Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ایرانداک، دانشگاه‌های برگزیده در همانندجویی پایان‌نامه‌ها، رساله‌ها و پیشنهاده‌ها در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ اعلام شدند.

طبق قانون پیشگیری و مقابله با تقلب در تهیه آثار علمی (مصوب سال ۱۳۹۶ مجلس شورای اسلامی) و آئین‌نامه اجرایی آن (مصوب سال ۱۳۹۸ هیئت وزیران)، همه دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری کشور باید تمام‌متن پیشنهاده‌ها (پروپوزال‌ها) و پایان‌نامه‌ها و رساله‌های (پارساها) دانشجویان و دانش‌آموختگان تحصیلات تکمیلی خود را که بدون طبقه‌بندی هستند، در سامانه‌های پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) همانندجویی و ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای انجام این قانون، ایرانداک سامانه «همانندجو» را با پشتوانه روزافزون تمام‌متن بیش از ۳۷۰ هزار پارسا، ۸۸ هزار پیشنهاده، و ۲۶۵ هزار مقاله در دسترس همه دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور قرار داده که اکنون نزدیک به ۴۲ هزار استاد و بیش از ۱۹۵ هزار دانشجو در آن عضو هستند.

در میان مؤسسه‌های عضو این سامانه، دانشگاه فردوسی مشهد، دانشگاه تهران و دانشگاه خوارزمی رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی را در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به دست آورده‌اند.

جدول زیر شمار درخواست‌های همانندجویی را برای ۱۰ دانشگاه نخست نشان می‌دهد.

ده دانشگاه نخست با بیشترین درخواست همانندجویی در شش ماهه دوم سال ۹۹

در میان نشریه‌های علمی عضو سامانه همانندجو نیز نشریه فقه و مبانی حقوق اسلامی، نشریه‌های دانشگاه جامع امام حسین (ع) و نشریه پژوهش‌های کاربردی روان‌شناختی رتبه‌های نخست تا سوم همانندجویی و همایش ملی پژوهش‌های نوین دانشگاهی در هنر معماری و عمران، کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه شیراز و کنگره ملی مهندسی عمران دانشگاه صنعتی سهند نیز در میان همایش‌های عضو سامانه، بالاترین رتبه همانندجویی را در شش ماهه دوم سال ۱۳۹۹ به دست آورده‌اند.

کد خبر 5242922 معصومه بخشی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: ایرانداک پایان نامه دانشگاه های ایران معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان نوآوری حاکمیت سایبری فناوری فضایی تولید دانش بنیان نمایشگاه الکامپ انتخابات 1400 ایستگاه فضایی بین المللی سامسونگ ایرانسل فضای مجازی آمازون تحقیقات علمی شش ماهه دوم سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۰۹۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد

سید محمد رضا هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه در سفر دور دوم هیأت دولت به استان سمنان سامانه تلفنی بیان مشکلات و درخواست‌های مردم در استان راه اندازی شده بود، تاکید کرد: در زمان حضور هیأت دولت و رئیس جمهور در استان ۴۷ هزار و ۵۰۰ درخواست مردمی توسط سامانه سامد به ثبت رسیده است.

وی از ثبت درخواست‌های مردمی برای ارجاع و پیگیری توسط دولت خبر داد و افزود: تمام درخواست‌های مردم بر مبنای موضوع و یا مشکلات بیان شده مورد بررسی و پیگیری قرار خواهد گرفت.

استاندار سمنان با بیان اینکه پیش بینی می‌شد که تماس‌های مردمی با سامانه ۱۱۱ موسوم به سامد ویژه سفر استانی بسیار باشد در نتیجه ۶۰۰ اپراتور تلفنی در زمان حضور هیأت دولت به‌کارگیری شد، گفت: استقبال مردم از سامانه ارتباط مردمی دولت بسیار خوب بوده است.

هاشمی با بیان اینکه سامانه اینترنتی ۱۱۱ نیز در کنار سامانه تلفنی برای ثبت درخواست‌های مردمی طراحی شده بود که خوشبختانه مردم از این طریق نیز توانستند مطالبات خود را بیان کنند، افزود: ستادهای جمع‌آوری نامه‌های مردمی نیز در زمان حضور هیأت دولت به استان حضور داشته و فعالیت می‌کردند.

وی با بیان اینکه دولت مردمی خود را موظف به رسیدگی تمام درخواست‌های مردمی می‌داند، گفت: در مجموع درخواست‌های مردمی از دولتمردان در طول سفر هیأت دولت به استان از ۱۲۰ هزار مورد نیز بیشتر شده است.

کد خبر 6087204

دیگر خبرها

  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند
  • درخواست رستمی برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • میزان بارندگی در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/ بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • میزان بارندگی امروز در چهارمحال‌ و بختیاری اعلام شد/بیشترین بارش‌ها برای فرخشهر
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • ◄ درخواست مهم انجمن رانندگان کامیون از اتحادیه تولیدکنندگان قطعات وسائط سنگین
  • ثبت بیشترین باران در شیرآباد
  • استفاده از هوش مصنوعی در پردازش تصاویر ماهواره‌ای اراضی
  • ۴۷ هزار درخواست تلفنی در سفر رییس جمهور به استان سمنان ثبت شد
  • ۱۲۸ هزار درخواست مردم استان سمنان در سفر رییس‌جمهور ثبت شد