Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرپرست امور عشایر استان تهران از استقرار کامل این جامعه تولید کننده در مناطق ییلاقی (سردسیر) استان خبر داد و گفت: عشایر تا نیمه شهریورماه در زیر سیاه چادرهای عشایری زندگی خواهند کرد.

فرشید ذبیخی روز پنجشنبه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: کوچ بهاره عشایر استان تهران با استقرار در مناطق سردسیر از جمله شهرستان های شمیرانات، فیروزکوه و دماوند پایان یافت و عشایر تا نیمه شهریورماه در این مناطق مشغول کار و تولید هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با حضور این جامعه تولید کننده خدماتی همچون تامین آب شرب بهداشتی، آبرسانی سیار، واکسیناسیون دام، توزیع نهاده و خوراک دام به جامعه تولید کننده در این مناطق ارائه می شود.

سرپرست امور عشایر استان تهران ادامه داد: همچنین در منطقه کمردشت دشت لار همچون سال گذشته بخش خدمات رسانی به جامعه عشایری راه اندازی شده که در این مرکز خدمات پزشکی و درمانی و همچنین خدمات دامپزشکی به جامعه عشایری داده می شود.

وی خاطرنشان کرد: توزیع کپسول گاز مایع و اجرای طرح چراغ معابر و حمام خورشیدی از دیگر خدماتی است که به جامعه عشایر داده می شود.

مرمت 475 کیلومتر از راه های عشایری در مناطق ییلاقی

سرپرست امور عشایر استان تهران تاکید کرد: به منظور عبور و مرور آسان جامعه تولید کننده 475 کیلومتر از مسیرهای ییلاقی استان مرمت و بازسازی شد.

به گفته وی، مجموع ایلراه های عشایر استان تهران 2 هزار و 700 کیلومتر ثبت شده و تلاش داریم این مسیرها را برای عبور و مرور عشایر مرمت کنیم.

ذبیحی با بیان اینکه در مدت کرونایی هیچ عضوی از جامعه عشایر استان تهران به ویروس کرونا مبتلا نشدند  گفت: دیدن زندگی عشایر در زیرسیاه چادر و مناطق طبیعی برای هر شهروندی زیبا و جذاب است اما بدلیل شیوع ویروس کرونا و حفظ سلامت این جامعه تولید کننده از شهروندان می خواهیم که امسال همچون سال گذشته از این مناطق دیدن نکنند و پس از رخت بستن ویروس کرونا از این مناطق بازدید کنند.

به گفته وی، در سال گذشته عشایر استان تهران بیش از ۶۷ هزار تن محصول تولید کردند و پیش بینی می شود امسال نیز میزان تولیدات این جامعه افزایش یابد.

به گزارش ایرنا، تعداد ۱۴ هزار و ۳۱۵ هزار نفر از عشایر کشور در استان تهران زندگی می‌کنند و بر اساس گزارش مرکز آمار ایران جمعیت عشایر استان در ۴۰ سال گذشته تا حدودی ثابت بوده و دلیل آن هم این است که ظرفیت مراتع جوابگوی جمعیت بیشتر نیست.

عشایر این استان قشلاق را در جنوب‌شرقی تهران و در شهرستان‌های ورامین و پاکدشت و فصل ییلاق را در ارتفاعات البرز و در شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه مستقر می‌شوند.

جامعه عشایری استان تهران تلفیقی از عشایر سایر استان‌های کشور است که حدود ۳۰۰ سال پیش در قالب چهار ایل و ۲۷ طایفه به مناطق عشایری استان تهران سکونت پیدا کردند.

این جامعه تولیدکننده طی سال گذشته بیش از ۶۷ هزار تن انواع محصولات لبنی، پروتئینی، دامی و کشاورزی تولید کردند.

عشایر استان تهران با داشتن ۷۰۰ هزار راس دام سبک از تولیدکنندگان عمده گوشت قرمز هستند.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: عشایر استان تهران جامعه تولید کننده جامعه تولید جامعه عشایر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند

به گزارش خبرنگار مهر، امیر کشانی صبح پنجشنبه در سی و پنجمین جشنواره امتنان از نخبگان جامعه کار و تولید استان اصفهان با اشاره به موضوع تعطیلی روزهای پنجشنبه، اظهار داشت: بررسی عدد و آمارها ب نشان می‌دهد که تعطیلی روزهای پنجشنبه می تواند ۸.۳ میلیارد دلار به تجارت بین المللی کشور ضرر برساند و این ضرر تنها مختص عده‌ای نیست.

وی ادامه داد: ضرر ۸.۳ میلیارد دلاری تجارت کشور با تعطیل شدن پنجشنبه‌ها باعث می شود درآمد ارزی کشور کاهش و نرخ ارز افرایش یابد که تاثیر آن را دقیقاً بر زندگی مردم ببینیم.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان با اشاره به اینکه اصفهان طی روزهای گذشته میزبان هیأت‌های تجاری از ۲۲ کشور عضو مجمع گفتگوی همکاری آسیا بود، خاطرنشان کرد: میزبانی اصفهان از نمایندگان ۲۲ کشور آسیایی نشان داد که بار بسیاری از مسائل کشور را می تواند به دوش بکشد از این رو به نمایندگی جامعه زحمتکش کارگری درخصوص معیشت این قشر نیز باید دست در دست یکدیگر دهیم.

کشانی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد استان ما جامعه کارگری محسوب می‌شوند، تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی سال گدشته مصوبه گذراند که درآمد بالای ۱۲ میلیون تومان را مشمول مالیات کرد؛ فکر می کنم در بسیاری از جوامع سکولار هم این قسمت خوب بوده اما باید توجه داشت این مالیات ستانی از فردی که زیر خط معیشت درآمد می‌گیرد، زیبنده نظام جمهوری اسلامی که خود را طرفدار تولید و کار می داند، نیست. برداشت مالیات از کسانی که روزانه ۱۲ تا ۱۵ ساعت کار می کنند و باید ماه به ماه مالیات دهند درحالی که برخی افراد را یکی دوسال بعد برای پرداخت مالیات فراخوان می کنند، این زیبنده نظام ما نیست.

وی ابراز داشت: اینجا لازم است که کارگر و کارفرما دست به دست هم دهیم زیرا اگر دولت حداقل معیشت را عددی بالاتر از ۲۰ میلیون تومان اعلام کرده است چه دلیلی دارد کسانی که با عرق جبین کار می کنند اینگونه مالیات دهند؟

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان اصفهان تصریح کرد: شاید رقم مالیاتی که از کارگر دریافت می شود برای دولت عدد بالایی نباشد اما برای کارگر عدد بسیار ناراحت کننده ای است. رسیدگی به این مساله پیامی که به جامعه می دهد این است که برای تولید کارگر ارزش قائل هستیم و امید است با همبستگی روز به روز بسیاری از مشکلات جامعه کار و تولید برطرف شود.

کد خبر 6094955

دیگر خبرها

  • ببینید | تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان البرز
  • ممنوعیت ورود دام به مراتع شمال دامغان
  • خسارت بارش اخیر به ۹۰ درصد راه های عشایری گچساران
  • انسداد برخی مسیر‌های ارتباطی عشایری و تلفات احشام در خوزستان
  • پیش‌بینی تولید ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تن محصول بهاره در خراسان رضوی 
  • مشاغل بهاره در تهران قدیم | کاهگل‌مالی و یخ‌فروشی
  • ۵۱ باب خانه بهداشت کارگری در مناطق صنعتی اصفهان ساخته شد
  • توصیه عجیب بهرام بیضایی به بهاره رهنما
  • تعطیلی پنجشنبه‌ها ۸.۳ میلیارد دلار به کشور ضرر می‌زند
  • باید ۳۵۰ دستگاه آشکارساز کامیونی در گمرکات و مناطق آزاد مستقر شود