Web Analytics Made Easy - Statcounter

کشفی نژاد با اشاره به اینکه مراکز «مثبت زندگی» پایگاه دائمی غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در فارس هستند، گفت: خانواده ها فرصت طلایی پیشگیری از معلولیت بینایی را از دست ندهند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز، «سید محمدصادق کشفی نژاد» امروز (پنج شنبه ۳ تیر)‌ در جمع خبرنگاران گفت: با افتتاح ۱۸۶ مرکز «مثبت زندگی» در استان فارس بهترین امکان فراهم شد تا غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال بیش از پیش فراگیر شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل بهزیستی فارس با بیان اینکه تنبلی چشم اگر چه در ظاهر مشخص نیست اما لازم است برای پیشگیری از این بیماری کودکان به طور مداوم معاینه شوند تا از بروز آن جلوگیری شود گفت:سازمان بهزیستی کشور طرح ملی غربالگری بینایی را در سراسر کشور اجرا می کند تا از این طریق به ارتقای سلامت بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال و کاهش شیوع و بروز تنبلی چشم در این کودکان کمک کند. 

وی در ادامه عنوان کرد: در سال‌های گذشته فقط در یک بازه زمانی مشخص طرح غربالگری بینایی به صورت همگانی اجرا می‌شد، اما با ابلاغ دستورالعمل از سازمان بهزیستی از امسال تمامی مراکز «مثبت زندگی» پایگاه دائمی غربالگری بینایی برای کودکان ۳ تا ۶ سال هستند و خانواده ها از امروز تا پایان سال می‌توانند با مراجعه به این مراکز غربالگری بینایی را انجام بدهند.

مدیرکل بهزیستی فارس اظهار داشت: اگر اقدامات درمانی برای کودکان مبتلا به تنبلی چشم به موقع انجام گیرد از مشکلات بینایی آنها پیشگیری می‌شود اما در صورتی که سن طلایی تشخیص و درمان را از دست بدهیم مشکلاتی از قبیل کم بینایی و نابینایی گریبانگیر آینده فرزندانمان خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته غربالگری بینایی برای ۱۰۴ هزار و ۴۳۴ کودک ۳ تا ۶ سال به صورت رایگان انجام شده و از این تعداد ۵۴۰ کودک با مشکل آمبلیوپی (تنبلی چشم)، یک هزار و ۸۲۸ نفر با سایر اختلالات بینایی شناسایی و برای درمان ارجاع شده‌اند، افزود: این طرح در سال های گذشته در مهدکودک های سراسر استان انجام می‌شد که پس از واگذاری مهدکودک ها به آموزش و پرورش، تفاهم‌نامه‌های همکاری با آموزش و پرورش در خصوص معرفی کودکان به مراکز مثبت زندگی بهزیستی جهت غربالگری انجام شده است.

پایان پیام/130

منبع: شبستان

کلیدواژه: غربالگری بینایی غربالگری بهزیستی فارس شیراز بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال غربالگری بینایی مثبت زندگی تنبلی چشم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۳۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، امیردریادار شهرام ایرانی فرمانده نیروی دریایی ارتش با اشاره به پیشرفت شگرف نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران اظهار داشت: در ۴۵ سال بعد از انقلاب اسلامی که کشور در همه ابعاد در شرایط تحریمی و توطئه دشمنان قرار داشته است، انقلاب اسلامی در نقطه شروع خود حتی سیم‌خواردار هم نداشت.

وی در گفتگویی که با خبرگزاری دانشجو داشته، افزود : اما انقلاب از داشته‌های خود که مردم و جوانان نخبه بود بهره برد و امروز نه تنها در منطقه خاورمیانه، بلکه در جهان حرف اول را می‌زند.

فرمانده نیروی دریایی ارتش گفت: هدف اصلی ایجاد پایگاه در قطب جنوب مطالعات علمی است، یعنی جامعه علمی و نخبگانی کشور در آن حضور پیدا خواهند کرد، در همه کشورهای دنیا که پایگاه در قطب جنوب دارند ارتش‌ها صرفاً پشتیبان کننده است.

امیردریادار ایرانی تاکید کرد: ما آمادگی کامل برای پشتیبانی نخبگان و بخش‌های علمی کشور برای حضور در قطب جنوب را داریم، بر این اساس دولت در حال آماده سازی برای حضور دائمی در قطب جنوب است.

27211

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899837

دیگر خبرها

  • مشارکت مردمی در بهزیستی خراسان جنوبی ۱۱۶ درصد افزایش یافت
  • از هر هزار تولد، یک تا سه نوزاد با آسیب شنوایی متولد می شود/شناسایی۱۶۳ نوزاد ناشنوا در خراسان شمالی
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • ببینید | آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک سال گذشته در آذربایجان‌غربی
  • افزایش مراکز رایگان سلامت روان در کشور
  • سنجش بینایی بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی
  • اجرای طرح خانواده میزبان در فارس
  • غربالگری شنوایی ۱۱هزار نوزاد در خراسان شمالی
  • اجرای برنامه پیشگیری از تنبلی‌چشم بیش از ۱۶۲ هزار کودک در آذربایجان‌غربی