به افراد نزدیک خود هشدار می‌دادند و حتی برخورد هم می‌کردند.

حجت الاسلام والمسلمین قریشی گفت: کسانی که در قوه قضاییه خدمت می‌کنند باید از منش و روش حضرت علی (ع) الگوبرداری کنند و آن عدالتی که مدنظر اسلام است اگر قضات در صدد اجرای آن در جامعه هستند باید سیره و منش آن حضرت را سرمشق زندگی خود قرار داده و براساس سبک آن حضرت زندگی کنند.

وی با تاکید بر اینکه باید اصلاحات قضایی با سرعت ادامه پیدا کند، اظهار کرد: باید این امید که دستگاه قضایی در دل مردم ایجاد کرده، بیشتر گسترش یابد تا مایه احساس عدالت بیشتر در جامعه شده و سبب ترس برای مفسدان و ظالمان باشد.

به گزارش ایرنا، هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از مسئولان نظام، همچون آیت ‏الله‏ بهشتی رییس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، ۱۲ معاون وزیر و ۲۷ نماینده مجلس در جلسه هفتگی حزب حضور داشتند، منفجر شد و از یکم تا هفتم تیرماه هر سال به‌عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

برچسب‌ها عدالت اجتماعی آذربایجان غربی هفته قوه قضاییه امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی میاندوآب قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: عدالت اجتماعی آذربایجان غربی هفته قوه قضاییه عدالت اجتماعی آذربایجان غربی هفته قوه قضاییه امام جمعه ارومیه سید مهدی قریشی میاندوآب قوه قضاییه دستگاه قضایی قوه قضاییه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا

دادستان کرمانشاه گفت : در اجرای برخی برنامه‌های عملیاتی به تعامل و همکاری دادستانی و فراجا نیاز داریم و هدف مشترک تعامل دستگاه قضایی و فراجا، خدمت به مردم و افزایش رضایت‌مندی آن‌هاست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حمیدرضا کریمی امروز _ چهارشنبه پنجم اردیبهشت _ در نشست تعاملی مقامات ارشد دستگاه قضائی و انتظامی استان ضمن تشریح برنامه‌های عملیاتی ابلاغی دادستانی کل کشور در سال ۱۴۰۳ اظهار کرد: در اجرای برخی برنامه‌های عملیاتی، به تعامل و همکاری دادستانی و فراجا نیاز داریم و هدف مشترک تعامل دستگاه قضائی و فراجا، خدمت به مردم و افزایش رضایت‌مندی آن‌هاست.

وی با اشاره به تأکید رهبر انقلاب و تأیید ریاست قوه قضائیه از طرح عفاف و حجاب افزود: دشمنان نظام اسلامی عفت عمومی را نشانه رفته‌اند، لذا دستگاه قضائی استان از طرح نور فراجا حمایت کامل را خواهد داشت و انتظار است مأموران اجرای این طرح ضمن تلاش در جهت اصلاح وضعیت عفاف و حجاب، با تدبیر کامل مراعات حد و حدود و حریم‌ها را نیز داشته باشند.

دادستان کرمانشاه با تشریح برنامه‌های عملیاتی ابلاغی دادستانی کل کشور در سال ۱۴۰۳ عنوان کرد: نظارت الکترونیک محکومین سابقه دار بزه سرقت، راه اندازی سامانه کنترل تردد افراد در مراجع انتظامی، تعیین تکلیف خودروهای فرسوده و رسوبی، دستور جلب‌های صادر شده، استقرار پلیس ویژه اجرای احکام، ایجاد ارتباط الکترونیک بین مراجع قضائی و انتظامی و … از جمله موضوعاتی است که بر اساس سند تحول قضائی به دادستان استان‌ها ابلاغ شده است و با تعامل و همراهی فراجا این موضوعات را عملیاتی خواهیم کرد.

کد خبر 747683

دیگر خبرها

  • باید با شکات حرفه‌ای که قصد تخریب قضات و قوه قضاییه را دارند، برخورد شود
  • شناسایی قضات فاضل و انقلابی رویکرد قوه قضاییه است
  • حمایت همه جانبه دستگاه قضایی استان از طرح نور فراجا
  • مسئولان قضایی با اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • مسئولان قضایی با متخصصین و اهالی فن در موضوعات مختلف مشورت کنند
  • طی مدتی که معاون اول قوه قضاییه بودم، ارتباطات خوبی را با مجلس و دولت برقرار کردیم
  • رئیس قوه قضائیه: نباید از وجود اختلافات و به میدان آمدن سلیقه‌های مختلف هراسید
  • اژه‌ای: مسیر تحول و تعالی در دستگاه قضا مسیری سخت و دشوار است
  • اژ‌ه‌ای: مسئولان قضایی باید خیلی مراقبت کنند
  • همه دستگاه ها در کنار یکدیگر باید مجری عدالت باشند