Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک زن امریکایی به جرم افشای نام مخبرین و گزارش دهندگان سری برای ارتش امریکا در عراق، به 23 سال زندان محکوم شد.

به گزارش عصرایران به نقل از خبرگزاری فرانسه، دادگاهی در امریکا حکم 23 سال زندان را برای یک زن مترجم امریکایی صادر کرد. این زن با وزارت دفاع امریکا همکاری داشت و اعتراف کرد برای یک مرد مرتبط با حزب الله لبنان، فهرست اسامی مخبرین ارتش امریکا در عراق را ارسال کرده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اتفاق بعد از ترور سردار سلیمانی روی داد.

وزارت خارجه امریکا در بیانیه ای اعلام کرد مترجم "مریم طومسون" 62 ساله با دادستانی توافقی امضا کرد که براساس آن، اتهاماتی که خود را قبول کرد.



در این بیانیه اضافه شده: مریم طومسون اعتراف کرد که به یک مرد لبنانی، اطلاعات نظامی سری منتقل کرده است. او می دانست که این مرد، این اطلاعات را برای حزب الله لبنان ارسال می کند.

دولت امریکا، حزب الله لبنان را گروه تروریستی می داند.

در این بیانیه به نقل از "جان دیمرز" مسوول امور امنیت ملی در وزارت خارجه امریکا آمده است: مجازات صادر شده علیه مریم طومسون نشان دهنده میزان خطرناک بودن کارهای اوست. او به اعتماد ملت امریکا، منابعی که آنها را در معرض خطر قرار داد و نظامیان امریکایی که با آنها کار می کرد؛ خیانت کرد.

اسناد دادگاه نشان داد مریم طومسون به عنوان مترجم فوری در پایگاه نظامی در خارج از امریکا فعالیت می کرد. او در همین مقطع یعنی در سال 2017 از طریق برنامه اینترنتی مکالمه تصویری، با مردی ارتباط برقرار کرد. این مرد به او گفت که با حزب الله لبنان مرتبط است. با گذشت زمان، مریم به این مرد از نظر عاطفی هم توجه می کرد.

در دسامبر 2019 مریم طومسون به عنوان مترجم در کنار نیروهای ویژه امریکا در اربیل مرکز کردستان عراق قرار گرفت. این زمانی بود که امریکا حمله به گروه های مسلح حامی ایران در عراق را آغاز کرد.
این حملات با ترور سردار سلیمانی در فرودگاه بغداد به اوج رسید.

بعد از ترور سردار سلیمانی، مرد لبنانی از دوست امریکایی اش خواست فهرست مخبرین که احتمالا به امریکا در ترور سردار سلیمانی کمک کرده اند را بدهد. او نیز فهرست مخبرین ارتش امریکا را بررسی کرد و حداقل نام 8 نفر را به دوست لبنانی اش داد. علاوه بر این، او اطلاعاتی از فعالیت ها و تاکتیک های ارتش امریکا نیز به مرد لبنانی منتقل کرد.

این خانم مترجم در فوریه 2020 توسط دفتر تحقیقات فدرال امریکا (اف بی آی) بازداشت شد. او در ابتدا همه اتهاماتش را رد می کرد اما سپس ضمن اعتراف، اتهامات را قبول کرد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: ترور سردار سلیمانی حزب الله لبنان ارتش امریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۱۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه

یک سازمان صهیونیستی اعلام کرد که حزب‌الله لبنان طی یک ماه ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است.

به گزارش ایسنا، سازمان «۱۷۰۱» اسرائیل اعلام کرد که حزب‌الله لبنان در ماه چهارم میلادی ۷۱۹ حمله علیه این رژیم با سلاح‌های مختلف انجام داده است.

در اعلام جزئیات این حملات آمده است: در این ماه ۵۷۴ فروند موشک و راکت، ۱۰ موشک سنگ، ۷۴ موشک‌ ضدزرهی و ۶۱ پهپاد به سمت سرزمین‌های اشغالی شلیک شد.

این سازمان در گزارش خود آورده است که در این حملات ۲ اسرائیلی کشته و ۳۲ نفر مجروح شدند.

یک روز پس از آغاز تجاوزات رژیم اشغالگر به نوار غزه از هفتم اکتبر، حزب‌الله لبنان اولین طرف در محور مقاومت بود که با انجام حملاتی به شمال فلسطین اشغالی، رسما به عملیات فلسطینی طوفان الاقصی ملحق شد و پس از آن مرزهای لبنان و سرزمین‌های اشغالی فلسطین به‌صورت روزانه و تقریبا ۲۴ ساعته صحنه تبادل آتش میان حزب‌الله لبنان و ارتش رژیم صهیونیستی شده است.

رسانه‌های عبری گزارش دادند از زمان آغاز نبرد طوفان الاقصی و شلیک موشک از جنوب لبنان، چندین افسر و نظامی صهیونیست کشته و ده‌ها پایگاه نظامی آن‌ها توسط حزب‌الله هدف گرفته شده است و به همین دلیل کابینه تندرو «بنیامین نتانیاهو» مجبور به تخلیه هزاران شهرک‌نشین از شمال فلسطین اشغالی شد و تعدادی از شهرک‌نشینان هم خودشان از منطقه فرار کردند.

اخیرا رسانه‌های عبری فاش کردند که این شهرک‌نشینان صهیونیست حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند و می‌گویند که کابینه نتانیاهو توجهی به سرنوشت آن‌ها نداشته و آن‌ها را رها کرده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حزب‌الله: قدرت مقاومت فراتر از آن است که به نمایش گذاشته است
  • آمریکا پنج فرد و ۲ نهاد را در ارتباط با حزب‌الله لبنان تحریم کرد
  • حمله حزب الله لبنان به مقر سربازان صهیونیست + فیلم
  • حمله حزب ‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حمله حزب‌الله لبنان به پایگاه‌های صهیونیستی
  • حزب الله لبنان پادگان «برانیت» رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد
  • حزب الله لبنان یک پایگاه اسرائیل را درهم کوبید
  • 26 بازیکن به اردوی تیم ملی فوتبال زنان دعوت شدند
  • ۷۱۹ حمله حزب‌الله علیه رژیم صهیونیستی در یک ماه
  • شهادت رزمنده حزب الله در راه قدس