Web Analytics Made Easy - Statcounter

یارانه نقدی در ابتدا به تمام مردم ایران تعلق گرفت. یارانه نقدی در دولت محمود احمدی نژاد تصویب شد. یارانه نقدی قشر پولدار پس از مدتی قطع شد. مبلغ یارانه نقدی 45 هزار و 500 تومان است که این مبلغ طی این چند سال تغییری نداشته است. خبر جدید از  یارانه نقدی را اینجا دنبال کنید

در جریان مناظرات انتخابات ریاست جمهوری، یکی از مباحث پر بسامد با درجه تکرار بسیار غلیظ میان کاندیداها، موضوع یارانه های نقدی و میزان رقم پرداختی آن به مردم بود، که با واکنش‌های مختلف این رقبای انتخاباتی مواجه می‌شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محسن رضایی از پرداخت یارانه ۴۵۰ هزار تومانی به ۴۰ میلیون نفر از جمعیت کشور در صورت پیروزی خبر می‌داد و از سوی دیگر، عبدالناصر همتی با رد ادعای محسن رضایی در وجود منابع کافی برای پرداخت این رقم یارانه برای گروه جمعیتی یاد شده، از برنامه خود برای پرداخت یارانه یک میلیون تومانی به سه دهک پایین درآمدی کشور خبر داد.

اشتراک همتی و رئیسی بر سر میزان پرداخت یارانه ها

اکنون سید ابراهیم رئیسی به عنوان رئیس جمهور منتخب بر همان وعده مشابه به همتی تاکید دارد با این حال همچنان شفافیت خاصی در زمینه نحوه پرداخت‌ها، منابع لازم برای این افزایش مبلغ یارانه ها و همچنین دهک‌ها و گروه‌های هدف هم مشخص نیستند. با این حال مفروض گرفتن پرداخت یارانه یک میلیون تومانی به دستکم ۶۰ میلیون نفر از جمعیت کشور باید مورد امکان‌ سنجی قرار بگیرد.

برای افزایش میزان پرداختی یارانه، دو راه بیشتر وجود ندارد: نخست آزادسازی و افزایش قیمت حامل‌های انرژی و تخصیص میزان مابه التفاوت افزایش یافته به شکل یارانه نقدی به خانوارها و دوم، چاپ پول فاقد پشتوانه و توزیع آن میان مردم با اثرات و تبعات ناشی از تورم افسارگسیخته است. بعید است که تیم اقتصادی آیت‌الله رئیسی این نکته را در این سیاستگذاری پولی لحاظ نکند که وضعیت خلق نقدینگی و پایه پولی کشور مرزهای بحرانی را در نوردیده است.

از همین رو تنها راه معقول باقی مانده برای افزایش میزان پرداختی یارانه ها، از محل اصلاح قیمت حامل های انرژی میسر خواهد شد. با توجه به تجربه تلخ افزایش قیمت بنزین در آبان ماه سال ۹۸ که باعث بروز اعتراضات شدید و جدی در کشور شد، افزایش قیمت بنزین، گازوئیل، آب و برق و سایر حامل‌ها، بسیار محتاطانه خواهد بود.

چالش های پرداخت یارانه یک میلیون تومانی

در نتیجه احتمال چندنرخی کردن این حامل‌ها بسیار بالاست که تبعاتی همچون فساد اقتصادی گسترده را در پی دارد. به نظر می رسد که عملیاتی کردن وعده پرداخت یارانه یک میلیون تومانی با چالش‌های بسیار زیادی برای تحقق یافتن در مقابل خود خواهد داشت: چند نرخی کردن حامل ها، آزادسازی ناگهانی و یکپارچه حامل‌های انرژی و یا افزایش حجم نقدینگی در کشور!

رئیس جمهور منتخب در حوزه وعده‌های اقتصادی تا سر حد امکان باید دست به عصا عمل کند تا وضعیت اقتصادی کشور از این بدتر نشود!

منبع: گسترش نیوز

 

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه نقدی یارانه نقدی تیر یارانه نقدی 1400 یارانه نقدی افزایش می یابد یارانه نقدی جدید پرداخت یارانه یک میلیون تومانی یارانه نقدی یارانه ها حامل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۹۵۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، احمد رئیسی، رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در یک  گفتگوی رادیویی درباره خبر افزایش آمار مالاریا اظهار كرد: افزایش موارد قابل توجهی طی دو سال اخیر داشتیم كه به ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ بازمی‌گردد و نسبت به سال‌های قبل به‌شدت دچار افزایش موارد شدیم. این مسئله متأثر از وضعیت نابسامان مرز‌های شرقی است و اگر فكر اساسی و كمك به دانشگاه‌های علوم پزشكی نكنیم ممكن است ما هم به مشكل كشورهای همسایه شرقی دچار شویم.

رئیس اداره كنترل مالاریا وزارت بهداشت در این خصوص افزود: در بدترین شرایط طی ۱۰ سال اخیر حدود ۱۰ هزار و ۳۰۰ مورد داشتیم كه قابل قیاس با شرایط آن سوی مرز نیست.

رئیسی ادامه داد: در این باره می‌بایست فكری اندیشیده شود چون كشوری هستیم كه راه توسعه را به‌شدت می‌پیماییم و وضعیت ما باید نسبت به بلوچستان پاكستان متفاوت باشد.

او لزوم اختصاص منابع و بودجه به سیستان و بلوچستان و سه دانشگاه علوم پزشكی این منطقه را متذكر شد و افزود: اگر این كار صورت گیرد در برابر وبا، سل، مالاریا و بیماری تب كنگو مقاومت صورت می‌گیرد.

رئیسی از ۱۰ هزار كیس مبتلا خبر داد و تصریح كرد: كووید هم بحثی مهم بوده است چون مشكل ما نبوده است و به دنیا بازمی‌گردد ولی همه توجه بخش سلامت را به خود اختصاص داده است كه در برابر كاهش منابع به نظر می‌رسد ما نیز کم‌توجهی كردیم.

وی اضافه كرد: در سه الی چهار سال موارد مالاریا به صفر رسیده بود ولی منابع كافی و لازم را اختصاص ندادیم و پیش‌بینی نكردیم كه ممكن است شرایط پاكستان بدتر شود.

رئیسی همچنین به مشكلات تردد و حركت آزادانه انتقاد كرد و گفت: حمل سوخت در شهرستان‌های مرزی سیستان و بلوچستان افزایش‌یافته و فشار بسیاری به برنامه‌های سلامت‌محور ما وارد می‌كند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قاچاق سوخت تهدید جدی برای شیوع مالاریا در شرق کشور
  • چرتکه ۲میلیاردی فدراسیون برای مصاحبه یک مربی!
  • سنگین‌ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیر فنی
  • سنگین‌ترین جریمه تاریخ برای سرمربی فولاد!
  • جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • سرمربی لیگ برتری ۲ میلیارد تومان جریمه شد
  • سنگین ترین جریمه فوتبال ایران؛ جریمه ۲ میلیارد تومانی ویسی به دلیل مصاحبه غیرفنی
  • زمان واریز یارانه جدید دولت اعلام شد
  • زمان واریز یارانه اردیبهشت ۱۴۰۳ اعلام شد
  • ثبت نام فروش نقدی ایران خودرو / تحویل ۹۰ روزه پس از ثبت نام در سامانه یکپارچه