Web Analytics Made Easy - Statcounter

یه گزارش خبرنگار مهر، سیدمحسن حسینی شامگاه چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران اظهارکرد: براساس ایستگاه‌های شبکه سنجش منابع آب گلستان در حوزه باران سنجی، مقدار بارندگی از ابتدای سال آبی تا ۳۱ خرداد براساس ایستگاه‌های آب منطقه‌ای، ۳۰۰ میلی‌متر بوده که در مقایسه با سال آبی گذشته ۳۳ درصد و در متوسط درازمدت ۲۹ درصد کاهش داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان بیان کرد: بر این اساس بارندگی در نکارود ۲۷ درصد، اترک ۲۰ درصد، قره سو ۳۱ درصد و در گرگانرود ۳۲ درصد نسبت به متوسط درازمدت کاهش داشته است.

وی ادامه داد: در حوزه منابع آب‌های سطحی هم در اترک ۶۱ درصد و گرگانرود ۷۰ درصد کاهش آبدهی اتفاق افتاده است.

حسینی با اشاره به کم شدن ذخایر سفره های زیرزمینی هم بیان کرد: از ابتدای سال آبی تا پایان خرداد در مقایسه با سال آبی گذشته، در مجموع سفره های عمیق و کم عمق ۲۳۲ میلیون مترمکعب و در مقایسه با متوسط خرداد در درازمدت ۲۳۹ میلیون مترمکعب حجم آب زیرزمینی را از دست داده‌ایم.

وی توضیح داد: ۱۴ سد مخزنی در استان داریم که حدود ۲۴۰ میلیون متر مکعب حجم آن است و گلستان معادل حجم تمامی سدهای استان آب‌های زیرزمینی را از دست داده است که رقم بسیار بزرگی است.

کد خبر 5243151

منبع: مهر

کلیدواژه: گرگان سید محسن حسینی آب منطقه ای گلستان انتخابات 1400 ویروس کرونا شورای شهر سیدابراهیم رئیسی نتایج شمارش آرا کرمانشاه گرگان بوشهر عکس استانها دهه کرامت مشارکت مردم در انتخابات انتخابات شورای شهر و روستا آمار کرونا واکسن کرونا سال آبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس اطلاعات بارشی سازمان هواشناسی کشور از ابتدای سال جاری آبی تا پایان روز گذشته (۷ اردیبهشت) بیشترین کاهش بارش با منفی ۴۰.۸ درصد مربوط به استان قزوین است. همچنین بارش‌ها در استان سمنان ۴۰.۵ درصد و در تهران ۳۸ درصد کاهش یافته است. در ۲۵ استان کشور بارش‌ها نیز با کاهش بوده که می‌توان به هرمزگان با کاهش ۲۵.۵ درصدی، گیلان با رشد منفی ۲۶.۳ درصد، فارس کاهش ۲۸.۳ درصد، بوشهر با ۲۷.۲ درصد و البرز با کاهش ۲۵.۲ درصد اشاره کرد.

در ۶ استان خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمانشاه، گلستان، همدان و یزد بارش‌ها مثبت شده است. میزان کاهش بارندگی‌ها در استان تهران ۸۶.۴ میلیمتر در مقایسه با دوره بلندمدت است. در استان قزوین کاهش بارش‌ها ۱۰۲.۵ میلیمتر بوده است. در مجموع براساس اطلاعات سازمان هواشناسی، از ابتدای سال جاری تا (۷ اردیبهشت) بارندگی در کشور ۱۲.۷ درصد یا به عبارت دیگر ۲۵.۹ میلیمتر کاهش داشته است.

کد خبر 5999568 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • کشاورزان با تنظیم نوبت آبیاری به حفظ ذخایر آب های زیرزمینی کمک کنند
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • کاهش ۸۶ میلیمتری بارش‌ها در تهران
  • قزوین قعرنشین جدول تامین بارش استان‌ها
  • سفره همدانی‌ها با نان سبوس‌دار کامل می‌شود
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن
  • افزایش متوسط بارندگی استان فارس در سامانه بارشی اخیر
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان
  • تداوم جریان سیل در استان یزد