Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، مسابقات دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور و انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی کنیا روز‌های یکم و دوم تیر با حضور ۲۰۰ ورزشکار در بخش پسران به میزبانی چهارمحال و بختیاری برگزار شد که در پایان تیم لرستان با کسب سه نشان طلا، سه نقره و یک برنز بر سکوی قهرمانی ایستاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تیم دوومیدانی جوانان اصفهان نیز موفق شد با سه نشان طلا و ۲ نقره به مقام دوم تیمی دست یابد.

بیشتر بخوانید

درخشش ورزشکار چهارمحالی در رقابت‌های جهانی دوچرخه‌سواری

همچنین سکوی سوم تیمی رقابت‌های قهرمانی کشور به تیم خراسان رضوی رسید، این تیم سه نشان طلا و یک برنز را در این مسابقات کسب کرد.

همچنین در این دوره از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور، ۲ دونده جوان از استان قم و ۲ پرتابگر وزنه از استان‌های خراسان رضوی و تهران موفق شدند حد نصاب حضور در رقابت‌های جهانی را به دست آورند.

در روز نخست این مسابقات در شهرکرد، علی قاسم بابایی ورزشکار استان قم توانست در ماده ۱۰۰ متر رکورد ۱۰.۵۲ ثانیه را به ثبت برساند و علاوه بر کسب عنوان نخست این ماده در جمع مسافران اعزامی به رقابت‌های قهرمانی جوانان جهان قرار گیرد.

امیر مقدمی دونده دو‌های با مانع نیز که در ترکیب تیم استان قم در مسابقات کشوری شرکت کرده بود در روز دوم این رقابت‌ها، رکورد ۵۲.۸۸ ثانیه را به نام خود رقم زد تا دیگر ورزشکاری باشد که با کسب عنوان قهرمانی و حد نصاب لازم، مردادماه در رقابت‌های جهانی کنیا به میدان می‌رود.

سومین سهمیه ورودی مسابقات قهرمانی دوومیدانی جوانان جهان نیز به نام ارسالان قشقایی ثبت شد، این ورزشکار اهل تهران در ماده پرتاب وزنه با کسب رکورد ۱۸ متر و ۵۵ سانتی‌متر راهی رقابت‌های جهانی شد.

امیرحسین ممقانی پرتابگر استان خراسان رضوی نیز در این ماده با پرتاب ۱۸ متر و ۹۸ سانتی‌متر قهرمان شد و حدنصاب ورودی مسابقات جهانی در کنیا را به دست آورد.

پیش از این صادق صمیمی، محمدرضا رحمانی و محلا محروقی در ماده پرتاب دیسک، دانیال بی‌باک در ماده ۴۰۰ متر و بنیامین یوسفی در ۲۰۰ متر موفق به کسب حدنصاب ورودی مسابقات جهانی کنیا شده بودند که در پایان رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور در شهرکرد، این جمع راه یافته به مسابقات جهانی به ۹ نفر افزایش یافت.

عناوین اول تا سوم رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور گرامیداشت دهه کرامت در ماده ۱۰۰ به ترتیب به علی قاسم بابایی از قم، امیررضا معین پور از لرستان و جلیل پورنصرالهی از ایلام تعلق گرفت.

در ماده ۱۱۰ متر با مانع، مرتضی عباسپور از خراسان رضوی با رکورد ۱۴.۴۵ ثانیه اول شد و محمدمهدی کاشفی از همدان و امیر شایان شیرازی از البرز به مقام‌های دوم و سوم رسیدند.

علیرضا جمشاهی از ایلام نیز با ثبت رکورد ۴۹.۱۲ ثانیه در ماده ۴۰۰ متر عنوان قهرمانی را از آن خود کرد و آرش سیاری از لرستان و مهدی شاکر از البرز بر سکو‌های دوم و سوم ایستادند.

در ماده ۸۰۰ متر مقام قهرمانی به امیر فرزام صفری از کرمانشاه با ثبت رکورد ۱:۵۳.۲۵ رسید و امیرحسین پاپی از لرستان و علی امیریان از سیستان و بلوچستان به عناوین دوم و سوم رضایت دادند.

رقابت‌های ماده سه‌گام نیز با قهرمانی محمدرضا قاسمی پرنده اصفهانی و با ثبت رکورد ۱۳ متر و ۸۷ سانتی‌متر به پایان رسید. علیرضا امیری از بوشهر و علیرضا کلته از گلستان نیز در این ماده نشان نقره و برنز را بر گردن آویختند.

محمد مهدی کریمزاده دیگر ورزشکار اصفهانی در ماده پرش ارتفاع با ثبت رکورد ۲ متر و سه سانتی‌متر مقام نخست را کسب کرد و حسین بیزار از تهران و امیرحسین کرمی از گیلان در این ماده ورزشی دوم و سوم شدند.

مقام قهرمانی ماده پرتاب دیسک این دوره از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور نیز به ورزشکار میزبان رسید. صادق صمیمی در این مسابقات تا یک قدمی شکست رکورد کشوری این ماده پیش رفت و دیسک را تا ۶۲ متر و ۹ سانتیمتر پرتاب کرد تا فاصله خود را با رکورد ۶۳ متری محمد صمیمی دارنده رکورد جوانان این ماده دوومیدانی کاهش دهد، در این ماده محمدرضا رحمانی از فارس و محمدرضا جهانی از همدان بر سکوی دوم و سوم ایستادند.

گردن‌آویز طلا ماده پرتاب چکش این دوره از رقابت‌ها به محمد سیستانی از گلستان رسید. سیستانی رکورد ۶۳ متر و ۱۰ سانتی‌متری را در این ماده به نام خود ثبت کرد و سهند نوری از آذربایجان غربی و پویا زاهد از گلستان نیز مقام‌های دوم و سوم این ماده را کسب کردند.

در رقابت‌های ماده ۳۰۰۰ متر، امیررضا ثمودی دونده آذربایجان شرقی با رکورد ۹:۰۶.۶۰ زودتر از حریفان از خط پایان گذشت و قهرمان شد. حسین نوری از کهگیلویه و بویراحمد به مقام دوم رسید و امیرحسین کیوانلو از تهران در جایگاه سوم قرار گرفت.

دوندگان هرمزگانی نیز در رقابت‌های ماده ۴ در ۱۰۰ متر سکوی نخست را فتح کردند و تیم‌های اصفهان و چهارمحال و بختیاری دوم و سوم شدند، در ماده پیاده‌روی رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور هم مقام نخست به امیرحسین اسدی منش رسید و احسان خانی از یزد دوم شد.

عنوان قهرمانی ماده پرش با نیزه نیز به نام حسن مقامی از اصفهان با رکورد سه متر و ۴۰ سانتی‌متر ثبت شد و امیر مهدی حنیفه از تهران در جایگاه دوم این ماده ایستاد.

امیرحسین پاپی از لرستان با ثبت رکورد ۴:۰۷:۹۷ در ماده ۱۵۰۰ متر در جایگاه نخست قرار گرفت و حسین نوری از کهگیلویه و بویراحمد و علی امیریان از سیستان و بلوچستان مقام‌های دوم و سوم را به دست آوردند.

قهرمانی ماده ۲۰۰ متر این دوره از رقابت‌های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور در شهرکرد به امیررضا معین پور از لرستان با رکورد ۲۱.۳۹ تعلق گرفت. محمدهادی صالح نیا از کرمان و آرش صیادی از لرستان نیز به مقام‌های دوم و سوم دست یافتند.

در ماده پرتاب نیزه، مهدی عنایتی از ایلام با رکورد ۵۸ متر و ۸۷ سانتی‌متر نشان طلا گرفت و محمد اسماعیل زمانی از بوشهر به جایگاه دوم رسید. نشان برنز این ماده را نیز پویا علیزاده از اردبیل بر گردن انداخت.

امیرمهدی سهرابی از اصفهان در ماده ۵۰۰۰ متر با ثبت رکورد ۱۸:۲۵.۱۳ به مقام نخست رسید. امیرحسین صوری یل از گیلان و محمدرضا بیات از زنجان هم دوم و سوم شدند.

عنوان قهرمانی ماده پرش طول به مرتضی عباسپور از خراسان رضوی با ثبت رکورد هفت متر و ۱۶ سانتی‌متر تعلق گرفت. حسین بیزار از تهران و محمدامین قره از گلستان جایگاه‌های دوم و سوم این ماده را کسب کردند.

مسابقات ماده چهار در ۴۰۰ متر امدادی نیز با قهرمانی تیم لرستان به پایان رسید و تیم‌های تهران و ایلام در جایگاه‌های بعدی این ماده قرار گرفتند.

انتهای پیام/ف

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مسابقات دوومیدانی انتخابی تیم ملی رقابت های دوومیدانی قهرمانی جوانان کشور رقابت های جهانی مقام های دوم و سوم دوره از رقابت عنوان قهرمانی ورودی مسابقات قهرمانی ماده ثبت رکورد خراسان رضوی ماده پرتاب سانتی متر نشان طلا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۷۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با حمایت آقای دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، نشست صمیمانه مابین دبیر فدراسیون آقای پژمان معتمدی با آقایان حسین رسولی، مهدی صابری، حسن تفتیان و مهدی پیرجهان، ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در محل فدراسیون برگزار شد. در این جلسه زمان بندی تمرینی ورزشکاران با نظر مربیان هر ورزشکار، برنامه به اوج رسانی عملکرد ورزشی، زمان و محل برگزاری اردوهای تمرینی و الویت مسابقات پیشرو به بحث گذاشته شد.

در این راستا با حضور مدیر روابط بین الملل فدراسیون کلیه مسابقات ثبت شده در لیست فدراسیون جهانی و میزان اهمیت و امتیار کسب شده در هر کدام مورد بررسی قرار گرفت. و در نهایت با توجه به محدودیت زمانی تا کسب سهمیه المپیک که ۱۰ تیرماه سال‌جاری میباشد، مسابقات مد نظر، زمان برگزاری، امکانات مورد نیاز تا کسب سهمیه و هزینه های اردو، ماسور و فیزیوتراپ ورزشی به تصویب طرفین رسید.

لازم به ذکر است این جلسات بصورت مجازی با دو شانس دیگر کسب سهمیه المپیک، خانم فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد ادامه خواهد داشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899772

دیگر خبرها

  • ورزشکاران پاراکانو در قهرمانی جهان مشخص شدند
  • ارشیا مصدقی در ماده پرش با نیزه ششم شد
  • کسب مدال نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • کسب نقره قهرمانی آسیا از سوی پرتابگر جوان ایران
  • نشان طلای تاریخی عیدیان در ۴۰۰متر با مانع دختران
  • دوومیدانی جوانان قهرمانی آسیا| تاریخ سازی نازنین عیدیان/ طلای ۴٠٠ متر با مانع برای عیدیان
  • دو و میدانی قهرمانی جوانان آسیا؛ ششمی سجاد آقایی در ۴۰۰متر
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • سجاد آقایی در جایگاه ششم رقابت ماده ۴۰۰متر قرار گرفت
  • بررسی وضعیت دوومیدانی‌کاران ایران برای رسیدن به سهمیه المپیک