Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، اکبر بهنام جو، استاندار اردبیل در مراسم بهره برداری پست ۲۳۰.۶۰کیلو ولت خلخال به صورت ویدئو کنفرانس با وزیر نیرو گفت: این پست در سال ۹۴ بصورت رسمی آغاز شده و در اولویت برنامه‌های شرکت برق منطقه‌ای آذربایجان قرار گرفته است و بخش عمده منابع مالی این طرح از محل فاینانس بانک توسعه اسلامی تامین شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ضمن تبریک دهه کرامت و ولادت امام هشتم شیعیان افزود: با راه اندازی این پست برق پایدار و مورد نیاز صنایع شهرستان خلخال و جنوب استان تا ۱۵ سال آینده تامین می‌شود.

استاندار اردبیل اظهار کرد: تقویت شبکه انتقال و فوق توزیع جنوب استان و همچنین کاهش خاموشی‌های منطقه و افزایش قابلیت اطمینان شبکه از اهداف اصلی و مهم این پست در منطقه خلخال است.

بهنام جو با تاکید بر اینکه باید تا ایجاد زیر ساخت به منظور پاسخگویی به متقاضیان جدید صنعتی و کشاورزی زمینه اشتغال در منطقه را فراهم کنیم افزود: با راه اندازی فاز اول این پست در وضعیت حاکم با کاهش قطعی برق در منطقه خلخال مواجه می‌شویم.

او افزود: با افتتاح این طرح علاوه بر تامین برق مورد نیاز متقاضیان مجری طرح‌های بزرگ صنتعی در خلخال، مشکل افت ولتاژ و نوسانات برق این شهرستان نیز برای همیشه برطرف می‌شود و وزارت نیرو با این اقدام خدمت بزرگی برای صنعت و کشاورزی منطقه انجام می‌دهد.

استاندار اردبیل با اشاره به اینکه دولت دوازدهم در وزارت نیرو طرح‌های ماندگاری را اجرا کرده است افزود: احداث سد‌های بزرگ در استان و ایجاد نیروگاه‌های متعدد برای توسعه صنعت و کشاورزی استان کمک زیادی خواهد کرد از شمال تا جنوب استان سد‌های خداآفرین، عمارت، سبلان، احمدبیگلو و سدکوثر آینده و افق روشنی را برای استان ترسیم می‌کنند.

بهنام جو با تقدیر از توجه وزیر نیرو به طرح‌های آب و برق استان اردبیل اظهار کرد: افتتاح پست ۲۳۰ کیلوولتی خلخال مغتنمی شد تا قول مساعد وزیر نیرو و مدیرعامل برق آذربایجان برای راه اندازی پست ۶۳ کیلوولتی برق در ناحیه صنعتی شماره ۲ گزاز این شهرستان که از یک ماه پیش زمین آن اماده سازی شده است گرفته شود.

او بیان کرد: فراهم شدن زمینه اجرای پایاب سد گیوی در شهرستان کوثر، تامین اعتبار مورد نیاز برای ادامه عملیات اجرایی سد عمارت از جمله کار‌های ماندگار و بسیار خوب صورت گرفته در راستای تامین انرژی آب و برق این استان از سوی وزارت نیرو است.

نماینده عالی دولت در استان اردبیل با اشاره به مشکل نوسان و افت ولتاژ برق در بخش خورش رستم خلخال گفت: با راه اندازی پست ۶۳ کیلوولتی در این ناحیه مشکل افت ولتاژ برق این بخش نیز برای همیشه برطرف خواهد شد و همچنین ایجاد نیروگاه‌هایی بصورت پنل‌های خورشیدی در سطح استان در آینده برق پایدار بخش صنعت و کشاورزی تا حدودی حل می‌شود.

بهنام جو همچنین از بهره برداری پروژه بزرگ طرح آب رسانی و تصفیه خانه آب شرب شهر خلخال ظرف روز‌های آینده خبر داد و افزود: عملیات اجرایی تصفیه خانه خلخال و سد بفراجرد به اتمام رسیده تا دو هفته آینده با بهره برداری از این طرح آب شرب سالم و بهداشتی ۵۰ سال آینده مردم این شهر تامین می‌شود و ظرفیت بزرگی برای مهاجرت معکوس به شهرستان و جهش صنعت گردشگری را به وجود می‌آورد.

او ادامه داد: قطعات این طرح‌ها از سال‌ها پیش خریداری شده و با ۱۶۰ میلیارد تومان به بهره برداری می‌شود در حالی که اگر با قیمت روز محاسبه شود نزدیک به ۶۰۰میلیارد تومان اعتبار لازم دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پست برق تامین برق عملیات اجرایی پنل خورشیدی بهره برداری راه اندازی بهنام جو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه

مرکز جامع سلامت با زیربنای ۲۲۰۰ متر و با اعتباری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد ریال، با امکانات کامل ساخته شده تا مانع رفت و آمد الموتی‌ها به قزوین شود.

ملک پور فرماندار قزوین هم که به مراسم افتتاح رفته بود، فرصت را غنیمت دانست و پای حرف مردم نشست.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • بهره برداری از زورخانه ده ونک
  • بهره برداری از خانه بهداشت کارگری در دماوند
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک
  • نرخ جدید عوارض آزادراه خرم آباد - پل زال اعلام شد
  • بهره برداری از خانه بهداشت خوزنان آبیک + فیلم
  • طرح‌های دوازدهگانه شهرداری بندرعباس رفاهی، خدماتی و تفریحی است
  • بهره برداری از ۶ واحد نان کامل در ایلام
  • بهره برداری از سه طرح بهداشتی، درمانی در فیروزکوه
  • بهره برداری از مرکز جامع سلامت معلم کلایه
  • بهره برداری و آماده بکار بودن ۱۶ دستگاه دیزل ژنراتور در خراسان شمالی