Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا یکی از راه‌های اینکه مردم بتوانند انتخاب درستی داشته باشند شناخت بهتر نامزدهای انتخاباتی است، در انتخابات شوراهای اسلامی شهر به خاطر گسترده بودن تعداد نامزدها، شناخت آنان برای مردم بسیار دشوارتر است.

در راستای شناخت بهتر کاندیداها و بر اساس قوانین انتخاباتی شهرداری‌ها موظف شده‌اند که مکان‌هایی را برای نامزدها تعیین کنند که آنان بتوانند در مقابل دیدگان مردم شهر، خود را معرفی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری سنندج هم مکان‌هایی را برای این منظور در نظر گرفته بود که فقط شامل داربست و لایه‌ای بر روی آن بود که به راحتی از بین می‌رفت. در اختیار نگذاشتن امکانات مناسب برای تبلیغات مناسب یکی از انتقادات به شهرداری سنندج در رابطه با انتخابات اخیر است.

به نظر می‌رسد هدف و انگیزه قانونگذار از تعیین چنین جایگاه‌هایی ایجاد یک عدالت در تبلیغات انتخاباتی و همچنین جلوگیری از نازیبا شدن سیما و منظر شهری به دلیل بی نظمی در الصاق و پخش برگه‌های تبلیغاتی باشد. اما باوجود ایجاد این جایگاه‌ها هیچکدام از این اهداف محقق نشد و چه بسا نتایجی در جهت عکس آن حاصل شد.

با توجه به اینکه این جایگاه‌ها نقش خاصی در تاثیرگذاری برای تبلیغات و اطلاع رسانی نداشتند و بلافاصله بعد از نصب هم تخریب آغاز شد، نامزدها به سراغ راه‌های دیگر رفتند و شاهد چاپ زیاد کاغذهای تبلیغاتی بسیار زیادی بودیم که با پخش آنها در سطح شهر خیابان‌ها پر از زباله ناشی از این کاغذها شد.

رفتگران شهرداری وقت زیادی را صرف پاکسازی شهر از این کاغذهای بر دیوارها و زمین شهر کردند که هزینه‌های زیادی را بر نامزدها، شهرداری و شهر تحمیل کرد. این در حالی است که اگر شهرداری با یک ابتکار ساده از شیوه و امکانات بهتری برای جایگاه‌های در نظر گرفته شده بهره می‌گرفت این هزینه‌ها و بی‌عدالتی رخ نمی‌داد.

وقتی همه می‌دانیم همیشه چند نفر قانون گریز، وندال و تخریب‌ چی پیدا می‌شود و در هر انتخاباتی شاهد تخریب جایگاه‌های تبلیغاتی نامزدها بوده‌ایم چرا شهرداری بر همان شیوه تکراری و بیهوده همیشگی اصرار می ورزد؟

چرا شهرداری به خود زحمت نمی دهد و جایگاهی ایجاد نمی‌ کند که به راحتی با یک وسیله بُرنده تخریب نشود و کارایی خود را از دست ندهد؟

آیا بهتر نبود شهرداری بیلبوردهایی که تعدادی از آن به برخی از نامزدها به قیمت زیادی فروخته شده بود را به صورت رایگان در اختیار تمام نامزدها قرار می داد تا بهتر این حس را به کاندیداها و جامعه می‌داد که جایگاه‌های مناسبی برای نامزدها تعیین کرده است؟

آیا تنها راه کمک شهرداری برای اینکه نامزدها خود را به جامعه معرفی کنند فقط همین راهی است که شهرداری در هر دوره انتخابات تکرار می‌کند؟

به نظر می‌رسد شهرداری به حق نامزدها برای تبلیغ برابر توجه کافی نکرده است. با کم کاری شهرداری سنندج آیا حق نامزدها ضایع نشده است و آیا زمینه‌ای فراهم نشده برای کسانیکه پول بیشتری هزینه می کنند بیشتر در انتخابات دیده شوند؟

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کردستان سنندج تبلیغات انتخاباتی پروندهٔ خبری انتخابات ۱۴۰۰؛ حضور مردم در روز تعیین سرنوشت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کردستان انتخابات ۱۴۰۰ ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر کردستان سنندج تبلیغات انتخاباتی جایگاه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است

  به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز یزد، حجت الاسلام محی الدینی گفت: رفت و آمد در پست‌ها و جایگاه‌های مختلف طبیعی هست ولی سعی کنیم در این مدت کوتاه رضایت خدا را در نظر بگیریم، اگر نیت ما ترفیع جایگاه و رسیدن به پست‌های بالاتر باشد و خدمت به مردم را فراموش کنیم جز خسران چیزی در بر ندارد.    رئیس شورای فرهنگ عمومی مهریز گفت: دوست نداشتیم در پایان سال و در برهه حساس عید نوروز و ماه مبارک رمضان شهر بدون فرماندار شود که اینچنین شد و کار‌هایی بر زمین ماند.    امام جمعه مهریز افزود: از همه مدیران و مردم شریف مهریز در خواست میکنم همکاری لازم با فرماندار جدید را داشته باشند و مواظب باشیم کوتاهی در حق مهریز نشود.    حجت الاسلام محی الدینی در پایان بیان داشت: مصوبات کارگروه توسعه شهرستان و برخی مصوبات سفر استاندار در شهرستان بر روی زمین مانده است که از فرماندار جدید انتظار می‌رود به طور جدی پیگیری انجام شود.

دیگر خبرها

  • آغاز ضبط مناظره‌های تبلیغاتی ۴ نامزد دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • مصوبات کارگروه توسعه بر زمین مانده است
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس در مشهد کلید خورد
  • مناظرات دور دوم انتخابات مجلس دوازدهم در مشهد کلید خورد
  • نامزدهای مورد حمایت شورای وحدت در دور دوم انتخابات مجلس اعلام می شود
  • لیست ۱۶ نفره انتخاباتی "شانا" هفته آتی منتشر می‌شود
  • اختصاصی|لیست ۱۶ نفره انتخاباتی شانا هفته آتی منتشر می‌شود
  • نامزدهای شورای وحدت در دور دوم انتخابات بزودی اعلام می‌شود
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از ۱۳ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • اولین فهرست اصولگرایان در دور دوم انتخابات مجلس؛ از ابراهیم یزدی تا پورمحمدی و نجابت /از کاندیداها تعهد گرفته شد