Web Analytics Made Easy - Statcounter

گل دوم پرتغال در مسابقه سوم رقابت های مرحله گروهی رقابت های جام ملت های آسیا، این ستاره فوتبال دنیا را بالاخره پس از سال‌ها گلزنی به رکورد علی دایی رساند.

به گزارش مشرق، از ماه‌ها قبل پست ها، گزارش ها و مقالات پرشماری درباره اینکه رونالدو چه زمانی می تواند به رکورد بهترین گلزن بازی های ملی در تاریخ فوتبال، که با ۱۰۹ گل در اختیار علی دایی بود، منتشر شده بود و بالاخره در تاریخ ۲۴ ام ژوئن سال ۲۰۲۱ کریستیانو رونالدو موفق شد در ۱۷۸ امین به رکوردی برسد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین گل ملی علی دایی در تاریخ یکم مارس ۲۰۰۶ در بازی دوستانه با کاستاریکا که ۱۴۵ امین بازی ملی او بود، به ثمر رسید.  گلِ دوم رونالدو مقابل پرتغال یکی از مهم ترین گل های تاریخ دوران حرفه ای او بود و اگرچه او رکوردهای زیادی را طی سال های اخیر جابجا کرده است،

اما گلی که این ستاره در ورزشگاه پوشکاش آرنای بوداپست ثبت کرد، برای همیشه در ذهن علاقمندان به فوتبال ماندگار خواهد بود. در ادامه این مطلب به بررسی واکنش های جهانی به گل دوم رونالدو مقابل پرتغال که او را ۱۰۹ گله کرد و در کنار علی دایی مهاجم آتشین سال های گذشته فوتبال ملی ایران قرار داد، می پردازیم:

با علی دایی شروع می کنیم. بهترین گلزن فوتبال ملی جهان تا پیش از گل دوم رونالدو به پرتغال، خیلی زود با انتشار پستی این موفقیت را به ستاره پرتغالی تبریک گفت و از اینکه رونالدو توانسته رکورد او را بشکند، ابراز خوشحالی کرده است.

فدراسیون فوتبال هم خیلی زود به این اتفاق واکنش نشان داد و با انتشار پستی اینستاگرامی ضمن اشاره تحسین عملکرد خیره کننده علی دایی در دوران بازیگری نوشت:« رکوردها هیچ وقت جاودانه نمی‌مانند،اما آدم ها می توانند تا هیشه عزیز و سربلند باشند.»

سایت بلیچر ریپورت نیز با این طرح به رکورد شکنی  رونالدو واکنش نشان داده است.

صفحه ایسنتاگرامی معروف ۴۳۳ نیز رونالدو و علی دایی را در حالی به تصویر کشیده که ستاره پرتغالی با پرچم کشورش در حال سبقت گرفتن از مهاجم سابق تیم ملی ایران است.

این واکنش دیگری به رسیدن رونالدو به رکورد علی دایی است که علی رغم تعداد مساوی گل های ستاره سابق ایران و فعلی پرتغال، دایی را به دلیل به ثمر رساندن ۱۰۹ گل در ۱۴۵ بازی همچنان بالاتر از رونالدو قرار داده است.

صفحه فوتبال کلاسیک: رونالدو با رکورد١٠٩گل علی دایی برابر شد.

صفحه اینستاگرام رسمی رقابت های جام ملت های اروپای ۲۰۲۰ نیز با انتشار عکسی از علی دایی در کنار رونالدو پرداخته است.

پیرس مورگان: رونالدو حالا ١٠٩ گل به ثمر رسانده که او را در کنار علی دایی اسطوره فوتبال ایران به عنوان بهترین گلزن تاریخ قرار می‌دهد...

توئیتر گل نیز با اشاره به ۱۰۹ گل رونالدو اینکه شمارش همچنان ادامه دارد، به گل تاریخی ستاره پرتغالی واکنش نشان داده است.

این هم واکنش بین اسپورت که این رسانه شناخته شده جهانی نیز خیلی زود به رسیدن رونالدو به دایی پرداخته است.

منبع: روزنامه خبر ورزشی

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا انتخابات 1400 رکورد علی دایی تیم ملی ایران تیم ملی پرتغال کریستیانو رونالدو فوتبال گل ملی علی دایی ۱۰۹ گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۳۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛این روزها کمیته انضباطی با صدور رای درباره دانیال اسماعیلی‌فر و سیدحسین حسینی، بازیکنان پرسپولیس و استقلال حسابی خبرساز شده و نکته جالب توجه اینجاست که دقیقا ۱۳ سال قبل در چنین اوقاتی علی دایی سرمربی وقت پرسپولیس یکی از جدی‌ترین منتقدان این کمیته به حساب می‌آمد.

در گزارش خبرورزشی آمده است: علی دایی پس از پیروزی تیمش مقابل نفت تهران طی مصاحبه‌ای که پنجم اردیبهشت سال ۱۳۹۰ در خبرورزشی منتشر شد، به‌شدت از احضار خودش به کمیته انضباطی انتقاد کرد و گفت: من چنین دعوت‌هایی را قبول ندارم اما به احترام فدراسیون فوتبال می‌روم البته شاید هم چنین کاری را نکنم و وکیلم را بفرستم اما سوالم اینجاست که کجای دنیا به خاطر یک اوت‌دستی مربی را به کمیته انضباطی احضار می‌کنند! همه این اتفاقات به خاطر بازی چند روز قبل ما با استیل آذین است. در آن مسابقه اگر بازیکن استیل آذین روی زمین افتاده بود و ما گل می‌زدیم، می‌توانستند بگویند بازی جوانمردانه را رعایت نکردیم ولی اصلا چنین اتفاقی رخ نداده بود. بهتر است آقایان سواد فوتبالی خودشان را بالا ببرند و بدون غرض‌ورزی قضاوت کنند. باور کنید از برخی تصمیمات کمیته انضباطی خنده‌ام می‌گیرد. اگر لازم باشد در این رابطه با فیفا مکاتبه می‌کنم تا به همه نشان بدهم حق با من بوده است چون آدمی نیستم که در فوتبال از حق خودم بگذرم و اجازه بدهم به من زور بگویند.

251 251

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899298

دیگر خبرها

  • ستاره بارسا مسی را حذف کرد و به سیتی پیام داد!‏
  • قصه یک عشق در تمرین استقلال
  • وقتی دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند! / فیلم
  • علی دایی: اجازه نمی‌دهم زور بگویند!
  • گلایه ستاره سابق استقلال از علی دایی و کارلوس کی‌روش!
  • ببینید | اولین واکنش پرسپولیس به انتخاب علی دایی به عنوان سرمربی
  • واکنش درویش به شایعه حضور علی دایی در پرسپولیس
  • سرمربی پرسپولیس چه کار کند، شایعه نسازید؟
  • یورو برای بلینگام و امباپه است، نه رونالدو!
  • علی دایی شهریار باقی می ماند اگر به فوتبال برنگردد