Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@06:44:32 GMT

مشکلات کارخانه لاستیک پارس ساوه برطرف شد

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۷۶۵۲

مشکلات کارخانه لاستیک پارس ساوه برطرف شد

به گزارش ایرنا و نقل از روابط عمومی استانداری مرکزی، «علی آقازاده» شامگاه چهارشنبه در این خصوص، اظهار داشت: برای رفع مشکلاتی که اخیرا میان کارگران و کارفرمای شرکت لاستیک پارس ساوه پیش آمد، لازم است هردو طرف با تعامل سازنده رفتار کنند.
وی افزود: با توجه به اهمیت رفع مشکلات کارخانه لاستیک پارس، روز گذشته در سفر به ساوه نشست کمیسیون کارگری را در فرمانداری برگزار کردیم و مقرر شد که کارفرما اهتمام بیشتری نسبت به رفع مسائل پیش آمده داشته باشد و کارگران هم با سعه صدر رفتار و با اقدامات تحریک آمیز بیرون از مجموعه واکنش نشان ندهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با اینکه برخی از کارگران این شرکت به دلایلی درست یا نادرست اسیر اخبار غلط شدند اما اکثر آنها افرادی متعهد و دلسوز هستند.
وی گفت: کارفرما هم تا امروز حقوق کارگران را بطور منظم پرداخت کرده که اقدامی موثر محسوب می شود و میانگین حقوق دریافتی این شرکت در مقایسه با سایر صنایع در شرایطی مناسب و حتی بالاتر قرار دارد.
استاندار مرکزی گفت: همه زمینه های مناسب برای ایجاد رابطه ای سازنده میان کارفرما و کارگران در این مجموعه تولیدی وجود دارد و در نشست کمیسیون کارگری هم مدیران کل ادارات تعاون، کار و رفاه اجتماعی و همچنین صمت استان را دعوت کردم و مقرر شد که از روز شنبه هفته آینده روند تولید و فعالیت کارگران به صورت جدی آغاز شود و کارفرما هم با نظر مثبت بر مجموعه مدیریت داشته باشد و هر دو طرف هم از توجه به تحریکات بیرونی و تنش هابی که عده ای قصد دارند نسبت به این واحد تولیدی داشته باشند، پرهیز کنند.
آقازاده گفت: شورای اسلامی کار کارخانه لاستیک پارس هم مکلف شد که در راستای تعامل سازنده میان کارگران و کارفرما اهتمام جدی از خود نشان دهد.
وی در مورد اخراج برخی از کارگران این مجموعه تولیدی، گفت: برابر قانون، اخراج و عدم عقد قرارداد حق کارفرما است و کارگر به هیچ وجه نمی تواند در امور کارفرما دخالتی داشته باشد اما هرگونه اخراج هم باید طبق قانون کار انجام شود و مقرر شد که اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی هم بر این شرایط نظارت کامل داشته باشد.
استاندار مرکزی گفت: قرار است موارد اخراج کارگران این کارخانه از سوی اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شود و اگر طبق قانون انجام شده باشد، هیچ کس حق دخالت را ندارد.

گفتنیست در روزهای اخیر کارگران کارخانه لاستیک پارس در اعتراض به مواردی از قبیل اخراج برخی از همکاران شان و حقوق معوقه در محوطه شرکت تجمع کردند.

مدیرعامل شرکت لاستیک پارس ساوه با وجود تماس های مکرر خبرنگار ایرنا و حتی پیامک ارسالی در ۲ روز اخیر، حاضر به تعامل و پاسخگویی نشد.

برچسب‌ها لاستیک ساوه کارگر استانداری مرکزی کارخانه اعتراض

منبع: ایرنا

کلیدواژه: لاستیک ساوه کارگر لاستیک ساوه کارگر استانداری مرکزی کارخانه اعتراض کارخانه لاستیک پارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۷۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس

محمد کعب عمیر نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی با انتقاد شدید از تصمیم مدیران هلدینگ گروه صنایع کاغذ پارس برای اخراج ۱۰۰ نفر از کارگران این شرکت گفت: تصمیم نادرست مدیران این شرکت تبعات سیاسی، اجتماعی و امنیتی فراوانی برای شهرستان داشته است.

کعب عمیر می‌گوید: مسئولان شرکت کاغذ پارس که بر اساس سیاست‌های اصل ۴۴ مدیریت این شرکت را به عهده گرفته اند باید نسبت به ایجاد اشتغال در این شهرستان پاسخگو باشند.

او با بیان اینکه خصوصی سازی شرکت‌های بزرگ دولتی شوش در دوران دولت قبل را خیانت به این شهرستان دانست و افزود: شرکت هفت تپه به ثمن بخث به برخی افراد نور چشمی واگذار شد و این واگذاری غیرکارشناسی، تولید و اشتغال را به نقطه‌ای رساند که تجمعات کارگری هفت تپه به سرخط اخبار بین المللی تبدیل شد و متاسفانه این رویه در شرکت کاغذپارس نیز در حال تکرار شدن است.

کعب عمیر افزود: نحوه واگذاری شرکت‌های بزرگ شوش در قالب اصل ۴۴ خیانتی بزرگ به این شهرستان بود که در دولت روحانی و با ضعف مدیران وقت استانی رقم خورد.

وی با تاکید بر اینکه تمام کارگران اخراج شده کاغذ پارس باید امروز به کار خود بازگردند گفت: مسائل مبتلا به شرکت کاغذ پارس را در سطح ملی و با استفاده از ظرفیت‌های مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کنم.

نماینده مردم شوش در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: انتظار از مدیران شرکت کاغذپارس این بود که قبل از تصمیم به اخراج کارگران مسایل مبتلا به خود را مطرح تا موضوع در سطح ملی و با نشست با مسوولان و وزرای مرتبط را پیگیری کنیم.

کعب عمیر گفت: بسیاری از شرکت‌های فعال در شوش که در روند تولید آنها اختلال ایجاد شده بود، پیش از گسترش مشکل، با طرح موضوع با مسوولان شهرستان و استفاده از تمام ظرفیت‌های موجود در سطح شهرستانی، استانی و ملی، مسایل گره گشایی شد.

نماینده شوش در مجلس، تصمیم مدیران هلدینگ در اخراج کارگران را تنش زا و مغایر با رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب برای تحقق جهش سال دانست و گفت: بسیاری از قوانین کارگری از جمله طبقه بندی مشاغل و مزایای کارگری به کارگران کاغذ پارس داده نشده است که این روند باید به سرعت اصلاح شود.

وی با انتقاد از نحوه قرارداد شرکت کاغذپارس با کارگران این شرکت افزود: قرارداد کارگران فعال در کاغذ پارس، با شرکت واسطه‌ای به نام ملایار و آن هم یک ماهه تنظیم می‌شود که هر ۲ اقدام خلاف قانون است.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور درحال حل‌شدن هستند
  • رئیسی: مشکلات آبی و برقی کشور در حال حل شدن هستند
  • بازگشت به کار کارگران اخراجی شرکت پارس طبیعت سلولز گروه صنایع کاغذ پارس
  • بهترین راه برای برطرف شدن معضلات اجتماعی استفاده از ظرفیت‌های مردمی است
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت
  • عدم ایمنی و بهداشت کارگران برای کارفرما بار حقوقی دارد
  • موانع و مشکلات ۳۰۰ واحد تولیدی در سطح همدان برطرف شد
  • سپاه برای برطرف کردن مشکلات لرستان در کنار دولت ایستاده است
  • بررسی مشکلات صنایع شهرستان ساوه در سه سطح
  • بررسی مشکلات و توانمندی‌های حوزه قضایی ساوه