Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، عصر چهارشنبه (دوم تیر ) در حادثه واژگونی اتوبوس حامل تعدادی از خبرنگارانی که برای تهیه گزارش از دریاچه ارومیه عزیمت کرده بودند، دست‌کم ۲۱ نفر مصدوم شدند و «مهشاد کریمی» خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و «ریحانه یاسینی» خبرنگار ایرنا در این حادثه جان باختند.

در پی این اتفاق تلخ، جمعی از هنرمندان با انتشار مطالبی در فضای مجازی، عکس هایی از خبرنگاران ایسنا و ایرنا را منتشر کردند و با بهره گیری از هشتگ های «خبرنگار»، «حادثه تلخ»، «محیط زیست» و «واژگونی اتوبوس»، همدردی خود را با خانواده های این عزیزان و همچنین جامعه رسانه ای نشان دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسن فتحی: خبر تلخ و دردناک بود

حسن فتحی، کارگردان سریال هایی چون شهرزاد، مدار صفر درجه و میوه ممنوعه، با بیان تسلیت به جامعه خبرنگاران و دوستداران محیط زیست، با انتشار عکس هایی از خبرنگار حوزه محیط زیست ایسنا و ایرنا نوشته است: «تسلیت به خانواده های داغدار ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران محیط زیست، که در حادثه واژگونی اتوبوس در نقده، جان عزیزشان را از دست دادند.»

رضا کیانیان: به همین سادگی!

اما رضا کیانیان، بازیگر در مطلبی با انتشار عکس هایی از مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی و همچنین با اشاره به توییت خبرنگار ایرنا درباره مرگ، به انتقاد از جاده های ناامن که در این سالها جان نخبگان، اندیشمندان و شهروندان کشورمان را گرفته، پرداخته است.

این هنرمند همچنین نوشته است: «تسلیت... تسلیت به جامعه خبرنگاران تسلیت به دوستداران محیط زیست. تسلیت به خانواده های داغدار ... ۲ فوتی و ۲۱ مصدوم در حادثه واژگونی اتوبوس خبرنگاران در نقده. مهشاد کریمی و ریحانه یاسینی
مصدومین تیم خبرنگاران حوزه محیط زیست هستند که از طرف سازمان محیط زیست برای تهیه گزارش اعزام شده بودند.»
 
کیانیان همچنین با اشاره به خبری از ایسنا درباره این خادثه تلخ آورده است: «رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا در گفت وگو با ایسنا، علت واژگونی اتوبوس حامل خبرنگاران در نقده را عدم توانایی در کنترل وسیله نقلیه اعلام کرد.
به همین سادگی!
جاده های نا امن، اتوبوس های فرسوده چی؟
چند بار تا به حال نخبگان ما به همین سادگی به کام مرگ رفته اند؟»

رامبد جوان: تلخ مثل لحظه از دست دادن عزیز

رامبد جوان، مجری برنامه «خندوانه» هم در پیامی که حاوی دو عکس خبرنگاران تازه درگذشته ایسنا و ایرنا است، نوشته است: «این‌بار ته دره پایانی تلخ بود برای گروهی از خبرنگارانی که قرار بود روایتگر پیشرفت پروژه‌های مربوط به احیای دریاچه ارومیه باشند. این عصر تلخ همه ما را در سوگ ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی دو خبرنگار جوان خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا نشاند.
برای من و همکارانم در خندوانه که در همه این سال‌ها سعی کردیم به حد توان‌مان در کنار کسانی باشیم که برای حفظ محیط زیست از جان‌شان مایه می‌گذارند، امشب شبی تلخ رقم خورد.
بیایید با هم دعا کنیم برای صبر و آرامش خانواده‌های این دو و سلامتی دیگر عزیزان آسیب دیده در این سانحه.»

فرزاد حسنی و یادی از همکاری با ریحانه یاسینی

فرزاد حسنی، مجری هم با انتشار عکس هایی مشترک با ریحانه یاسینی، خبرنگار محیط زیست ایرنا، در توضیح آن آورده است: «بانو "ریحانه یاسینی" با تو "اکسیر"، اکسیر شد؛ قلم شیرینت و قلب مهربانت.»او همچنین در مطلبی دیگر آورده است: ریحانه یاسینی یکی از مهمترین و عزیزترین همکارانم بود. از بغض خفقان گرفته ام.»

احسان علیخانی هشتگ خبرنگار، هشتگ واژگونی اتوبوس

احسان علیخانی هم با استفاده از هشتگ های خبرنگار، واژگونی اتوبوس و حادثه تلخ، نوشته است: «اتفاق دردناکی برای جامعه خبرنگاران رخ داده و متاسفانه عزیزانی را از دست دادیم و تعدادی مصدوم شدن، برای آرامش خانواده ها دعا کنیم.»

هادی حیدری: تلخی بی پایان

هادی حیدری ـ کارتونیست ـ هم با انتشار عکس هایی از دو خبرنگار جوان از دست رفته در حادثه واژگونی اتوبوس، عنوان «تلخی بی پایان» را برای مطلب خود در فضای مجازی انتخاب کرده است. او با اعلام این خبر، در پایان به خانواده های داغدار این عزیزان و همچنین جامعه رسانه ای کشور تسلیت گفته است.
 

کد خبر 609858 برچسب‌ها رسانه - خبرگزاری سینمای ایران

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: رسانه خبرگزاری سینمای ایران حادثه واژگونی اتوبوس انتشار عکس هایی ریحانه یاسینی مهشاد کریمی عکس هایی محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۹۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وقتی اسکای نیوز ناامید شد

واکنش قاطعانه جمهوری اسلامی ایران به اقدام وقیحانه رژیم اشغالگر قدس در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق، منجر به ناکامی همزمان استراتژی‌ها و تاکتیکهای رسانه‌ای و تبلیغاتی رسانه‌های غربی و صهیونیستی شده است. - اخبار سیاسی -

گروه سیاسی خبرگزاری تسنیم_ شبکه انگلیسی اسکای نیوز  یکی از رسانه‌هایی است که متعاقب وقوع عملیات وعده صادق، ضمن وارونه نمایی حقایق مربوط به آثار میدانی و فرامتنی آن مدعی واکنش سخت رژیم اشغالگر قدس به این عملیات شد.

ابعادی از ظهور قدرت ایران در عملیات «وعده صادق»

 

این شبکه در گزارش خود پس از انتشار اخبار اولیه در خصوص اقدام شکست خورده رژیم اشغالگر قدس مدعی شد:

 اسرائیل با پرتاب موشک از جنگنده و از خارج از حریم ایران به داخل این کشور حمله کرد. هدف اسرائیل حمله به زیرساخت‌های حیاتی از جمله پایگاه‌های هوایی و تأسیسات هسته‌ای ایران است.اسرائیل برای انجام چنین عملیاتی کاملاً مجهز است. این کشور 39 فروند جنگنده رادارگریز اف-35، یعنی بیشترین تعداد از این هواپیما در جهان را دارد."

اما کار به اینجا ختم نشد؛ مایکل کلارک، تحلیلگر امنیتی و دفاعی اسکای‌نیوز با اطمینان خاطر، مدعی شد  جنگنده‌های صهیونیستی برای پدافندها «کاملا نامرئی» هستند. با این حال، فابیان هینز، پژوهشگر موسسه بین‌المللی مطالعات راهبردی، آی‌آی‌اس‌اس  در گفت‌وگو با اسکای نیوز رویکرد محتاطانه‌تری را در این خصوص اتخاذ کرد: «ایرانی‌ها در سال‌های اخیر سخت روی بهبود دفاع هوایی خود کار کرده‌اند، اما اینکه اکنون چقدر خوب هستند، یک سوال باز است».

اکنون چند روز  از وقوع عملیات وعده صادق و متعاقباً، شکست رژیم اشغالگر قدس در عملیات متقابل علیه کشورمان سپری شده و اسکای نیوز دیگر ترجیح داده در این خصوص سخنی نگوید. پس از وقوع عملیات وعده صادق که با بهت زدگی مطلق دشمنان مواجه شد، بزرگنمایی توانایی نظامی و امنیتی رژیم اشغالگر قدس در برابر جمهوری اسلامی ایران و تقلیل توان پدافندی گسترده کشورمان، تبدیل به یک دستورالعمل رسانه‌ای مشترک میان رسانه‌های آمریکایی و اروپایی گردید و شبکه‌هایی از جمله اسکای نیوز این تاکتیک رسانه‌ای را پیاده سازی و اجرا نمودند.

با این حال، اکنون افکار عمومی دنیا به وضوح دریافته‌اند که میان روایتگری رسانه‌های غربی و صهیونیستی و آنچه در واقعیت رخ داده، تفاوتی بسیار معنادار وجود دارد. واقعیت امر این است که غرب دهه‌هاست تلاش دارد با دستکاری فرامتنها و روایتها، مانع از تمرکز افکار عمومی کشورهای گوناگون دنیا بر ماهیت منازعات شود. بر این اساس، رسانه های دشمن نه تنها دست به توصیف وارونه واقعیات می زنند، بلکه دستکاری افکار عمومی را جزئِی از راهبرد کلان رسانه ای خود قلمداد می کنند.

با این حال وقوع جنگ غزه و تحولات پسینی آن، از جمله واکنش قاطعانه جمهوری اسلامی ایران به اقدام وقیحانه رژیم اشغالگر قدس در حمله به ساختمان کنسولگری کشورمان در دمشق، منجر به ناکامی همزمان استراتژی‌ها و تاکتیکهای رسانه‌ای و تبلیغاتی رسانه‌های غربی و صهیونیستی شده است.

با توجه به احراز دروغ پردازی  اسکای نیوز ، بهتر است این رسانه انگلیسی بار دیگر گزارشی تهیه کند و در خصوص چرایی پیشگویی و روایت برعکس خود نسبت به تحولات جاری در منطقه از مخاطبان خود عذرخواهی کند.

مسجل است که تسلط لابی‌های صهیونیستی بر رسانه‌های غربی اعتبار ذاتی و اکتسابی این رسانه‌ها را تحت تاثیر قرار داده و متعاقباً، افکار عمومی دنیا را نسبت به تحلیل‌ها و حتی توضیح واضحات از سوی این نشریات و شبکه های تلویزیونی بدبین ساخته است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برگزاری تور رسانه ای بازدید از تالاب های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه
  • پروژه‌ای بزرگ برای تبدیل شدن به تیمی مدعی در انگلیس؛ چرا آستون ویلا با گزینه مربیگری بایرن و لیورپول دنبال جاه طلبی است؟
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • شغل جدید ستاره نیوکسل: راننده کامیون!‏
  • آزادی ۲ زندانی جرایم غیرعمد به همت اهالی رسانه
  • مستند می‌تواند در گسترش فرزندآوری تاثیرگذار باشد/کنجکاوی اهالی روستا برای ساخت یک فیلم
  • وقتی اسکای نیوز ناامید شد
  • احداث یک مجموعه ورزشی در محله امامزاده یحیی تا دهه فجر/ بازدید اهالی رسانه از بلدیه
  • پسماند‌ها به معضل محیط زیستی کشور تبدیل شده است
  • وقتی باران خیابان زرند را تبدیل به دریاچه کرد