Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش مهر، حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول قوه قضائیه در نشست با فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و کارآفرینان اظهار کرد: نقش اقتصاد و نقش دولت و قوه قضائیه در هر زمان به ویژه در شرایط فعلی خاص است، چراکه الان در جنگ اقتصادی هستیم و شرایط را باید متناسب جنگ در نظر بگیریم.

وی افزود: عزت و اقتدار ما با نداشتن استقلال اقتصادی خدشه دار می‌شود و به همین دلیل است که امر اقتصاد و استقلال آن مهم و مادام مورد تاکید بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اژه ای بیان کرد: سالهاست که می‌گویند اقتصاد ما مریض است، ما باید اول تشخیص بدهیم که مشکل اقتصاد ما کجاست، بهترین افرادی که می‌توانند درد اقتصاد را تشخیص دهند کارآفرینان و تولید کنندگان هستند.

معاون اول دستگاه قضا گفت: باید واقع بین باشیم و ببینیم که منشأ هر مانعی به کجا می‌رسد و به دنبال درمان آن باشیم.

وی تصریح کرد: باید یک دستگاه هماهنگ کننده و پیگیری مشترک داشته باشیم تا مشکلی که برای یک تولیدکننده به وجود می‌آید فقط از یک کانال پیگیری شود.

محسنی اژه ای گفت: رئیس قوه قضائیه بارها اعلام کردند که اولویت ما حمایت از تولید است و الان که به قوه مجریه رفته اند مشکلات ما با برخی از نهادها مانند گمرک و… بر طرف می‌شود.

معاون اول قوه قضائیه افزود: هم دولت و هم قوه قضائیه مصمم تا مشکلات تولید و تولیدکنندگان برطرف شود و البته بگویم که مجلس شورای اسلامی هم همراه است و نظرش با نظر دولت و قوه قضائیه یکسان است.

وی گفت: یک زمان است فرد جرمی را از روی اضطرار و ناچاری انجام داده است، انگیزه آن باید مورد بررسی قرار بگیرد و دید که استمرار بر جرم بوده یا خیر، خلاصه اینکه باید دید فرد مجرم با چه نیتی مرتکب جرم شده است و بعد برای آن مجازات در نظر گرفت.

محسنی اژه ای بیان کرد: تا جایی که امکان دارد سعی می‌کنیم دادگاه‌ها را تخصصی کنیم و آموزش‌های لازم تخصصی را به همکارانمان در دادگاه‌ها ارائه دهیم.

معاون اول دستگاه قضا بیان کرد: پیشنهاد من این است یک کارگروهی در هر صنفی تشکیل دهیم و وظیفه و اختیارات این کارگروه را تعریف کنیم؛ اگر نیاز به قانون هم هست دنبال قانونش هم برویم، اگر برای تولیدگر مشکلی پیش آمد بلافاصله به این کارگروه خبرداده شود و کارگروه هم بررسی کند.

وی گفت: مجموعه کارشناسی‌های ما در مزایده‌ها و غیره شفاف نیست، در واقع مبانی کارشناسی‌ها شفاف نیست و هر کارشناس یک عدد و رقم را ارائه می‌دهد.

اژه ای گفت: بسیاری از پرونده‌ها از کارشناسی‌های اشتباه تشکیل شده است و اگر کارشناسی‌ها اصولی و دقیق باشد از حجم زیاد پرونده در قوه قضائیه جلوگیری می‌شود.

منبع: الف

کلیدواژه: کارشناسی ها قوه قضائیه معاون اول اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۳۹۸۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند

استاندار قم با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند، گفت: احیای واحدهای تولیدی نیمه راکد و راکد از برنامه‌های مهم دولت سیزدهم است که در طول این مدت در دستور کار قرار دارد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازقم، سیدمحمد آقامیری شامگاه چهارشنبه در دومین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، اظهار داشت: جهش تولید با مشارکت مردم دستوری است که از سوی مقام معظم رهبری برای ما مسئولین صادر شده که در این راستا مدیران استان موظف هستند دستور ایشان را اجرایی کنند.

وی افزود: ما درمدیریت استان به دنبال این هستیم مسیر را برای حضور مردم دراین حوزه تسهیل کنیم تا جهش تولید با مشارکت مردم به معنای واقعی تحقق پیدا کند.

استاندار قم بیان کرد: حمایت از تولیدکننده و سرمایه‌گذار جزو مسائلی است که همواره مورد تاکید رئیس جمهور بوده و آمار گواه این موضوع بوده است. براساس آمار در سال 1402  بیش از یک هزار واحد تولیدی غیرفعال در کشور احیا شده و به چرخه بازگشته است.

آقامیری تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید با سرمایه خویش به این موضوع ورود کند، شخصی که با تسهیلات بانکی به دنبال سرمایه‌گذاری است گره‌ای از مشکلات ما باز نخواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بروکراسی فلج‌کننده اداری مانع ورود تولیدکنندگان به اقتصاد می‌شود
  • لزوم لایروبی مستمر حوضچه نیروگاه نکا
  • پیشنهادی برای تداوم اجرای طرح شیر مدارس
  • لزوم حمایت از تولیدکنندگان برای تحقق جهش تولید
  • دستگاه‌های اجرایی قم از تولیدکنندگان حمایت کنند
  • از سرگیری صادرات دام زنده مازاد در کشور
  • توجه به نیروی انسانی رویکرد قوه قضائیه است
  • حضور واحدهای تولیدی استان اردبیل در نمایشگاه ایران «اکسپو»
  • تولید نوشت‌افزار ایرانی با کاغذ ایرانی
  • سهم «هیچ» از اقتصاد خلاق