Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@15:47:05 GMT

کشتارگاه‌های طیور لرستان رتبه‌بندی می‌شوند

تاریخ انتشار: ۲ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۸۳۴۳

کشتارگاه‌های طیور لرستان رتبه‌بندی می‌شوند

ایسنا/لرستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بر این اساس کشتارگاه‌های طیور در استان در سه رده A پلاس، A و B رتبه‌بندی می‌شوند.

اسفندیار حسنی مقدم در جلسه رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور که امروز دوم تیرماه برگزار شد، اظهار کرد: ۱۰ کشتارگاه طیور در سطح استان فعالیت دارند و به‌طور میانگین در ۲۴ ساعت توان کشتار ۲۵۰ تن مرغ را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: با توجه به ممیزی دوره‌ای انجام شده توسط همکاران اداره‌کل دامپزشکی استان کشتارگاه‌های طیور لرستان بر اساس تجزیه‌وتحلیل اطلاعات و زیرساخت‌های موجود شامل تجهیزات و امکانات، سردخانه‌ها و تعداد پرسنل در راستای ساماندهی بازار مرغ و ارتقاء کیفیت ظاهری و کیفیت گوشت مرغ ساماندهی می‌شوند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان عوامل مؤثر در رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور استان را شرایط عمومی و بهداشتی کشتارگاه، تعداد پرسنل تخصصی مرتبط، سرانه مصرف جمعیتی در هر شهرستان، میزان آب کشتارگاه‌ها، وضعیت دفع فاضلاب کشتارگاه و تبدیل ضایعات و بررسی میدانی در خصوص محصول استحصالی اعلام کرد.

حسنی مقدم فواید رتبه‌بندی کشتارگاه‌های طیور را میزان ورودی و خروجی مرغ به کشتارگاه، ملزم شدن کشتارگاه‌ها به رعایت موازین بهداشتی ابلاغ شده توسط دامپزشکی، ارتقاء کیفیت مرغ استحصالی، کشتار روزانه و در دسترس بودن مرغ تازه، توزین مناسب گوشت بر اساس سرانه جمعیتی، جلوگیری از خروج اندرونه مرغ به‌صورت فله و نظارت مستمر و مناسب در چارچوب اتاق پایش برشمرد.

وی با اعلام اینکه امنیت غذایی و سلامت غذایی از جمله وظایف وزارت جهاد کشاورزی است، افزود: در راستای حفظ سلامت جامعه ضروری است اعمال سیاست کنیم و طی یک برنامه زمان‌بندی به کشتارگاه‌ها اعلام شود نسبت به رفع نواقص و ساماندهی کشتارگاه طیور بر اساس رتبه‌بندی‌های موردنظر اقدام کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی دامپزشكي طيور كشتارگاه لرستان کشتارگاه های طیور کشتارگاه ها رتبه بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۸۳۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز گفت: با ورود به موقع دادستانی از تغییر کاربری ۱۱۰ هکتار از اراضی زراعی به ارزش ۵۹۰۰ میلیارد تومان جلوگیری شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از البرز، حسن مددی صبح امروز _یکشنبه نهم اردیبهشت_ در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه قضائی کرج که منجر به ورود به موقع و مقابله با تغییر کاربری غیرمجاز اراضی زراعی به وسعت ۱۱۰ هکتار شد، اظهار کرد: در پی دریافت گزارش جهاد کشاورزی در خصوص آغاز تغییر کاربری در «اراضی کلوان» بخش آسارا و منطقه «خدایارخان» ماهدشت اقدامات قانونی در این خصوص با نظارت دادستانی عمومی و انقلاب مرکز استان اجرایی شد.

وی با تاکید بر اینکه این اقدامات در دو عملیات جداگانه انجام شده است، افزود: در منطقه «خدایار خان» ماهدشت وسعت ۹۰ هکتاری و در «اراضی کلوان» بخش آسارا وسعت ۲۰ هکتاری در معرض تغییر کاربری بود که اقدامات مقتضی نسبت به اعمال تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغی به اجرا رسید.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان البرز با بیان اینکه ارزش اراضی اعمال قانون شده در دو عملیات ۵,۹۰۰ میلیارد تومان است، خاطرنشان کرد: در این عملیات تفکیک، قطعه‌بندی و دیوارکشی ۵۷ مورد، بنا و ویلای غیرمجاز ۱۰ مورد، محوطه‌سازی ۲۶ مورد، دپوی مصالح ۱۳ مورد و موارد متعدد از جمله ایجاد راه، گودبرداری و انشعابات غیرمجاز گاز، برق و آب قلع و قمع شد.

مددی با اشاره به دستاوردهای سند تحول و تعالی با هدف جلوگیری از تغییر کاربری اراضی و تعدی به منابع طبیعی، تصریح کرد: مقابله با تغییر کاربری اراضی کشاورزی در دوره «تحول و تعالی قوه قضائیه» با سیاست‌های دادگستری کل استان البرز ادامه خواهد داشت و به طور قطع اجاره تعدی غیرقانونی به اراضی کشاورزی را نخواهیم داد.

کد خبر 748597

دیگر خبرها

  • اقدامات آموزشی و رتبه بندی معلمان
  • رئیسی: هدف رتبه بندی معلمان افزایش شان و منزلت معلم است (فیلم)
  • کسب رتبه برتر فرمانداری درمیان بر اساس ارزیابی وزارت کشور
  • رتبه سوم مهاباد درتولید گوشت دراستان
  • ۵۷ مورد دیوارکشی و قطعه‌بندی در البرز قلع و قمع شد
  • تورم نیروی انسانی در شهرداری جزو معضلات شهرداری‌هاست
  • ملزم بودن رعایت پرهیز‌های دارویی آنتی بیوتیکی طیور زنده قبل از ارسال به کشتارگاه‌ها
  • افت ۴ پله‌ای رتبه علمی ایران
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی اعلام شد
  • ملاک‌های افزایش شهریه مدارس غیردولتی با رتبه‌بندی آنها