Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/گیلان معاون درمان علوم پزشکی گیلان، از افزایش حدود پنج تا ۱۰ درصد بیماران خبر داد و تصریح کرد: از شهروندان خواست همچون ماه های گذشته پروتکل های بهداشتی را با قدت و شدت بیشتری رعایت کنند و حتما ماسک بزنند.

دکتر انوش دهنادی مقدم در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه در روزهای اخیر شاهد افزایش موارد ابتلا به کروناویروس در سطح استان گیلان بودیم، اظهار کرد: دلیل اصلی این روند افزایشی عدم رعایت پروتکل های بهداشتی از سوی مردم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی از افزایش حدود پنج تا ۱۰ درصد بیماران خبر داد و تصریح کرد: از شهروندان خواست همچون ماه های گذشته پروتکل های بهداشتی را با دقت و شدت بیشتری رعایت کنند و حتما ماسک بزنند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با بیان اینکه استفاده از ماسک در همه مکان ها به ویژه هنگام استفاده از سرویس های عمومی الزامی است، متذکر شد: مردم از حضور در دورهمی ها و میهمانی ها پرهیز کنند، زیرا سرایت کرونا از طریق قطرات تنفسی بوده و لذا دورهمی ها نقش مهمی در انتقال بیماری دارد.

دهنادی مقدم، قرار گرفتن در فضاهای بسته را راهی برای انتقال سریع کروناویروس دانست و خاطرنشان کرد: از حضور در مکان های دارای تهویه کم خودداری کنید.

وی همچنین از مردم خواست حتما فاصله گذاری اجتماعی را رعایت کنند و به مراکز خرید و سوپرمارکت ها و نانوایی های شلوغ نروند و گفت: بیماران کرونایی تا هشت ماه پس از ابتلا و بهبودی نیز درگیر علائم بیماری هستند.

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به بستری بودن ۲۱۲ بیمار کرونایی در سطح بیمارستان های استان، عنوان کرد: ۵۴ بیمار جدید کرونایی طی شبانه روز گذشته شناسایی شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کروناویروس همه باهم علیه کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۵۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز مهاباد، دکتر روستا افزود: این مقدار مواد غذایی غیرقابل‌مصرف با تشدید نظارت‌های امسال توسط بازرسان بهداشت محیط مرکز بهداشت میاندوآب از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی شهری و روستایی توقیف و جمع‌آوری‌شده بودند.

او گفت: این مواد غذایی تاریخ‌گذشته، فاسد و غیرقابل‌مصرف پس از کشف و جمع‌آوری و طی مراحل قانونی و اخذ مجوزهای دادستانی و با حضور نمایندگان سازمان‌های ذی‌ربط امحا و معدوم شد.

روستا با اشاره به بازدیدهای مکرر توسط بازرسان بهداشتی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و اماکن عمومی، تصریح کرد: کار نظارت بر مراکز عرضه در طول سال همچنان بادقت لازم انجام می‌شود و از مردم نیز درخواست داریم هنگام خرید به شرایط بهداشتی مواد غذایی توجه کنند.

رئیس دانشکده علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی میاندوآب هم چنین با اشاره به اجرای بازرسی‌های روزانه از مراکز عرضه مواد غذایی، پروتئینی و خوراکی و غیره در سطح شهرستان، گفت: از عموم مردم خواهشمندیم مایحتاج غذایی خود را از مراکز معتبر خریداری کرده و در هنگام خرید مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی به برچسب اصالت و سلامت کالا و مجوزهای لازم از سازمان غذا و دارو و نیز پروانه ساخت، مواد تشکیل‌دهنده، تاریخ تولید و انقضا و آدرس محل تولید توجه کنند.

 

دیگر خبرها

  • چتر فناوری روی محصولات بهداشتی باز شد/معرفی ۱۳ محصول نانوسلامت فناورانه
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • افزایش ۲۵ درصدی تردد خودرو بین استانی در بوشهر
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات
  • افزایش ۸۰ درصدی ارزش صادرات سمنان در سال جدید
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان
  • کاهش فواصل بهداشتی تولید را افزایش می‌دهد
  • طعم شیرین افزایش تولید با کاهش فواصل بهداشتی
  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب