Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه مدیریت بحران به منظور پیشگیری از غرق‌شدگی افراد در منابع آبی گفت: از اول سال تاکنون ۷ مورد فوتی در منابع آبی استان اصفهان اتفاق افتاده که ۲ مورد در استخر‌های باغات، ۲ مورد در رودخانه، یک مورد در سد مخزنی خمیران و ۲ مورد در استخر‌های ذخیره آب کشاورزی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با بیان اینکه سال گذشته بیش از ۵۶ مورد حادثه در منابع آبی استان داشته‌ایم که ۲۲ نفر غرق شدند، افزود: رودخانه زاینده‌رود در مناطق باغ‌بهادران و چادگان ، رودخانه‌های سمیرم و فریدون‌شهر و سد‌های مخزنی خمیران در تیران و کرون، باغکل در خوانسار، قره‌قاچ و حنا در سمیرم، کوچری در گلپایگان مستعد حوادث غرقی هستند که همزمان با گرم شدن هوا و بسته بودن استخر‌ها افراد در این رودخانه‌ها شنا می‌کنند.

او با اشاره به اینکه دستورالعمل برای پیشگیری و کنترل غرق‌شدگی در منابع آب به دستگاه‌ها ابلاغ شده و در این زمینه برنامه‌ریزی شده است، گفت: اطلاع‌رسانی عمومی از  ایمن نبودن منابع آبی، رودخانه‌ها و استخر‌های کشاورزی برای شنا و همکاری دستگاه‌های اجرایی برای آموزش‌ها و ایمن‌سازی استخر‌های ذخیره آب کشاورزی را به جهاد کشاورزی ابلاغ کرده‌ایم.

شیشه‌فروش با اشاره به اینکه در استان اصفهان ۳ هزار و ۵۰۰ استخر ذخیره آب کشاورزی داریم، بیان کرد: تمام استخر‌های پرورش ماهی و کشاورزی موظف به فنس‌کشی هستند و جهاد کشاورزی باید بر استخر‌های در بخش خصوصی و دولتی نظارت کند و تابلو‌های شنا ممنوع را نصب کند و طناب‌های نجات در طول و عرض استخر و نردبان فلزی در استخر‌ها نصب شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به اینکه آب منطقه‌ای موظف است تابلو‌های شنا ممنوع را در منابع آبی، سد‌ها و رودخانه نصب کند، عنوان کرد: آب منطقه‌ای موظف شد عملیات ساماندهی رودخانه‌ها و اجرای طرح‌های ایمن در رودخانه زاینده‌رود با رفع موانع در بستر و حریم رودخانه‌ها را انجام دهد و گرداب‌هایی که در بستر رودخانه شناسایی شده را کنترل کند.

او با بیان اینکه آب منطقه‌ای باید طرح‌های ایمنی در کانال‌های انتقال آب کشاورزی، انهار و مادی‌ها انجام دهد و با نصب تابلو و نرده‌گذاری از شنا کردن جلوگیری کند، گفت: سال گذشته ۲ میلیارد تومان برای ایمن‌سازی شبکه‌های آب انجام شد و امسال هم آب منطقه‌ای ۱۵ میلیارد تومان پیش‌بینی کرده تا کانال‌های منشعب آب را ایمن‌سازی کند.

شیشه‌فروش با بیان اینکه شهردار‌ها باید ایمن‌سازی کانال‌های انتقال آب در محدوده شهر‌ها را انجام دهند، ادامه داد: شهرداری‌ها باید تیم‌های نجات در رودخانه را داشته باشند و در این راستا باید یک تیم ۱۲ نفره تجهیز شود و همراه با قایق نجات در آب‌های خروشان مستقر شوند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر اینکه منابع طبیعی باید ایمن‌سازی بند‌های آبخیزداری را انجام دهد، گفت: صنایع و شهرک‌های صنعتی که دریاچه‌های مصنوعی و منبع ذخیره آب دارند باید رعایت استاندارد‌ها را انجام دهند.

او با بیان اینکه مقرر شد هلال احمر آموزش‌های لازم را به افراد مختلف بدهد و تیم‌های گشت و نظارت را فعال کند، خاطرنشان کرد: ورزش و جوانان باید در استخر‌ها ایمنی و آموزش لازم را داشته باشد و میراث فرهنگی تور‌های گردشگری را آموزش دهد که در منابع آبی شنا نکنند و سازمان عمران زاینده‌رود در دهکده چادگان تیم‌های نجات در آب را مستقر و تابلو‌های هشدار در این مناطق را نصب کند.

منبع:فارس

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مدیریت بحران غرق شدگی منابع آبی اصفهان مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان منابع آبی منابع آب آب منطقه ای استخر ها آب کشاورزی رودخانه ها ایمن سازی ذخیره آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم

شهر سمیرم در استان اصفهان واقع شده است. این شهر به دلیل جاذبه‌های طبیعی و رودخانه خانه‌ها و چشمه‌های زیاد به شهر هزار چشمه مشهور است.

سد حنا یکی از جاذبه‌های طبیعی سمیرم است که بر روی رودخانه حنا ساخته شده است.

شهروند خبرنگار ما فیلمی از دریاچه سد حنا را به نمایش گذاشت.

منبع: شهروند خبرنگار - اصفهان 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی   باشگاه خبرنگاران جوان شهروند خبرنگار شهروند خبرنگار

دیگر خبرها

  • خاموشی چاه‌های کشاورزی در رفسنجان
  • جلوه گری دریاچه سد حنا در شهر هزار چشمه + فیلم
  • رفع تصرف ۵۵ هکتار از بستر زرینه‌رود
  • خط لوله آبنیل ـ اصفهان ایمن سازی شد
  • احداث استخر ذخیره آب کشاورزی شهرستان آوج
  • تخصیص ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز
  • غرق شدگی یک جوان در محدوده امامزاده ردان
  • استخر‌های ذخیره آب کشاورزی در چهارمحال و بختیاری مهیای پرورش ماهی
  • شنای مرگ در استخر‌های کشاورزی یزد
  • دستور دادستان بشرویه جهت ایمن سازی فوری استخر‌های کشاورزی