Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر دفاع ترکیه گفته است، که ترکیه برای نگهبانی از میدان هوایی کابل به افغانستان نیروهای اضافی نخواهد فرستاد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه گفت، ترکیه برای محافظت از میدان هوایی کابل به افغانستان نیروهای اضافی نخواهد فرستاد. 

آکار گفت: "ما در حال حاضر در افغانستان حضور داریم و بحث فرستادن نیروهای نظامی اضافی به آنجا برای نگهبانی از میدان هوایی کابل وجود ندارد".

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پیش از این آکار گفته بود، آنکارا امنیت میدان هوایی کابل در افغانستان را پس از عقب نشینی نیروهای آمریکایی به شرطی که درخواست‌های ترکیه پذیرفته شوند، می‌پذیرد. 

اخیرا جیک سالیوان مشاور امنیت ملی ایالات متحده آمریکا گفته بود که ترکیه قصد دارد پس از عقب نشینی آمریکا امنیت میدان هوایی کابل را به عهده بگیرد.

به گفته وی، رئیسان جمهوری دو کشور جو بایدن و رجب طیب اردوغان در نشستی در این هفته در این باره صحبت کردند. ضمیر کابلوف، فرستاده ویژه رئیس جمهوری روسیه در افغانستان گفت، که برنامه‌های ترکیه توافق با طالبان را نقض می‌کند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تركيه افغانستان میدان هوایی کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۶۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ورود هیات قزاقستان به کابل

یک هیات بلندپایه دولتی و بخش خصوصی قزاقستان به ریاست معاون نخست‌وزیر این کشور، به منظور تحکیم و توسعه روابط دوجانبه، برگزاری نمایشگاه افغان - قزاق به کابل سفر کرده است.

وزارت صنعت و تجارت طالبان در اطلاعیه اعلام کرده است که هیات قزاقی قرار است در جریان این سفر در نشست سه‌جانبه افغانستان - قزاقستان - ترکمنستان جهت تسهیل و توسعه ترانزیت، تجارت و سرمایه‌گذاری‌های مشترک، شرکت کند.

پیش‌تر روز گذشته هیئت بلندپایه ‎ترکمنستان وارد کابل شده بود.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • میدان مغناطیسی زمین ۳.۷ میلیارد ساله است
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید
  • ورود هیات قزاقستان به کابل
  • اقتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیرو‌های مسلح است
  • قتدار جمهوری اسلامی ایران ثمره اتحاد نیروهای مسلح است
  • خبر خوش برای سربازان؛ آتش‌نشانی هم سرباز می‌گیرد