Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-04-27@13:21:08 GMT

ترکیه تصمیم نهایی را گرفت+جزییات

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۳۸۷۶۹

ترکیه تصمیم نهایی را گرفت+جزییات

ترکیه با توجه به توافق اخیر با آمریکا در مورد تامین امنیت فرودگاه کابل اعلام کرد که نیروهای بیشتری به افغانستان اعزام نخواهد کرد.

به گزارش برنا؛ از رویترز، خلوصی آکار وزیر دفاع ترکیه چهارشنبه شب گفت: ترکیه پس از خروج نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان به عنوان بخشی از برنامه تأمین امنیت فرودگاه کابل، نیروهای اضافی به این کشور اعزام نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آکار با اشاره به حضور ۵۰۰ نیروی ترکیه در افغانستان به عنوان بخشی از ماموریت حمایت قاطع از ناتو گفت: ما در حال حاضر آنجا حضور داریم، آنچه ضروری است ادامه حضور ما در فرودگاه است.

آکار در حالی این سخنان را بیان می‌کند که ترکیه در آستانه ملاقات سران سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو"، پیشنهاد کرد که امنیت فرودگاه کابل را پس از بیرون رفتن نیروهای آمریکا و ناتو از افغانستان، برعهده بگیرد.

مقام‌های ترکیه گفته‌اند که این پیشنهاد نخستین بار در نشست ماه مه ناتو، مطرح شده که واشنگتن و متحدانش در آن با بیرون بردن نیروهایشان از افغانستان تا ۱۱ سپتامبر (۲۰ شهریور ماه) پس از ناکامی تلاش ۲۰ ساله برای شکست نیروهای طالبان، موافقت کرده‌اند.

هرچند گروه طالبان نیز با حضور ترکیه در فرودگاه کابل بشدت مخالفت کرده و به ترکیه هشدار داد که آنها عضو ناتو هستند و باید مطابق با توافقنامه با آمریکا از افغانستان خارج شوند اما آگاهان نظامی و دولت افغانستان هم گفته‌اند که شریک کردن دولت پاکستان در تأمین امنیت فرودگاه کابل کاری نادرست بوده چراکه پاکستان متهم به دامن زدن به ناامنی های افغانستان است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر دفاع ترکیه ناتو افغانستان فرودگاه واشنگتن ۱۱ سپتامبر طالبان دولت پاکستان افغانستان ترکیه آمریکا کابل نیروی نظامی امنیت فرودگاه کابل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۸۷۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • ◄ درآمدهای حیرت آور فرودگاه استانبول برای اقتصاد ترکیه
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  • کمک ۵۳۶ تنی آرد روسیه به افغانستان
  • فرهاد مجیدی تصمیم نهایی را گرفت: در امارات می‌مانم!
  • وقوع انفجار در غرب کابل
  • امید افغانستان برای حضور در جام جهانی فوتسال
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • کمک های بشر دوستانه قزاقستان به کابل رسید