Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@03:34:48 GMT

رونمایی از ۲ کتاب قضایی در شیراز

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۰۷۷۹

رونمایی از ۲ کتاب قضایی در شیراز

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، به مناسبت بزرگداشت هفته قوه قضائیه از جلد سوم کتاب «اندیشه‌های قضایی» دادگستری استان فارس و جلد اول کتاب نقد رأی شامل آرای دادگستری کل استان فارس در بوته نقد و تحلیل رونمایی شد.

معاون منابع انسانی و فرهنگی رئیس کل دادگستری فارس به برخی از اقدامات دادگستری کل استان فارس در خصوص اتقان آراء قضایی اشاره کرد و گفت: اتقان آراء قضایی، از مطالبات اصلی مقام معظم رهبری (مد ظله العالی)، ریاست معظم قوه قضائیه و رئیس کل دادگستری استان فارس است که در سند تحول قضایی و دستورالعمل اتقان آراء قضایی، مورد تأکید رئیس محترم قوه قضاییه، قرار گرفته و باید در همه حال مورد توجه قضات، به ویژه دبیران نشست‌های قضایی و نقد و تحلیل رأی استان، قرار داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ارسلان اشرافی با بیان این که دادگستری استان فارس این موضوع را در هفت محور مورد نظر و پیگیری قرار داده است، گفت: یکی از این محور‌ها برگزاری جلسات نقد و تحلیل رأی است.

او افزود: جنبش نقد آراء در دادگستری کل استان از سال ۱۳۹۴ آغاز شد و تنها طی سال ۱۳۹۸ تعداد ۳۳ جلسه نشست «نقد و تحلیل رأی» برگزار گردید و در مجموع ۳۳ رأی، با حضور اعضای هیأت علمی دانشگاه‌ها، کارشناسان، وکلا و قضات برجسته سراسر کشور، به بوته نقد گذاشته شده که این جلسات پس از بررسی، در مجموعه‌ای جمع‌آوری و با عنوان «آراء دادگستری کل استان فارس در بوته نقدوتحلیل– جلد اول» از طریق مرکز نشر قوه قضاییه چاپ و منتشر شده است.

معاون منابع انسانی و فرهنگی دادگستری استان فارس افزود: سال ۱۳۹۹ با وجود شرایط ویژه‌ای که در اثر شیوع ویروس کرونا وجود داشت، این معاونت با تشکیل جلسات متعدد با دبیران نشست‌های نقد و تحلیل رأی از سراسر استان و تبیین شرایط و اصول بهداشتی، با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی، موفق به برگزاری تعداد ۴۰ نشست نقد و تحلیل رأی به صورت مجازی یا حضوری شده است که مفاد نشست‌های مذکور نیز، در حال آماده سازی برای چاپ و ارائه به جامعه حقوقی است.

اشرافی گفت: در جریان نقد و تحلیل آرای قضایی است که ایرادات کار یک قاضی مشخص می‌شود و در بوته نقد آراء است که اندیشه‌های قضایی صیقل می‌یابند و رویه‌های قضایی به بهترین وجه ممکن شکل می‌گیرند و همین رویه‌های قضایی است که در بسیاری موارد، راهگشای ذهن قانون‌گذار به سمت وضع قوانین متقن و کارآمد می‌شود.

او افزود: مجموعه «اندیشه‌های قضایی ۱، ۲ و ۳» حاوی بیش از ۶۰ فقره از نشست‌های علمی و کارگاه‌های آموزشی برگزیده دادگستری کل استان فارس طی سنوات ۱۳۹۳ تا ۱۳۹۶ است که در برگزاری این کارگاه ها، بیست تن از اساتید دانشگاه و بیش از پنجاه تن از قضات عالی رتبه دادگستری به عنوان استاد شرکت داشته‌اند و جلد چهارم اندیشه‌های قضایی دادگستری کل استان فارس نیز در حال حاضر در دست تدوین و آماده سازی جهت انتشار است.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: رونمایی از کتاب دادگستری فارس دادگستری کل استان فارس دادگستری استان فارس اندیشه های قضایی نقد و تحلیل رأی بوته نقد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۷۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلد از مجموعه «سمفونی رنگ، هارمونی خط» پنجشنبه ۶ اردیبهشت در سالن اصلی برج آزادی رونمایی می‌شود.

این‌کتاب شامل آثار، مقالات پژوهشی، یادداشت‌هایی از هنرمندان و پژوهشگران هنر ایران و گزیده آثاری از هنرمندان دارای نوآوری و خلاقیت فردی در رشته‌ها و رویکردهای مختلف تجسمی است که گروه هنر معاصر با مدیریت اعظم السادات محمد باغبان با همکاری انتشارات مهر نوروز آن را رونمایی می‌کند.

حمید شانس، سهراب هادی، نظام‌الدین امامی‌فر، بهنام زنگی، بابک بهاری و منوچهر موغاری از اساتید سخنران این مراسم هستند.

«سمفونی رنگ هارمونی خط ۲»، دومین کتاب گروه هنر معاصر است که با هدف شناساندن قابلیت‌های هنرمندان جوان در انواع گرایش‌ها و رویکردها از سنتی تا مدرن،عرضه شده است.

مراسم رونمایی از این کتاب پنجشنبه ۶ اردیبهشت از ساعت ۱۷ در برج آزادی تهران برگزار می شود.

کد خبر 6087355 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • ملاقات مردمی رئیس کل دادگستری هرمزگان با ۲۱۸ نفر از مراجعین در محل نماز جمعه بندرعباس
  • رونمایی از کتاب «هنر فرازان» در برج آزادی
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • رئیس دادگستری مازندران به متعرضین منابع طبیعی هشدار داد
  • کتاب «چالش‌های تاریخی» رونمایی شد
  • عکس/ مراسم رونمایی از کتاب چالش های تاریخی
  • تداوم طرح نور با جدیت
  • طرح نور با جدیت ادامه می‌یابد
  • جلد دوم «سمفونی رنگ، هارمونی خط» رونمایی می‌شود
  • روایتی حقوقی و هنری از کارگران کارخانه چیت‌سازی بهشهر