Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، مصطفی نخعی در نشست علنی روز چهارشنبه مجلس در نطق میان دستور دولت ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار داشت: انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی(ره) علیه زدودن همه آثار طاغوت، مردم‌باوری و ارائه سبک جدیدی از مردم‌سالاری مبتنی بر شرع مقدس اسلام و تبلور آن در جمهوری اسلامی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از حضور باشکوه مردم کشور و به‌‍تبع مردم استان خراسان‌جنوبی در صحنه انتخابات 1400 قدردانی کرد و بیان داشت: در برابر این مردم باید سر تعظیم فرود آورد؛ چه آن‌ها که به هر دلیل رأی ندادند و چه آن‌ها که در جشن پاسداشت از جمهوریت حضور فعالانه داشتند.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد: مردم ایران با وجود همه فشارها، ناکارآمدی‌ها و سوء مدیریت‌ها و از طرفی تبلیغات گسترده رسانه‌ای بدخواهان و دشمنان این کشور با حضور میلیونی در پای صندوق‌های رأی بار دیگر با آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب تجدید میثاق کردند.

مزه شیرین خدمت‌رسانی را به مردم بچشانید

 

نخعی اضافه کرد: ملت ایران با انتخاب شخصیتی انقلابی و دلسوز نشان دادند پای انقلاب و آرمان‌های بلند انسانی و الهی ایستاده‌ و اجازه تعبیر خواب‌های آشفته دشمنان را ندادند لذا در طلیعه گام دوم انقلاب، هنگام خدمت تمام وقت و قدردانی از مردمی است.

وی خطاب به رئیس جمهور منتخب مردم، گفت: اعتماد کم‌نظیر مردم به شما در این شرایط حساس و تاریخی نعمت بزرگی است که شکر آن جز در خدمت‌رسانی به این مردم شریف نیست، لذا باید تمام همت و تلاش خود را به‌کار بندیم تا طعم شیرین این پیروزی را با عبور از وضع موجود به وضع مطلوب با کار و تلاش جهادی و بی‌وقفه به مردم بچشانیم.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی راهبردی‌ترین سند حل مشکلات کشور و کلید واژه بیانیه بسیار مهم گام دوم انقلاب برای تسریع در حرکت کشور به سمت پیشرفت و تحقق عدالت اجتماعی را استفاده از ظرفیت عظیم جوانان توانمند، متعهد و متخصص دانست.

گلایه از بی‌مهری به جوانان

نخعی اضافه کرد: نخبگان جوانی که در هر زمینه‌ای از نانو تا هسته‌ای، پزشکی تا موشکی و هر عرصه‌ای که به آن‌ها اعتماد شده، خوش درخشیده‌اند و فاتح قله‌های علم و فناوری بوده‌اند لذا مهاجرت نیرو‌های فکری جامعه آسیب بزرگی است که در صورت بی‌توجهی مشکلات اساسی برای کشور به وجود خواهد آورد.

وی ادامه داد: نمونه بارز این بی‌توجهی‌ها، مشکلات بسیاری است که به‌خصوص در سال‌های اخیر برای نیرو‌های متخصص و عملیاتی صنعت نفت بوجود آمده است؛ جوانان و پرسنل متعهد و توانمندی که در سخت‌ترین شرایط تحریمی نه تنها اجازه توقف حتی یک لحظه این صنعت عظیم را ندادند بلکه خالق نوآوری‌ها و شگفتی‌های بسیاری نیز بوده و امروز به‌شدت مورد بی‌مهری قرار گرفته‌اند.

شرق کشور را دریابید

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی ضمن گلایه از کم‌توجهی به شرق کشور به‌ویژه استان خراسان‌جنوبی، گفت: یکی از عمده دلایل کاهش میانگین نمره عدالت همین بی‌توجهی‌ها است، سونامی بیکاری نهبندان و سربیشه را فراگرفته، اقتصاد این منطقه به خواب سنگینی فرو رفته و بیشتر مردم با وجود شرایط خشکسالی بی‌سابقه در سال جاری، فاقد هر نوع درآمد اقتصادی استاندارد هستند و زندگی را به سختی می‌گذرانند.

نخعی اضافه کرد: در نتیجه همین بی‌توجهی‌ها استانی با ظرفیت‌های بسیار معدنی، گردشگری، کشاورزی و دامپروری به همراه قابلیت‌های ارزشمند مرزی با کشور افغانستان وضعیت خوبی ندارد و جوانان استان و وضعیت اقتصادی مردم به‌ویژه در شهرستان‌های حوزه انتخابیه، بسیار نامناسب و نگران‌کننده است.

به‌صدا درآمدن آژیر خطر در مناطق مرزی

وی از وضعیت اسفناک جاده‌های ارتباطی سخن گفت و اضافه کرد: خالی شدن روستا‌ها از سکنه به خصوص در مناطق مرزی آژیر خطر را به صدا درآورده و این مسئله حتی از رنگ قرمز شهر‌های کرونایی نیز پر خطر‌تر است و لازم است هر چه سریع تر با توسعه امکانات رفاهی جلوی این فاجعه اقتصادی، اجتماعی و امنیتی گرفته شود.

نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی گفت: در این منطقه لب‌ها با تشنگی سخن می‌گویند، دست‌ها رمقی برای کشاورزی و پا‌ها توانی برای یافتن آب در دشت‌های سراب‌گونه را ندارند؛ آیا سزاوار است در مملکت اسلامی، سفره اکثر مردم مرزنشین که تأمین‌کننده امنیت مرکزنشینان هستند خالی باشد و مردم در کنار بالاترین ذخایر اقتصادی، حتی از نعمت آب شرب مناسب نیز بی‌بهره باشند.

انتهای پیام/۳۴۰۳/ح

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس خراسان جنوبی نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی مصطفی نخعی شرق کشور مرز امنیت مناطق مرزی بی آبی خشکسالی راه های ارتباطی جاده مرگ آژیر خطر بیکاری مهاجرت اشتغال رئیس جمهور نماینده مردم نهبندان و سربیشه در مجلس شورای اسلامی بی توجهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۶۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها - فاطمه کول*: یکی از مشکلات بزرگ نظام سلامت که قانونگذار را نیز تحت‌الشعاع قرار داده، تخصص گرایی و درمان محوری خدمات سلامت است در همین راستا حوزه باروری و بارداری که یک امر فیزیولوژیک است، بیش از سایر حوزه‌ها تحت تأثیر این رویکرد مدیکالیزیشن یا پزشکی سازی قرار گرفته است، به طوری که بارداری به بیماری تبدیل شده است.

تولیدمثل و بارداری نیز همچون سایر عملکردهای فیزیولوژیک بدن یک امر حیاتی و فیزیولوژیک است مانند خوردن و آشامیدن که دستگاه گوارش کار هضم و جذب را بطور طبیعی در بدن انجام می‌دهد ولی گاهی ممکن است فردی دچار سو هاضمه شود و آنگاه است که به متخصص گوارش نیاز دارد و هیچ فرد سالمی در پی جراحی آپاندیس یا معده و روده خود نیست، ولی متأسفانه در بحث بارداری و زایمان سیاست گذاری‌های وزارت بهداشت که معمولاً توسط متخصصان جراحی زنان که ماهیتش درمان بیماری‌های زنان و جراحی است، انجام می‌شود که اوج آن را می‌شود با مداخله بسیار تهاجمی و خطرناک در فرآیند فیزیولوژیک زایمان یعنی تولد ٥٦ درصد نوزادان کشور در اتاق عمل و از طریق جراحی سزارین مشاهده کرد.

نوزادانی که با سزارین متولد می‌شوند، معمولاً نه تنها از حق زندگی داخل‌رحمی کامل محروم می‌شوند و زودتر از موعد به‌دنیا می آیند و بیشتر نوزادان بستری در بخش‌های مراقبت ویژه نوزادی را تشکیل می‌دهند بلکه خود بخود امکان دارد در معرض بیماری‌هایی نظیر آسم و آلرژی، دیابت، اوتیسم، بیش فعالی، چاقی و حتی اسکیزوفرنی قرار بگیرند.

روند افزایشی سزارین در کشور حاصل بی‌توجهی و به حاشیه راندن حرفه مامایی است. در تمامی دنیا عامل اصلی زایمان طبیعی و مراقبت‌های دوران بارداری ماما است و جراح زنان تنها در حاملگی‌های پرخطر و بیماری‌های زنان وارد عمل می‌شود و در کشور ما نیز بیش از ۷۰ درصد زایمان‌های طبیعی را ماماها انجام می‌دهند.

بی‌توجهی به وضعیت ماماهای کشور سبب شده است تا ما در حال تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده و ایجاد عارضه برای مادران باشیم و هزینه‌های زیادی از صندوق‌های بیمه و از جیب مردم صرف درمان عوارض و بیماری‌های غیر واگیر ناشی از تولد به روش سزارین شود. به عبارتی مداخله‌های غیر ضروری در روند بارداری و زایمان و بی توجهی به بهره برداری از پتانسیل‌های مامایی کشور سبب شده تا نظام سلامت خود در حال تولید بیماری‌های غیر واگیر باشد.

از این رو سازمان بهداشت جهانی و کنفدراسیون بین‌المللی مامایی در سال ۱۸۹۰، پنجم می را به عنوان روز جهانی مامایی انتخاب کردند و این نام‌گذاری از سال ۱۹۹۲ رسمی شد. جهان هر ساله این روز را گرامی می‌دارد و آن را بهانه‌ای می‌داند برای توجه بیشتر به این حرفه و البته فرصتی برای واکاوی نقطه‌ای که در آن ایستاده به طور معمول بسیاری واژه ماما را برابر با زایمان طبیعی می‌دانند ولی حقیقت این است که مامایی ترکیبی است از علم و هنر که فراتر از زایمان، برای هر جامعه‌ای از جمله ایران مهم است.

اهمیت این حرفه را از شعارهایی که هر ساله برای این روز انتخاب می‌شود می‌توان فهمید. «ماماها، مدافع حقوق زنان»، «سرمایه‌گذاری بر روی ماماها، بهبود کیفیت شاخص‌ها» «دنبال کردن جزئیات، سرمایه‌گذاری روی ماماها»، بخشی از شعارهای این سال‌ها است که نقش پررنگ مامایی در شاخصه‌های سلامت یک جامعه و در نهایت پیشرفت آن را نشان می‌دهند.

بی‌شک همه دست‌اندکاران امر سلامت شهادت می‌دهند که ماماها نقش مؤثری در کاهش مرگ و میر مادران و نوزادان دارند.

فعال اجتماعی و کادر درمان

کد خبر 6096269

دیگر خبرها

  • نماینده مجلس: نباید هر جا که کم آوردیم دست به سفره مردم ببریم
  • تاثیر مردمی‌سازی صندوق‌های بازنشستگی بر سفره بازنشستگان
  • دولت روحانی چگونه سفره مردم را کوچک کرد؟
  • تولید بیماری‌های احتمالی برای نسل آینده؛ حاصل بی‌توجهی به مامایی
  • انقلاب اسلامی تبلور مکتب سیاسی امام صادق(ع)
  • گفتمان انقلاب اسلامی روز به روز در حال گسترش است
  • سونامی لیست های انتخاباتی /خانه انقلاب هم کاندیداهایش را معرفی کرد +اسامی
  • حمایت قاطع مردم پشتوانه فرماندهی انتظامی کشور برای ادامه طرح نور
  • عضو خبرگان رهبری: اگر گفته‌های ما منطقی باشد مردم به سمت دین گرایش پیدا می‌کنند
  • جمهوری اسلامی ایران مدافع تمامی مظلومان جهان است