Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گزیده‌ای از اخبار جالب و خواندنی سراسر جهان در تاریخ دوم تیرماه را با کلیک بر روی لینک خبر بخوانید.

 

بیانیه وزارت دادگستری آمریکا در توجیه مسدود کردن غیرقانونی وب سایت‌های ایرانی
وزارت دادگستری آمریکا با توسل به دستاویز «نقض تحریم ها» اقدام غیرقانونی خود در مسدود کردن چند وب سایت ایرانی و عراقی را توجیه کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پوتین چرایی وجود سازمان ناتو را زیر سوال برد
رئیس جمهور روسیه نسبت به استقرار زیرساخت‌های نظامی سازمان ناتو در نزدیکی مرز‌های این کشور ابراز نگرانی کرد.

 

برنامه مشترک چین و کره شمالی برای ایجاد صلح در منطقه
یک نشریه حامی کره شمالی در مقاله‌ای اعلام کرد که کره شمالی و چین برنامه مشترکی برای ایجاد صلح در منطقه و کنترل پایدار اوضاع در شبه جزیره کره دارند.

 

اعدام جوانان عربستانی جزئی از ظلم تاریخی و ریشه دار رژیم سعودی است
معن علی الجربا گفت: گر چه ظلم رژیم سعودی تمام گروه‌های ساکن در عربستان را شامل می‌شود اما متاسفانه برادران شیعه سهم بزرگتری از این ظلم دارند.

 

آلمان: مذاکرات وین همچنان با موانعی روبروست
وزیر خارجه آلمان اعلام کرد با وجود پیشرفت‌هایی که در مذاکرات وین به دست آمده اما همچنان موانعی در مسیر احیای پرونده هسته‌ای ایران وجود دارد.

 

عمران خان: میزبانی پایگاه‌های نظامی آمریکا خطر حملات تروریستی را افزایش می‌دهد
نخست وزیر پاکستان بار دیگر بر امتناع کشورش برای میزبانی پایگاه‌های نظامی آمریکا تاکید کرد.

 

هشدار وزارت دفاع آمریکا؛ سونامی خودکشی سربازان بزرگ‌ترین تهدید ارتش این کشور
پنتاگون در گزارشی از خودکشی بیش از ۴۵ هزار کهنه سرباز آمریکایی یا افرادی که در ارتش آمریکا طی شش سال گذشته خدمت می‌کرده‌اند، خبر داد.

 

واکنش محور مقاومت به مسدود کردن وب‌سایت‌ها از سوی آمریکا
مسدود شدن چندین وب‌سایت پر بازدید متعلق به ایران، عراق، یمن و فلسطین از سوی آمریکا، واکنش‌های گروه‌ها و مقامات این کشورها را به دنبال داشت.

 

دمشق: تروریست‌ها در تدارک حمله شیمیایی ساختگی در ادلب هستند
دولت سوریه اعلام کرد که تروریست‌های هیات تحریر الشام در حال آماده سازی برای حمله شیمیایی ساختگی در ادلب هستند تا به این وسیله دمشق را متهم کنند.

 

انصارالله یمن اقدام ضد رسانه‌ای آمریکا را محکوم کرد
مرکز رسانه‌ای جنبش انصارالله یمن اقدام دولت آمریکا به بستن شماری از پایگاه‌های اینترنتی مقاومت را محکوم کرد.

 

فرانسه: زمان برای احیای برجام رو به اتمام است
یک وزیر فرانسوی وقت برای حصول توافق هسته‌ای ایران را رو به اتمام دانست و خواستار پایان یافتن مذاکرات در اسرع وقت شد.

 

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: توافق برجام همه گیری کرونا جو بایدن وب سایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۳۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل

اما وقایع چندماهه اخیر در فلسطین، نشان داد این قواعد وآموزش آن نیاز به بازنگری جدی دارد؛ زیرا برخی از این قواعد برای کمک به برقراری مسالمت‌آمیز ارتباط میان تمامی ملت‌ها وضع شده است و هنگامی که هدف آن قاعده محقق نمی‌شود قطعاً کارکرد خود را ازدست می‌دهد.

همانند قاعده کشتیرانی در آب‌های آزاد که براساس (بند ۱ ماده ۵۲) کنوانسیون حقوق دریاها که طبق آن کشتی‌ها در دریای آزاد تابع هیچ قدرتی نیستند؛ بنابراین کشورهای صاحب قدرت حق اعمال نفوذ در کشتیرانی سایر کشورها را ندارند، اما درعمل شاهد آن هستیم کشور آمریکا بارها به بهانه‌های سیاسی اما با اعمال قدرت حقوقی مانع کشتیرانی کشور ایران و تجارت از طریق دریا شده است تا جایی که کشتی‌های کشور ما را به نفع خود توقیف و مصادره می‌کند و نهادهایی که باید ضمانت اجرا را علیه دولت آمریکا اعمال کنند، نه تنها از مکانیسم‌های موجود در حقوق بین‌الملل استفاده نمی‌کنند، بلکه روش‌های قانونی دیگری برای توجیه اعمال غیرقانونی آمریکا وضع نمی‌کنند.

این امر موقوف به همین قاعده نیست و سایر قواعد دیگر بین‌المللی دستخوش این اعمال قدرت در عمل شده‌اند، همانند حق برپایی تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن که سازمان عفو بین‌الملل هم بر آن تأکید دارد، ولی درعمل توسط بسیاری از کشورهای اروپایی و آمریکایی در قضیه تظاهرات دانشجویان در اعتراض به نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در غزه ، خدشه‌دار شده است.

موارد مذکور تنها موارد جزئی از قواعدی است که برای سایر کشورها تجویز و در عمل برای برخی کشورها نادیده انگاشته می‌شود.

این‌ها بخشی از مواردی است که بعضاً سایر کشورها هم ممکن است با آن درگیر شوند و توسط نهادهای بین‌المللی با برخورد متناقض مواجه شوند، اما نقض حقوق بین‌الملل توسط رژیم صهیونیستی فصل متفاوتی از این تناقضات آشکار را پدید آورده که هیچ کشوری تاکنون مشابه آن را ندیده است، به گونه‌ای که حتی برای حمایت از رژیم صهیونیستی برخی از قوانین حقوق بشری در کشورهایی همچون آمریکا تغییر یافته و اعتراض به اقدامات را غیرقانونی شناخته است!

از همین رو در نظم نوین جهانی و در شرایطی که حقوق ملت‌ها با افزایش توان نظامی و گسترش قدرت بازدارندگی تحقق می‌یابد، حقوق بین‌الملل و ارتباط جهان پیرامون از راه‌های حقوقی و دیپلماتیک نیاز به یک بازنگری اساسی و وجوب تعریف جدید از آن برای اساتید، دانشجویان و کاربران حقوق بین‌الملل در عمل دارد تا منافع و امنیت ملی را به بهانه رعایت این حقوق بین‌الملل پراز تناقض و جانبدارانه، ذبح کند و از طرف دیگر افکار کاربران عرصه حقوق بین‌الملل را با این زوایای پنهان آشنا و تحلیل‌های تئوری را به واقعیت جامعه بین‌الملل نزدیک کند.

دیگر خبرها

  • اسامی ۱۶ گروه برگزیده دومین جشنواره ملی سرود کانون اعلام شد
  • حماس: سرنوشت صهیونیست‌ها در رفح هم چیزی جز شکست نیست
  • اعتراضات دانشجویی آمریکا و ماجرای ۲ نامه
  • بورل: آمریکا جایگاه مسلط خود را از دست داده است
  • رویترز از سفر رئیس سیا به دوحه خبر داد
  • آمادگی پیام نور برای پذیرش دانشجویان اخراجی آمریکا
  • مشارکت کره جنوبی در رزمایش سایبری آمریکا
  • کره‌شمالی: گروه‌های جدید ناظر بر تحریم‌ها شکست خواهند خورد
  • زمان بازنگری اساسی در تعریف حقوق بین‌الملل
  • ترکیه برای بازگشت به برنامه مونتاژ F-35 شرط گذاشت