Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت‌الاسلام علی مرادی گفت: ارادت مردم کردستان به پیامبر و اهل بیت(علیهم‌السلام) می‌تواند به عنوان الگویی جهانی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان در کردستان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین مرادی امام جمعه بیجار با حضور در حوزه هنری ضمن دیدار با رئیس، کارکنان و هنرمندان، با اشاره به ارادت مردم کردستان به ساحت مقدس حضرت رسول اکرم (ص) و اهل بیت آن حضرت اظهار کرد: آنچه که در استان کردستان به عنوان یک الگوی جهانی می‌تواند مورد توجه قرار گیرد همین توجه و اراداتی است که به بزرگان دینی وجود دارد و این مختص به اهل تشیع و یا تسنن نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی وحدت مسلمین را به عنوان یک اصل جدایی ناپذیر در سیاست‌های انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: در مناسبت‌های مختلف اخوت و مؤدت برادران وخواهران مسلمان تشیع و تسنن استان به تصویر درآمده است که نمنوه های فراوانی برای آن وجود دارد از جمله جشن میلاد فرخنده حضرت ختمی مرتبت(ص) و ائمه اطهار(علیهم اسلام) و یا  ایام عزاداری سرور وسالار شهیدان حضرت ابا عبدا... الحسین (ع) و دیگر مناسبت های ملی و مذهبی که اهل تشیع و تسنن در کنار هم به شادی و یا سوگواری می پردازند.

 

امام جمعه بیجار توجه حوزه هنری شهرستان بیجار به موضوعات ملی و مذهبی را بسیار خوب دانست و گفت: باید تلاش شود تا از این ویژگی مهم استان و شهرستان در بحث وحدت هنرمندان بیشترین بهره مندی را ببرند و نسبت به برجسته سازی ان اقدام کنند.

 

امام جمعه بیجار تصریح کرد: هنری که در خدمت دین قرار گیرد ماندگاری بیشتری در بین مردم پیدا خواهد کرد و با ابزار هنر می‌توان موضوعات و مقولاتی مذهبی و ملی را به بهترین شیوه در جامعه گسترش داد.

 

وی ماندگاری هنر را در گرو تعهد هنرمند به موضوعات مهم جامعه عنوان کرد و گفت: یک اثر هنری در قالب‌های مختلف ادبی، تجسمی، نمایش، فیلم و... زمانی می‌تواند تأثیرگذار باشد که پدید آورنده  آن اثر روح تعهد و اخلاق را در اثرش جاری کرده باشد.

 

وی ضرورت حمایت از حوزه هنری را به عنوان یک نهاد هنری انقلابی بسیار مهم دانست و تصریح کرد: امیدوارم فرماندار همچنان در توجه به رفع مشکلات جامعه هنری و فرهنگی کوشا بوده و در راستای رفع مشکلات حوزه هنری در بخش ساختمان اداری و بودجه‌ای اقدام کند.

 

پایان پیام/713

منبع: شبستان

کلیدواژه: امام جمعه بیجار استان کردستان حوزه هنری حوزه هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۸۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم| ماجرای نامه امیرعلی نبویان به رائفی‌پور چه بود؟/نبویان: به رائفی‌پور ارادت دارم

امیرعلی نبویان که با برنامه شب‌های مافیا به محبوبیت رسید، در مصاحبه جدید خود به ارادتش به علی اکبر رائفی پور اشاره کرد و گفت که از او چیزهای زیادی یاد گرفته است. 

دیگر خبرها

  • سمنان در تعریف پیوست فرهنگی الگوی کشور شود
  • تبدیل ۴۶۳ فقره شناسه قدیم به شناسه جدید طی یک روز در گلستان
  • یک قرن سنندج در قاب تصویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • طرح «شنبه‌های احیا» برای واحدهای تولیدی در کردستان اجرا می‌شود
  • جاده ریز به دژگاه و دوراهک در جنوب استان تکمیل می‌شود
  • اجرای طرح کتابخانه‌ بدون کتاب در کشور/۱۰شهر کردستان فاقد کتابخانه
  • زمینه توسعه فرهنگ کتابخوانی در کردستان مهیا است
  • فیلم| ماجرای نامه امیرعلی نبویان به رائفی‌پور چه بود؟/نبویان: به رائفی‌پور ارادت دارم
  • هوش مصنوعی دوربین‌ها را شاعر کرد!