Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، با اعلام لیست نفرات اعزامی به بازی‌های پارالمپیک توکیو، رشته دوومیدانی با ۱۴ ورزشکار در صدر نفرات اعزامی قرار دارد. نفراتی که بنا به اعلام کمیته ملی پارالمپیک شانس رسیدن به سکو را دارند و احتمال مدال‌آوری آنان در آوردگاه ژاپن کم نیست. مهدی اولاد یا نورمحمد آرخی، سعید افروز، امان الله پاپی، صادق بیت سیاح، علی پیروج، امیر خسروانی، سیامک صالح فرج زاده، علی اصغر جوانمردی، حامد امیری، هاشمیه متقیان، سامان پاکباز، وحید علی نجیمی، علیرضا مختاری و سجاد محمدیان دوومیدانی کارهای اعزامی به توکیو هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

بهمن رضایی رییس انجمن دوومیدانی فدراسیون ورز های جانبازان و معلولین در زمینه برنامه های کمیته و فدراسیون برای آمادگی این ورزشکاران به خبرنگار ایرنا گفت: ۱۴ نفر از دوومیدانی کارهای جانباز، معلول و نابینا در لیست اعزام قرار گرفتند که بیش از ۲۲ درصد نفرات اعزامی کاروان ایران را تشکیل می دهند. البته شمار سهمیه‌های این رشته بیش از این عدد بود اما به خاطر سیاست کیفی گرایی کمیته ملی المپیک شمار آنان به عدد ۱۴ تقلیل پیدا کرد. این نفرات از شانس‌های نخست رسیدن به سکو هستند و امیدواریم که دست پر از توکیو بر گردند. 

رییس انجمن پارادوومیدانی ادامه داد: کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون جانبازان و معلولین از ۲ سال گذشته برنامه های منظم و مستمری برای این ورزشکاران در دستور کار قرار داده و تمرینات آنان نیز بسیار منظم و تحت نظر کادر فنی و کارشناسان است. چند دوره رکوردگیری انجام شده و در نهایت برترین‌ها به توکیو می‌روند. با این شیوه از برنامه‌ریزی احتمال کسب مدال در پارادوومیدانی بیش از سایر رشته‌ها است. 

رضایی با بیان اینکه هوای شهر توکیو شرجی و متفاوت از ایران است افزود: ما برای تطبیق‌پذیری ورزشکاران با آن هوا اردوهایی را در شهرهای مختلف در دستور کار قرار دادیم. این اردوها در شهرهای کیش و لاهیجان برگزار می‌شود. البته این اردو در چند مرحله و تا زمان اعزام تیم در شهر لاهیجان ادامه دارد. ما تلاش داریم که با یک برنامه مستمر بهترین شرایط را برای پارالمپین‌ها فراهم کنیم.

اقدامات حمایتی کمیته ملی پارالمپیک یکی دیگر از محور سخنان رضایی بود. وی در این زمینه گفت: تصویب حقوق ماهیانه، تزریق ۲ دُز واکسن، آزمایشات پزشکی و تجهیزات استاندارد از اقداماتی است که کمیته ملی پارالمپیک و فدراسیون برای رفع دغدغه ورزشکاران در دستور کار قرار داده است. 

برچسب‌ها فدراسیون جانبازان کمیته ملی المپیک بهمن رضایی اختصاصی ایرنا لاهیجان کمیته ملی پارالمپیک

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فدراسیون جانبازان کمیته ملی المپیک بهمن رضایی فدراسیون جانبازان کمیته ملی المپیک بهمن رضایی اختصاصی ایرنا لاهیجان کمیته ملی پارالمپیک کمیته ملی پارالمپیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۶۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام تیم ملی گلبال به بازی‌های پارالمپیک بعد از ۱۲ سال

به گزارش خبرنگار مهر، سیاست کیفی گرایی و تطابق با آن ، سیاست کمیته ملی پارالمپیک بعد برای اعزام ورزشکاران و تیم ها به بازی های پارالمپیک بر اساس سهمیه تخصیصی به آنها است.

این مسئله اعزام تیم ملی گلبال به این دوره از بازی های پارالمپیک را مبهم کرده بود. این تیم آبان سال گذشته در مسابقات آسیا پاسفیک که به میزبانی هانگژو برگزار شد به عنوان قهرمانی دست یافت و سهمیه آن رقابت ها برای بازی های پارالمپیک ۲۰۲۴ پاریس را از خود کرد.

با این حال و به دلیل محرز نبود شرایط کیفی این تیم برای مسئولان کمیته ملی پارالمپیک، اعزام ملی پوشان گلبال به پاریس منوط به حضور در دو تورنمنت بین المللی به میزبانی المان و سوئد بود. تورنمنت آلمان سال گذشته برگزار شد و تیم ملی ایران از حضور در آن صاحب سه برد شد و نتیجه سه دیدار را هم واگذار کرد.

تورنمنت بین المللی سوئد اما کنسل شد و همین مسئله ابهاماتی پیرامون وضعیت این تیم برای اعزام ایجاد کرد. این موضوع نگرانی های دوباره را متوجه این تیم در مسیر پارالمپیک کرد تا آنجا که موضوع در نشست یکشنبه گذشته هیات رییسه کمیته ملی پارالمپیک هم توسط محمد رضا مظلومی رییس فدراسیون ورزش های نابیایان و کم بینایان مطرح شد.

در نهایت اما با پیگیری های صورت گرفته توسط فدراسیون ورزش های نابینایان وکم بینایان، کمیته ملی پارالمپیک موافقت خود را با اعزام تیم ملی گلبال به بازی های پارالمپیک صادر کرد.

بدین ترتیب تیم ملی گلبال ایران پس از دوازده سال در بازی های پارالمپیک ا حضور خواهد داشت.

بازی های پارالمپیک پاریس ۷ تا ۱۸ شهریور به میزبانی پاریس برگزار می شود.

کد خبر 6093767

دیگر خبرها

  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • دوانتصاب در کمیته ملی پارالمپیک
  • هادی‌زاده مسئول برگزاری روز ملی پارالمپیک شد
  • اعزام تیم ملی گلبال به بازی‌های پارالمپیک بعد از ۱۲ سال
  • اسبقیان خطاب به دوومیدانی‌کاران: عملکرد شما را تحت نظر داریم
  • معتمدی: انتخابات کاملاً بی‌طرف را در دوومیدانی برگزار می‌کنیم
  • معتمدی: در انتخابات دوومیدانی بی‌طرف هستیم
  • سرپرست فدراسیون دوومیدانی: من و وزارت نظری در مورد انتخابات نداریم/ معتمدی: انتخابات کمیسیون ورزشکاران باطل شد+ فیلم
  • مدیر تیم‌های ملی دوومیدانی انتخاب شد
  • معتمدی: رکورد المپیک برای دوومیدانی ایران دست نیافتنی است