Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین در یزد ؛ هوشنگ ملایی در نشستی با مدیرعامل و معاونین این شرکت با اشاره به طرح احیا و تعادل بخشی آب های زیرزمینی گفت: این طرح در سال ۹۳ در شورای عالی آب کشور تصویب شد که هدف از آن برخورد قانونی با برداشت‌های غیرمجاز از سفره های زیر زمینی آب با همکاری وزارتخانه‌های نیرو، جهاد کشاورزی، صنعت، معدن و تجارت و وزارت کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کارهای خوبی در بخش حفاظت آب استان انجام شده افزود: اما افت قابل توجه آب های زیرزمینی که قابلیت برگشت ندارد، نگران کننده است و  بارش های محدود نیز به معنای نابودی اندک اندک سفره های آب زیرزمینی در استان خواهد بود.

رییس حوزه آبریز رودخانه زاینده رود شرکت مدیریت منابع آب ایران در ادامه تاکید کرد: استان یزد براساس گزارش های داده شده بارندگی خوبی ندارد و بارندگی های موجود آن هم نقش زیادی در تغذیه آبخوان‌ها نداشته و افت آبخوان ها را به دنبال داشته است.

وی با ارائه سه پیشنهاد به عنوان راهکار عملیاتی برای گذر از این بحران خاطرنشان کرد: انتقال آب یکی از این راهکارهاست که مرحله اول آن انجام شده و مرحله دوم هم در حال اجراست اما اگر انتقال آب باشد ولی در بخش مصرف، کاری انجام نشود فایده‌ چندانی نخواهد داشت.

هوشنگ ملایی از تعادل بخشی و کاهش مصرف منابع آب زیرزمینی بعنوان دومین راهکار  یاد کرد و اظهار داشت: باید تلاش کنیم این مهم را در استان نهادینه کنیم، در استان یزد کشت هایی با مصرف خارج از عرف آب وجود دارد و لذا باید مصرف را به سمت کشت های کم آبخواه ببریم.

وی از انتقال آب از دریا به عنوان راهکار سوم نام برد و افزود: خوشبختانه آب خلیج فارس وارد یزد شده و این یک پتانسیل و منبع خوبی است هرچند ممکن است مشکلات زیست محیطی داشته باشد ولی بسیار کمک کننده است ضمن آنکه نباید فراموش کنیم که این آب انتقالی به استان آب گرانی است.

وی ادامه داد: تلاش کنیم برای آب قیمت اقتصادی ایجاد کنیم، چون استان یزد پتانسیل آن را دارد که بازار محلی آب داشته باشد و بازار آب کمک می کند اگر مصارف جدید را در بخش های مختلف ایجاد کنیم بتوانیم از ظرفیت های ماده ۲۷ و ۲۸ استفاده کرده و رویکرد مصرف را در استان تغییر دهیم.

هوشنگ ملایی با تاکید بر تلاش برای کاهش سهم ۸۷ درصد مصرف آب در بخش کشاورزی یادآور شد: این موضوع به نفع تعادل بخشی و از بین رفتن بیلان منفی سفره های استان است و از طریق اصلاح الگوی مصرف و تغییر الگوی کشت مثل کشت گلخانه ای میسر است.

رییس حوزه آبریز رودخانه زاینده مدیریت منابع آب ایران با تقدیر از اقدامات شرکت آب منطقه ای یزد در بخش های مختلف گفت: بر اساس ساختار جدید بخش آب کشور لازم است تحولی در بخش منابع و مصارف استان یزد به عنوان یکی از استان های مهم اقتصادی کشور داشته باشیم.

وی تاکید کرد: سالهاست که وضعیت منابع آب کشور به رغم تلاش همگانی برای ایجاد تعادل بین منابع و مصارف، مناسب نیست زیرا هم تعداد چاه های غیرمجاز افزایش پیدا کرده هم آب های تجدید ناپذیر به نحوی مصرف شدند که امروزه چالش بزرگی در کشور ایجاد شده به صورتی که حتی در تامین آب شرب دچار بحران هستیم.

 ملایی اضافه کرد: برنامه سازگاری با کم آبی در این ساختار جدید یکی از کارهای مهمی است که شروع شده اما هنوز به سرانجام نرسیده که باید این برنامه در حوزه، به یک نقشه راه تبدیل شود چون زمان برنامه سازگاری کوتاه است ولی نقشه راه یک برنامه استراتژیکی است که باید در بخش حوزه های آبریز ایجاد کنیم.

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد هم گفت: امروز ۱۳۰درصد برداشت آب‌های تجدید پذیر با مدیریت مصرف همخوانی ندارد و ما باید به طور جدی جدا از بحث وظیفه و تکلیف، برنامه سازگاری با کم آبی را دنبال کنیم.

محمدمهدی جوادیان زاده افزود: در حال حاضر مرحله به مرحله پیش می رویم و  اولویت را بر نصب کنتور هوشمند قرار داده‌ایم که ۸۵ درصد کنتورها نصب شده و برنامه تحویل حجمی نیز در کلیه دشت های استان انجام شده است.

وی ادامه داد: امیدواریم بتوانیم با سازمان جهاد کشاورزی هماهنگی های لازم را برای برقراری تعادل ایجاد کنیم و توسعه کشت های کم آبخواه و روش های آبیاری با راندمان بالا به گونه ای توسعه و تروبج پیدا کند که در نهایت با نارضایتی جامعه کشاورزی استان روبرو نشویم.

46

کد خبر 1528708

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: استان یزد ایجاد کنیم تعادل بخشی استان یزد منابع آب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نگاهی به فصل دوم مسابقه معمایی موزیکال «صداتو» / نغمه‌ای در دل معمای موسیقی

به گزارش قدس آنلاین، در دنیای پرهیاهوی برنامه‌های تلویزیونی، «صداتو» با ظرافت و نوآوری، معمایی جذاب را به گوش مخاطبان خود می‌رساند. این مسابقه موزیکال که با اجرای محسن کیایی از فیلیمو پخش می‌شود، تجربه‌ای دلنشین را برای تماشاگران رقم می‌زند. در هر قسمت از صداتو، یک شرکت کننده، قدم به میدان چالشی ۳۰۰ میلیون تومانی می‌گذارد. این چالش، نبردی نفسگیر بین هوش و ذکاوت شرکت کننده و ۴ هنرمند با استعداد است. ۴ هنرمندی که هر کدام در ژانر موسیقی متفاوتی مهارت دارند، در این نبرد سهمی دارند: خواننده واقعی یا تقلیدکننده؟ این سوالی است که شرکت کننده باید با دقت به آن پاسخ دهد.

در این مسیر پرفشار، محسن کیایی با راهنمایی‌های خود، چراغ راه شرکت کننده خواهد بود. اما او تنها یار شرکت کننده نیست. ۴ هنرمند دیگر نیز در این سفر همراه او هستند؛ محمد بحرانی که با تسلط خود بر موسیقی نواحی، راهنمایی‌های ارزشمندی به شرکت کننده ارائه می‌دهد. محسن شریفیان موسیقیدانی شناخته شده که با دانش خود در عرصه موسیقی یاری‌گر شرکت کننده در تشخیص خواننده واقعی خواهد بود. امیرمهدی ژوله که با شوخ طبعی های همیشگی اش فضایی شاد و مفرح را به برنامه می‌بخشد و بار دراماتیک آن را تا حدی تعدیل می‌کند و شبنم مقدمی که به شرکت کننده در این چالش نفس‌گیر قوت قلب می‌دهد.

صداتو فقط یک مسابقه صرف نیست. این برنامه، دریچه‌ای به سوی دنیای پر رمز و راز موسیقی و خوانندگی است. هر کدام از خوانندگان حاضر در برنامه، داستانی برای گفتن دارند؛ از تلاش برای ادامه خوانندگی در کنار شغل‌های دیگر تا انگیزه‌های شخصی و آرزوهایشان. این روایت‌های شنیدنی، نه تنها به جذابیت برنامه می‌افزایند، بلکه حس همدلی مخاطب را با شرکت کنندگان و خوانندگان نیز برمی‌انگیزند.

انگیزه‌های شرکت کنندگان برای برنده شدن ۳۰۰ میلیون تومان و برنامه‌هایی که برای رسیدن به این هدف دارند، بار دراماتیک بالایی به برنامه می‌بخشند. تماشاگر با هر شرکت کننده همراه می‌شود و برای موفقیت او در این چالش نفسگیر، لحظه شماری می‌کند.

صداتو، با تلفیق ژانرهای مختلف، تجربه‌ای منحصر به فرد را برای مخاطبان خود رقم می‌زند. روایت‌های شنیدنی، حضور هنرمندان برجسته، موسیقی متن دلنشین و فرمت نو و جذاب، از جمله نقاط قوت این برنامه هستند. موسیقی، عنصر اصلی و روح حاکم بر صداتو است. از آهنگ‌های دلنشین و پرشور گرفته تا قطعات آرام و احساسی، موسیقی در این برنامه نقش مهمی در انتقال حس و حال و ایجاد فضایی جذاب برای مخاطب ایفا می‌کند.

همچنین انتخاب خوانندگان با صدای گرم و گیرا، و همچنین تنوع ژانرهای موسیقی در برنامه، باعث می‌شود تا مخاطبان با سلیقه‌های مختلف از شنیدن موسیقی در صداتو لذت ببرند.

دیگر خبرها

  • درمان جدید بیماری آلزایمر
  • امسال تعهدات دولت در حوزه‌های درمان، آب و مسکن به مردم ارائه می‌شود
  • ورزش و کاهش وزن نخستین اقدام برای درمان کبد چرب
  • چالش‌های فراوان بیماران خاص و صعب العلاج در ایران/ وقتی مشکلات بیماران هموفیلی دیده نمی‌شود
  • کانون هموفیلی ایران: دارو‌های جدید هموفیلی، تحت پوشش بیمه نیست
  • مصائب بیماران هموفیلی برای تهیه دارو
  • خواص تخم کتان و دانه کتان برای لاغری و درمان بیماری ها
  • چالش‌های زیست‌محیطی در توسعه هوش مصنوعی
  • علائم شایع کم کاری تیروئید را بشناسید
  • نگاهی به فصل دوم مسابقه معمایی موزیکال «صداتو» / نغمه‌ای در دل معمای موسیقی