Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه سینما  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از برایت ساید، سینما دنیای شگفت انگیزی است که به ما اجازه می‌دهد با غرق شدن در آن، برای مدتی مشکلات خود را فراموش کنیم. با این حال برای ایجاد این دنیای شگفت انگیز، فیلمسازان از ترفند‌هایی جالب استفاده می‌کنند.

آسفالت‌هایی که همیشه خیس هستند

آیا توجه کرده اید که در صحنه‌های شبانه، شخصیت‌ها در حال رانندگی در جاده‌های خیس هستند، مثل اینکه باران باریده است؟ همه این‌ها به این دلیل است که آسفالت مرطوب از زیبایی بیشتری برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به علاوه، عکاسی از یک جاده مرطوب در شب باعث ایجاد کنتراست شده و نور را بهتر منعکس می‌کند.

جمعیتی که در حقیقت وجود ندارد

در بسیاری از فیلم‌ها از برای ایجاد جمعیت تعداد نفرات بیشتری استفاده می‌شود. با این حال، این کار برای بودجه فیلم بسیار هزینه بر است، بنابراین سازندگان فیلم اغلب از روش‌های دیگری استفاده می‌کنند. آن‌ها با گرفتن عکس از یک گروه کوچک از مردم در زاویه مناسب و تکرار آن عکس با کمک رایانه، جمعیتی ساختگی را ایجاد می‌کنند.

شیرخشک به عنوان مواد مخدر

البته هیچ کس فکر نمی‌کند مواد مخدری که در فیلم‌ها نشان داده می‌شود واقعی هستند. به عنوان یک قاعده، در هالیوود این ماده توسط شیر خشک، ویتامین‌ها یا شکر نشان داده می‌شود.

شربت ذرت به عنوان خون

در فیلم‌ها برای نشان دادن خون، اغلب از شربت ذرت با رنگ خوراکی استفاده می‌شود. در زمان فیلم‌های سیاه و سفید، آن‌ها از سس شکلات استفاده می‌کردند.

سیگار کم خطر و بدون نیکوتین

تعجب نکنید اگر بازیگر مورد علاقه خود، که یک سبک زندگی سالم را ترویج می‌کند، یکی پس از دیگری در فیلم‌ها سیگار می‌کشد. این سیگار کشیدن به سلامتی آن‌ها آسیب نمی‌رساند، زیرا قاعدتا از سیگار‌های گیاهی بدون نیکوتین استفاده می‌شود. از این گذشته، برای فیلمبرداری از یک صحنه که شخصیتی در آن سیگار می‌کشد، تقریبا ۱۰ بار ممکن است صحنه تکرار شود و استفاده از سیگار موجب به خطر افتادن سلامتی بازیگر می‌شود.

جلوه‌های ویژه کوچک

برای این که بودجه فیلم زیاد نشود، سازندگان فیلم به دنبال راه‌های دیگری برای ایجاد برخی جلوه‌های ویژه گران قیمت هستند (به عنوان مثال، اگر نیاز به انفجار یک شی گران قیمت داشته باشند). بسیاری از آن‌ها از فناوری رایانه استفاده می‌کنند، اما اغلب آن‌ها از کپی کوچک اشیا استفاده می‌کنند. آسمان خراش‌ها، هواپیما‌ها و ... که به صورت کوچکتر کپی شده اند و بسیار باورپذیرتر از اجسام مصنوعی ساخته شده توسط رایانه‌ها هستند.

شیشه‌های شکستنی خوشمزه

به ندرت اتفاق می‌افتد که یک فیلم اکشن، صحنه‌ای نداشته باشد که یک شخصیت به شکلی تماشایی از پنجره پرتاب شود و شیشه را بشکند. معمولا برای این کار، از شیشه‌های شکری استفاده می‌شود. این را نمی‌توان از شیشه واقعی تشخیص داد، ایمن است، و همچنین بسیار خوشمزه است. با این حال، امروزه سازندگان فیلم بیشتر شیشه‌های نازک پلاستیکی را ترجیح می‌دهند، که بسیار خسته کننده‌تر است.

بیشتر بخوانید:

بازیگران مشهوری که یک نقش را در چندین فیلم بازی کرده اند

گفتگوی درون ماشین

صحنه‌ای که شخصیت‌ها در یک ماشین درگیر بحث هستند و راننده کمتر از مسافران به جاده نگاه می‌کند، می‌تواند ترسناک باشد، اما برای فیلمبرداری از چنین صحنه‌ای، ماشین روی سکو ایستاده و ثابت است.

ابر‌هایی با استفاده از شیر

برای ایجاد ابر‌های شوم در سطح یک شهر، سازندگان فیلم از تزریق شیر یا رنگ به دستگاه تانکر آب استفاده می‌کنند.

نقش هندوانه در افکت‌های صوتی

برای ایجاد موسیقی متن تماشایی، از ترفند‌های مختلفی استفاده می‌شود. برای صدای تیراندازی مداوم، جایگزین آتش بازی می‌شود و صدای بال پرندگان با ورق زدن صفحات کتاب شبیه سازی می‌شود. جالب اینجاست که از هندوانه برای ایجاد صدای ضربه خوردن سر، خوردن مشت در صورت و... را تولید کنند.

 

منبع: Bright Side

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حقه های سینمایی جلوه های ویژه فیلم های سینمایی استفاده می کنند استفاده می شود سازندگان فیلم برای ایجاد فیلم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۲۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد

یه گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمد انوار، توجه به آموزش و پژوهش را در ارزیابی آثار به خاطر تعیین این موضوع به عنوان شعار سال توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها عنوان کرد.

محمد انوار دبیر اجرایی اولین کنفرانس بین المللی موزه‌ها در گفتگو با خبرنگار پژوهش خبرگزاری آنا به داوری و پذیرش ۱۲۵ اثر در این کنفرانس خبر داد و گفت: این آثار تقریبا از اکثر استان‌های کشور ارسال شده است و همچنین آثاری را از کشور‌های انگلستان، قبرس، ترکیه، عراق، افغانستان و سخنرانانی را از کشور‌های فرانسه و انگلستان داشتیم.

وی در خصوص محور‌های مقالات رسیده به دبیرخانه گفت: پژوهش‌های رسیده به دبیرخانه سعی کرده بودند که به موضوع‌های کارکرد موزه‌ها، اهمیت آن‌ها، ارتباط موزه‌ها و معماری، طراحی، گالری‌ها و نمایشگاه‌ها، تجهیزات، آزمایشگاه، کارگاه، مرمت و احیاء، مستندنگاری و مستندسازی، استانداردسازی، حفاظت و...یپردازند و تقریبا آثار ارائه شده از کیفیت و درجه خوبی برخوردار بودند.

وی به توجه به موضوع آموزش و پژوهش در ارزیابی آثار ارسال شده اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به تعیین این شعار سال که توسط ایکوم (کمیته بین المللی موزه‌ها) برای روز جهانی موزه‌ها که ۲۸ اردیبهشت ماه است، تعیین شده بود ما هم سعی کردیم تا محوریت ارزیابی آثار را بیشتر به این موضوع اختصاص دهیم.

انوار به حمایت دستگاه‌های دولتی و خصوصی بسیاری از برگزاری این کنفرانس اشاره کرد و گفت: وزارت کشور، وزارت میراث، صنایع دستی و گردشگری، کمیسیون ملی یونسکو، بیش از ۱۲۵ دانشگاه و موسسه آموزش عالی و ... از این کنفرانس حمایت کردند و سعی کردند تا در روند اجرایی و علمی این کنفرانس نهایت همکاری را با دبیرخانه داشته باشند.

گفتنی است، اهداف اولین دوره کنفرانس بین المللی موزه‍‌ها، تقویت نقش پژوهشی نهاد موزه، انتشار آخرین نتایج و یافته‌های جدید پژوهشی و تجارب فنی و ترویجی در زمینه موزه و موزه داری، ارتقاء سطح دانش و آگاهی پژوهشگران و کارشناسان حوزه موزه، توجه ویژه به موزه‌ها و مسائل و موضوعات مرتبط، بررسی وضعیت موزه‌ها و ارتقاء سطح کیفی موزه‌ها با راهکار‌های اجرایی مبتنی بر روش‌های علمی و به روز، نقش و اثر موزه‌های علمی، فنی و دانشگاهی، تقویت هویت علمی و فنی کشور و معرفی در سطح بین الملل، حفظ میراث فرهنگی، علمی و تاریخی کشور و نمود بین المللی آن، دیپلماسی علمی و فرهنگی و استفاده از نقش موزه‌ها در باروری خلاقیت و نوآوری استعداد علمی، فرهنگی، تاریخی و هویتی کودکان، نوجوانان و جوانان و هم افزایی دانش و تجربه و اطلاعات موزه‌های کشور باهم و با موسسات موزه‌ای جهانی، ایجاد مشارکت و هم افزایی میان جامعه پژوهشگران، متخصصین و نهاد‌های اجرایی مرتبط است.

لازم به ذکر است که کنفرانس بین‌المللی موزه‌ها ۵ اردیبهشت در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • وزیر کشور: اقدامات استان کرمان در ایجاد زنجیره ارزش قابل توجه است
  • ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی ضروری است
  • ضرورت ایجاد بخش مدیریت بحران در دستگاه‌های اجرایی
  • رئیس سازمان سینمایی تغییر می‌کند؟
  • ظرفیت‌های فارس در زمینه ایجاد زنجیره‌های ارزش قابل توجه است
  • کلنگ پارک بانوان شهر امیریه زده شد
  • سیگار چه بلایی بر سر پوست می‌آورد؟
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • آیا استفاده از تابه‌های نچسب را باید کنار گذاشت؟
  • مشکلات جهان اسلام در نتیجه عدم توجه به توصیه های علمای جهان اسلام است/ هدف صهیونیسم بین الملل ایجاد فاصله میان کشورهای اسلامی است