Web Analytics Made Easy - Statcounter

کمیسیون اروپا تحقیقات جدیدی را درباره شرکت آمریکایی گوگل آغاز کرده است تا مشخص کند که آیا این غول فناوری به نفع خدمات تبلیغات نمایش آنلاین خود جانبداری کرده و مقررات ضد انحصاری اتحادیه اروپا را نقض کرده است یا خیر. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از راشاتودی، کمیسیون اروپا تحقیقات جدیدی را درباره شرکت آمریکایی گوگل آغاز کرده است تا مشخص کند که آیا این غول فناوری به نفع خدمات تبلیغات نمایش آنلاین خود جانبداری کرده و مقررات ضد انحصاری اتحادیه اروپا را نقض کرده است یا خیر.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، مارگرت وستاگر، معاون اجرایی کمیسیون اروپا در بیانیه ای گفت: ما نگران این موضوع هستیم که گوگل باعث شده باشد رقابت برای شرکت های فعال در زمینه خدمات تبلیغات آنلاین دشوارتر شده باشد.

وستاگر در ادامه تاکید کرد که این شرکت آمریکایی "تقریباً در تمام سطوح زنجیره تأمین برای تبلیغات نمایش آنلاین" حضور داشته است ، چرا که اطلاعاتی را که برای تبلیغات هدفمند مورد استفاده قرار می گرفت، جمع آوری می کرد، فضای تبلیغاتی را می فروخت و همچنین به عنوان واسطه نیز در تبلیغات آنلاین فعالیت می کرد.

دادگاه روسیه گوگل را به دلیل امتناع از حذف محتواهای ممنوعه 82 هزار دلار جریمه کردخدمات گوگل در روسیه محدود می‌شود

 

این کمیسیون در حال برنامه ریزی برای ارزیابی محدودیت های اعمال شده توسط گوگل بر توانایی تبلیغ کنندگان، ناشران و سایر اشخاص ثالث در دسترسی به داده های مربوط به هویت کاربر و رفتار کاربر است.

این تحقیقات به لیستی از تحقیقات و جریمه هایی که طی سالهای اخیر در فضای نظارتی اتحادیه اروپا علیه گوگل رخ داده است، اضافه می شود.

اوایل ماه جاری میلادی، ناظر رقابت فرانسه به دلیل سوءاستفاده از قدرت بازار خود در صنعت تبلیغات آنلاین، گوگل را 220 میلیون یورو (262 میلیون دلار) جریمه کرد.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: گوگل ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد گوگل اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!

ایست‌های بازرسی به موازات گشت‌های ارشاد در تهران در حال افزایش است.

به گزارش انتخاب، غلامرضا شریعتی، نماینده مجلس، درباره افزایش ایست‌های بازرسی در تهران به خبرنگاران گفت: این مسائل وظایف عادی نیروی انتظامی است و نیازی به هماهنگی با مجلس و نهاد‌ها ندارد. نیروی انتظامی وظیفه دارد برخی جرائم آشکار را پیگیری و با آن‌ها برخورد کند. از مسائل ترافیکی تا حجاب و سرقت و... که جز وظایف نیروی انتظامی است و جامعه مقداری حساسیت غیرطبیعی دارد. نیروی انتظامی در حال انجام وظیفه است و بزرگ کردن این قضیه اتفاق خوبی نیست. این‌ها فرزندان نظم و امنیت جامعه‌ی ما هستند و اگر جلو کارشان بایستیم چه کار کنند؟ اختیارات قانونی را نمی‌توان از نیروی انتظامی گرفت.

او افزود: لایحه‌ی حجاب در کمیسیون خاص خود در حال پیگیریست. من در جریان جزئیات آن نیستم و اعضا کمیسیون باید درباره آن صحبت کنند.

شریعتی درباره نقش دولت در افزایش ایست‌های بازرسی و گشت ارشاد گفت: این موضوعات وظیفه عادی نیروی انتظامی است و از گذشته این وظایف را بر دوش داشته است؛ یک زمان نیروی انتظامی طرح‌های مختلف اجرا می‌کند و به نظر من لازم به هماهنگی با مجلس و دستور جدید نیست. هریک از ما در هر کجا قرار گرفتیم، از خبرنگار تا نماینده مجلس و نیروی انتظامی، یک سری وظایف قانونی داریم که باید به آن عمل کنیم. این انتظار هست که همه در هر قشر و موقعیت خود، رفتار‌های قانونی انجام دهند. اگر قانونی رفتار کنیم نیروی انتظامی هم با برخورد نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • سرمدی واله : هیچ مانع قانونی برای اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان وجود ندارد
  • تحقیقات اتحادیه اروپا از متا بر سر کنترل اطلاعات غلط
  • اقدامی غیرقانونی علیه کسب‌وکارهای آنلاین ایرانی/ پای رانت به فضای مجازی کشیده شد!
  • طراحی پلتفرم آنلاین معاملات مسکن در دستور کار
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • تجدید انتخابات جنجالی در فدراسیون دوومیدانی
  • چالش‌های قانونی جدید شهردار قم برای ادامه حضور در مدیریت شهری
  • افزایش ایست‌های بازرسی در تهران؛ نماینده مجلس: این‌ها جزو وظایف عادی فراجا است!
  • «ادز آپ» به بررسی چالش های تبلیغات دیجیتال در ایران می پردازد
  • تردد معلولان در اروپا آسان‌تر می‌شود