Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@00:32:29 GMT

مذاکره آمریکا و اسرائیل درباره قدرت پهپادی ایران

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۷۱۱۵

مذاکره آمریکا و اسرائیل درباره قدرت پهپادی ایران

یک پایگاه آمریکایی گزارش داده دولت جو بایدن و رژیم صهیونیستی به تازگی در خصوص قدرت پهپادی ایران گفت‌وگو کرده‌اند.

به گزارش مشرق، پایگاه «آکسیوس» خبر داده دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا و رژیم صهیونیستی به تازگی درباره آنچه «تهدید پهپادی» ایران خوانده شده نشستی برگزار کرده‌اند.

پایگاه آکسیوس گزارش داده در این جلسه درباره مقابله با اشاعه په‌پادها و موشک‌های کروز ایران در عراق، یمن، سوریه و لبنان گفت‌وگو کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چندی پیش یک رسانه آمریکایی گزارش داده بود استفاده نیروهای مقاومت عراق از پهپاد برای دور زدن سامانه‌های نظارتی نصب‌شده در اطراف پایگاه‌های نظامی و مراکز دیپلماتیک مقام‌های ارتش آمریکا را نگران کرده است.

واشنگتن‌پست در گزارشی روز ۱۲ خرداد نوشته بود نیروهای الحشدالشعبی به جای استفاده از راکت گاهاً به استغاده از پهپادهایی روی آورده‌اند که در ارتفاع کم پرواز می‌کنند و سامانه‌های دفاعی قابلیت رصد آنها را ندارند.

یک مقام آمریکایی در ائتلاف اصطلاحاً ضد داعش، این مسئله را «بزرگترین نگرانی» این ائتلاف در عراق توصیف کرده بود.

آکسیوس نوشته بعد از چند حمله پهپادی به مواضع آمریکا در عراق، تل‌آویو و واشنگتن نگرانند که این فناوری به گروه‌های دیگری که ممکن است نیروهایشان را هدف قرار دهد گسترش پیدا کند.

در جریان جلسه‌ای که روز ۲۷ آوریل در واشنگتن برگزار شد «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و همتای اسرائیلی او «مئیر شابات» توافق کردند کارگروهی را برای تمرکز بر مسئله پهپادها و موشک‌های تولیدشده توسط ایران تشکیل دهند.

آکسیوس نوشته نخستین جلسه این گروه سه هفته پیش برگزار شد. ریاست هیأت آمریکایی در این جلسه را «برت مک‌گورک»، معاون کاخ سفید در امور خاورمیانه به عهده داشت. از طرف رژیم صهیونیستی هم «روون آزار»، معاون مشاور امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در جلسه حضور داشت.

هیأت صهیونیستی در این جلسه پیشنهاد تشکیل یک ساز و کار برای همکاری‌های منطقه‌ای با مشارکت کشورهای عربی را مطرح کرد.

منبع: فارس

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 خاورمیانه تل آویو رژیم صهیونیستی رئیس جمهور آمریکا اسرائیل کاخ سفید واشنگتن لبنان جیک سالیوان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۱۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی

حزب الله لبنان روز پنجشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد مقر توپخانه‌ای «عین مرگلیوت» در شمال فلسطین اشغالی را با پهپاد تهاجمی هدف قرار داده است.

به گزارش ایسنا، حزب الله لبنان امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که مقر توپخانه رژیم صهیونیستی در عین مارگلیوت را با پهپاد تهاجمی هدف قرار داده و هدف مورد نظر به دقت مورد اصابت قرار گرفته است.

در ادامه بیانیه آمده است: در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنها و در پاسخ به هدف قرار دادن روستاهای جنوب لبنان و منازل غیرنظامیان، مقاومت اسلامی لبنان روز پنجشنبه با استفاده از یک پهپاد تهاجمی، مقر توپخانه عین مارگلیوت را هدف دقیق خود قرار داده است.

حزب‌الله امروز پنج‌شنبه همچنین پادگان زبدین در مزارع اشغالی شبعا لبنان را با سلاح‌های موشکی هدف قرار داد و مستقیماً آن را مورد اصابت قرار داد.

حزب الله لبنان همچنین اعلام کرد: مجاهدین مقاومت اسلامی در حمایت از مردم ثابت قدم فلسطین در نوار غزه و در حمایت از مقاومت دلیرانه و شرافتمندانه آنان، ساعت ۱۵ و ۲۰ دقیقه بعد از ظهر امروز پنجشنبه، محل استقرار نیروهای دشمن در نزدیکی پایگاه الظهیره را با سلاح موشکی هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پایگاه خبری اکسیوس: آمریکا درحال بررسی برنامه‌های خود برای تحریم ارتش اسرائیل است
  • حمله پهپادی حزب الله به یک پایگاه توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک‌های ایران را زد
  • پیام های حمله به پایگاه های آمریکا در شرق سوریه
  • اسرائیل با اطلاعات پایگاه ترکیه، موشک های ایران را زد
  • ادعای بی‌اطلاعی آمریکا از طرح حمله خطرناک اسرائیل به رفح
  • آمریکا : از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه
  • آمریکا: از طرح حمله اسرائیل به رفح اطلاعی نداریم
  • حکایت قالی‌ایرانی و موکت‌آمریکایی/ ترجمه یادداشت تحلیلی سردبیر روزنامه البناء لبنان درباره شرایط جدید منطقه