Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@03:35:48 GMT

طلا از صعود بازماند

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۱۰۰۳

طلا از صعود بازماند

قیمت طلا در معاملات روز پنج شنبه بازار جهانی تحت تاثیر قوی ماندن ارزش دلار آمریکا که تقاضا برای خرید این فلز ارزشمند را محدود کرد، کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۷۷۴ دلار و ۳۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۷۷۴ دلار و ۴۰ سنت رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهای معاملات این بازار شب گذشته با ۰.۳ درصد افزایش، در ۱۷۸۳ دلار و ۴۰ سنت بسته شده بود.

شاخص دلار در برابر سبدی از ارزهای رقیب در معاملات روز جاری در بالاترین حد ۱۱ هفته اخیر ایستاد.

جفری هالی، تحلیلگر شرکت OANDA گفت: بازار درباره تورم و دورنمای سیاست پولی نگران مانده و بنابراین طلا بمحض افزایش قیمت، با فروش روبرو می شود.

پس از این که روز سه شنبه جروم پاول، رییس بانک مرکزی آمریکا نگرانیهای تورمی را کم اهمیت شمرد و اعلام کرد نرخهای بهره سریعا افزایش پیدا نخواهند کرد، دو مقام بانک مرکزی آمریکا اعلام کردند دوره تورم بالا در آمریکا ممکن است طولانیتر از حد انتظار ادامه پیدا کند. با این حال رافائل بوستیک، رییس فدرال رزرو آتلانتا گفت: انتظار دارد نرخهای بهره در اواخر سال ۲۰۲۲ افزایش پیدا کنند زیرا تورم بالاتر از هدف دو درصد بانک مرکزی آمریکاست.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم به شمار می رود که نتیجه اجرای سیاست پولی انبساطی بانک مرکزی آمریکاست اما افزایش نرخهای بهره هزینه نگهداری این فلز ارزشمند که بازدهی ندارد را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در آن لطمه خواهد زد.

بر اساس گزارش رویترز، سرمایه گذاران اکنون منتظر انتشار آمار تورم قیمت تولیدکننده آمریکا در روز جمعه و همچنین آمار متقاضیان بیمه بیکاری هستند که روز جاری اعلام می شود. گزارش اشتغال ماهانه آمریکا هفته آینده منتشر خواهد شد.

به گفته وانگ تائو، تحلیلگر فنی رویترز، هر اونس طلا برای تحویل فوری به کاهش متمایل است و ممکن است حمایت در سطح ۱۷۶۹ دلار را تست کند و اگر این سطح شکسته شود راه برای نزول به محدوده ۱۷۳۴ تا ۱۷۴۴ دلار هموار خواهد شد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری ثابت بود و در ۲۵ دلار و ۸۵ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم با ۰.۲ درصد افزایش، به ۲۶۱۷ دلار و ۸۶ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد کاهش، به ۱۰۷۶ دلار و ۱۴ سنت رسید.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: قیمت طلا قیمت دلار بانک مرکزی آمریکا برای تحویل فوری سنت رسید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید

بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به ۶۹.۸ درصد رسید. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از یورونیوز، بر اساس آخرین داده‌های منتشر شده توسط اداره آمار ترکیه، نرخ تورم این کشور در ماه آوریل نسبت به سال گذشته میلادی به 69.8 درصد رسید.

تورم سالانه قیمت مصرف کننده در ترکیه طی ماه گذشته نزدیک به 70 درصد افزایش یافت که اندکی کمتر از پیش‌بینی‌ها بود.

با این حال، به دلیل افزایش شدید هزینه‌ها در بخش آموزش و همچنین افزایش قیمت‌ها در رستوران‌ها و هتل‌ها، این ماه بالاترین نرخ تورم را از نوامبر 2022 به خود اختصاص داد.

تورم ترکیه به 62 درصد رسید

مهمت شیمسک، وزیر دارایی ترکیه، در مورد این داده ها به رویترز توضیح داد که تورم ماه آوریل نسبت به ماه قبل از آن افزایش 3.18 درصدی را ثبت کرد که مطابق با انتظارات بود. در ماه مارس این نرخ 3.16 درصد بود.

سیمسک در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: پس از اینکه تورم سالانه در ماه می به اوج خود برسد، مطابق با پیش بینی‌های ما به شدت شروع به کاهش خواهد کرد.

بانک مرکزی ترکیه در ماه مارس نرخ بهره بانکی را به 50 درصد افزایش داد و دلیل آن ادامه تلاش‌ها برای مقابله با افزایش تورم در این کشور بود.

این بانک در آن زمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: در حالی که واردات کالاهای مصرفی و طلا کاهش یافت و به بهبود تراز حساب جاری کمک کرد، سایر شاخص‌های اخیر حاکی از آن است که تقاضای داخلی همچنان مقاوم است.

بانک مرکزی ترکیه افزود: چسبندگی تورم در بخش خدمات، انتظارات تورمی، خطر درگیری‌های نظامی و قیمت مواد غذایی فشارهای تورمی را بالا نگه می دارد.

در ماه مارس، این بانک همچنین اعلام کرد که سیاست پولی فشرده تا زمانی که کاهش قابل توجه و پایدار در روند زیربنایی تورم ماهانه مشاهده نشود، حفظ خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت طلا افزایش یافت
  • طلا باز هم اوج گرفت/ قیمت جدید طلا ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت نفت / برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • قیمت جهانی طلا امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷
  • قیمت جهانی نفت امروز ۱۴۰۳/۰۲/۱۷ |برنت ۸۳ دلار و ۲۹ سنت شد
  • تورم ترکیه در ماه آوریل به ۷۰ درصد رسید
  • جام جهانی تیراندازی| نکونام از صعود به فینال بازماند
  • نکونام از صعود به فینال بازماند
  • طلای جهانی پس رفت