Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام عادل گل‌حسینی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به روند افزایش ورودی‌ پرونده‌ها به دادگستری میاندوآب‌، اظهار داشت: این تعداد پرونده مختص میاندوآب است و پرونده‌های تشکیل شده در تعزیرات حکومتی و بخش مرحمت‌آباد را شامل نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در یک پرونده حداقل ۲ نفر و یا افراد بیشتر درگیر هستند، افزود: هر سال شاهد افزایش چند درصدی ورودی و تشکیل پرونده های قضایی هستیم و مردم نیز برای هر موضوع کوچکی به دادگستری مراجعه و پرونده تشکیل می‌دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس دادگستری میاندوآب‌ با اشاره به افزایش جرایم اضافه کرد: بیشتر جرایم مربوط به سرقت و یا پدیده مواد مخدر است که منشا این جرایم نیز حاکی از نبود شغل است و در حالی که اگر زمینه اشتغال در جامعه بیشتر باشد، شاهد این حجم جرایم نخواهیم بود.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی با بیان اینکه رسیدگی به این قبیل جرایم مانع از رسیدگی جرم‌هایی نظیر اختلاس است، افزود: بیکاری عامل اصلی بیشتر جرم‌ها از جمله طلاق است که آن هم در راس جرایم محاکم قضایی میاندوآب‌ قرار دارد.

وی با بیان اینکه ۲ شعبه مختص طلاق در دادگستری و چند شعبه در شورای حل اختلاف میاندوآب تشکیل شده، گفت: با این اوصاف قضات با توجه به حجم ورودی پرونده‌هایی با موضوع اختلاف خانوادگی از نظر رسیدگی بازهم با مشکل مواجه هستند.

اعمال حبس‌های جایگزین در دستور کار دادگستری میاندوآب قرار دارد

 رییس دادگستری میاندوآب‌ در رابطه با سیاست جایگزین حبس گفت: این سیاست در محاکم قضایی برای متهمان با موضوع‌های مختلف در دستور کار قرار دارد و فرد علاوه بر تحمل محکومیت، به منظور بازدارندگی در مسجد محل زندگی خود تحت نظر روحانی آن مسجد، به مدت مشخصی سبک زندگی اسلامی را فراگیرد.

حجت‌الاسلام گل‌حسینی اضافه کرد: همچنین برخی متهمان به جای تحمل حبس به انجام خدمات عمومی به شهرداری معرفی می‌شوند و یا اینکه عاملان شکار غیرمجاز به توزیع دان برای پرندگان در طبیعت اقدام کنند.

وی با اشاره به اینکه با هدف کاهش جمعیت زندان‌ها در سال گذشته ۱۶۰ بار به همراه دادستان و قضات از زندان میاندوآب‌ بازدید داشتیم، اظهار داشت: در سال گذشته برای یک هزار و ۸۵۳ زندانی مرخصی اعطا شد و یک هزار و ۵۹۰ نفر هم از اعضای خانواده زندانیان به مراکز حمایتی معرفی شدند.

مرکز کالبد شکافی جنوب آذربایجان غربی در میاندوآب دایر است

وی با اشاره به راه‌اندازی مرکز کالبد شکافی جنوب آذربایجان‌غربی در میاندوآب گفت: پیشتر اجساد برای انجام معاینات پزشکی به مرکز استان انتقال می‌یافت ولی از سال گذشته با راه‌اندازی این مرکز در میاندوآب، ۹۹ جسد در آن معاینه شده و ۳۰ مورد هم با دستور قضایی به منظور تشخیص علت مرگ کالبد شکافی شده است.

وی در رابطه با عملکرد اداره ثبت اسناد و املاک میاندوآب گفت: هفت هزار و ۶۴۸ فقره سند مالکیت طی سال گذشته در این شهرستان با هدف شناسنامه‌دار کردن املاک مردم صادر شده و به جهت زیاد بودن اختلافات ملکی در ایران، هدف این است که تمام املاک سنددار شود.

وی در رابطه با آمار ازدواج و طلاق هم گفت: طی سال گذشته ۲ هزار و ۳۹۸ فقره ازدواج و ۵۸۸ مورد طلاق ثبت شده است.

۲۷۸ هزار ابلاغیه الکترونیکی در میاندوآب صادر شد

وی بیان کرد: همچنین در سال گذشته پنج هزار و ۳۱ مورد حکم توسط ضابطان قضایی اجرا شده و نیز در سال گذشته ۲۷۸ هزار ابلاغیه به صورت الکترونیکی صادر شد که نقش مهمی در جلوگیری از مصرف کاغذ، نیروی انسانی و اتلاف وقت داشت.

۹‌ شبکه توزیع مواد مخدر در میاندوآب متلاشی شد

رییس دادگستری میاندوآب‌ افزود: در رابطه با کشف مواد مخدر هم ۵۵۹ کیلو و ۲۱۸ گرم مواد مخدر اعم از صنعتی و سنتی طی یک سال گذشته توسط مأموران مبارزه با مواد مخدر انتظامی این شهرستان کشف شد و این درحالی بود که در کشور در دوران همه‌گیری کرونا و محدودیت‌های تردد وجود داشت که نقش مهمی در کاهش قاچاق مواد مخدر داشت.

وی با بیان اینکه در این راستا ۹ شبکه توزیع مواد مخدر متلاشی شد، اضافه کرد: همچنین ۲۸۹ نفر قاچاقچی دستگیر و ۷۱۶ فقره پرونده تشکیل یافت.

وی با بیان اینکه در جامعه از عدم جدیت در برخورد با مواد مخدر گفت: اینکه ۷۱۶ فقره پرونده در این زمینه تشکیل یافته مصداق بارز برخورد است و حتی بیشترین قربانی در برخورد با جرایم در دنیا مربوط به ایران در برخورد با مواد مخدر است به طوری که چهار هزار شهید در این عرصه تقدیم نظام جمهوری اسلامی شده‌است.

وی اضافه کرد: ۲ هزار و ۲۱۸ فقره پرونده هم در تعزیرات حکومتی میاندوآب در رابطه با کالا و خدمات و قاچاق کالا و بهداشت و دارو و درمان تشکیل شده و واحد ارشاد و معاضدت قضایی هم هزار و ۸۲۵ مورد مشاوره رایگان به مردم داده شده است.

به گزارش ایرنا، هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰، دفتر مرکزی حزب جمهوری اسلامی، در حالی که جمعی از مسئولان نظام، همچون آیت ‏الله‏ بهشتی رییس دیوان عالی کشور، چهار وزیر، ۱۲ معاون وزیر و ۲۷ نماینده مجلس در جلسه هفتگی حزب حضور داشتند، منفجر شد و از یکم تا هفتم تیرماه هر سال به‌عنوان هفته قوه قضاییه نامگذاری شده است.

برچسب‌ها آذربایجان غربی هفته قوه قضاییه میاندوآب قوه قضاییه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آذربایجان غربی هفته قوه قضاییه میاندوآب آذربایجان غربی هفته قوه قضاییه میاندوآب قوه قضاییه دادگستری میاندوآب سال گذشته فقره پرونده پرونده ها مواد مخدر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) ماجرای کم شدن لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت؛ مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!

محمود دینی بازیگر و تهیه کننده سینما و تلویزیون که به تازگی مهمان برنامه برمودا با اجرای کامران نجف زاده بود خاطره جالبی از کم شدن لول‌های تریاک در پشت صحنه سریال خاطره انگیز آینه عبرت که در سال‌های پایانی دهه شصت پخش می‌شد را بازگو کرد.

موضوع اصلی این سریال مواد مخدر بود که در سال‌های ۶۷ تا ۷۰ به صورت هفتگی پخش می‌شد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • کشف ۶ کیلوگرم مواد مخدر در کلاله
  • ۵۷۰ کیلوگرم تریاک با همکاری پلیس استان سمنان کشف شد
  • کشف ۲۴۵ کیلوگرم حشیش و تریاک در هرمزگان
  • کشف بوته‌های خشخاش در شهرستان خاتم
  • (ویدئو) ماجرای کم شدن لول‌های تریاک در سریال آینه عبرت؛ مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه