Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-26@05:28:40 GMT

اجازه خلل دارویی به بیماران کرونایی را نداده‌ایم

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۰۸۴۵

اجازه خلل دارویی به بیماران کرونایی را نداده‌ایم

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، دکتر حسین فرشیدی اظهار کرد: تامین هزینه داروهای درمان بیماران مبتلا به کووید، یک چالش مهم این مجموعه است و هم اکنون بیش از ۱۴۰میلیارد تومان به شرکت های دارویی بدهکاریم.

وی افزود: با وجود تمام مشکلات، اجازه ندادیم این موضوع خللی در روند درمان بیماران ایجاد کند.

به گفته رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان، هر ویال داروی رمدسیویر ۶۵۰هزار تومان قیمت دارد و به هر بیمار باید در صورت تشخیص پزشک، ۶ویال از این دارو تزریق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فقط در یک ماه گذشته ۱۵هزار ویال از این دارو در استان مصرف شده که هزینه آن نزدیک به ۱۰میلیارد تومان است.

فرشیدی خاطرنشان کرد: هم اکنون روزانه بین ۷۰۰ تا ۸۰۰ ویال از این دارو استفاده می شود و با توجه به روند افزایش بیماران بستری ناشی از کرونا در استان برای تیر و مردادماه، حدود ۶۰هزار ویال از این دارو مورد نیاز است که هزینه آن حدود ۴۰میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: در بیشتر موارد این داروها به صورت اعتباری از شرکت های دارویی خریداری می شود تا بعد از دریافت مطالبات از بیمه ها، بدهکاری‌ها پرداخت شود.

رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان داشت: رقم مطالبات از بیمه های تامین اجتماعی، سلامت و نیروهای مسلح در استان حدود ۱۳۰میلیارد تومان بوده که ۸۰ میلیارد تومان از این بدهی مربوط به بیمه سلامت است.

انتهای پیام/ 88055

منبع: فارس

کلیدواژه: حسین فرشیدی رییس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بدهی به بیمه ها رمدیسیور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از ایفدانا، بهادر صیدمحمدیان معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو  با تأکید بر اینکه عطاری‌ها حق فروش و عرضه هیچگونه دارو یا فرآورده دارویی را ندارند، گفت: عطاری‌ها فقط می‌توانند گیاهان دارویی مجاز و غیرسمی ارائه دهند.

معاون فنی اداره کل طبیعی، سنتی و مکمل سازمان غذا و دارو افزود: هرگونه فروش دارو یا فرآورده داروییاز جمله  داروی گیاهی، طبیعی و سنتی یا دارو‌های شیمیایی و بیولوژیک در محلی غیر از داروخانه از جمله عطاری‌ها تخلف است.

بهادر صیدمحمدیان گفت: در صورت مشاهده دارو و فرآورده دارویی در عطاری‌ها ، بازرسان سازمان غذا و دارو می توانند این فرآورده‌ها را به عنوان محصولات قاچاق ضبط و بر اساس ضوابط با عطاری مربوطه برخورد می‌کند.

دیگر خبرها

  • کمبود‌های دارویی و مشکلات بیماران
  • متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای کشور
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی خاص
  • بهره‌مندی بیماران خاص از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهره‌مندی بیماران خاص و صعب‌العلاج از حمایت‌های دارویی ویژه
  • بهبود شرایط صنایع دارویی در گرو برچیدن بساط ارز چند نرخی
  • ممنوعیت فروش فرآورده‌های دارویی در عطاری‌ها
  • برخورد با عطاری‌هایی که فرآورده دارویی بفروشند
  • معاون سازمان غذا و دارو: عطاری‌ها حق فروش دارو یا فرآورده دارویی را ندارند
  • ممنوعیت عرضه دارو‌های گیاهی در عطاری‌ها