Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان از نجات ۵ سرنشین دو فروند قایق صیادی در فاصله ۱۰ و ۴۰ مایلی بندر چابهار خبر داد. خبرگزاری میزان - بنا به اعلام بنادر و دریانوردی، سیدحسن ابراهیمی گفت: این دو قایق که به دلیل نقص فنی و در شرایط بد جوی گرفتار شده بودند در دو عملیات جستجو و نجات دریایی و با هماهنگی مرکز MRCC بندر چابهار نجات یافتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار کرد: قایق اول با ۴ نفر سرنشین که در محدوده صیدگاه به فاصله ۴۰ مایلی از بندر چابهار دچار نقص فنی موتوری شده بود از طریق VHF با مرکز MRCC تماس برقرار و تقاضای کمک کرد، که با اعزام شناور همیار ناجی به محل حادثه، در عملیاتی موفق، سرنشینان شناور حادثه دیده نجات یافتند.
وی درباره عملیات دوم اذعان داشت: قایق دوم نیز که بدلیل شرایط بد جوی و مشکل فنی در دریا گرفتار شده بود، طی تماس تلفنی موقعیت خود را به اطلاع مرکز MRCC اعلام که پس از هماهنگی‌ها لازم شناور هادی ۹ به محل اعزام و موفق به نجات یک نفر سرنشین این قایق در فاصله ۱۰ مایلی بندر چابهار شد.
معاون دریایی بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان با اشاره به شرایط بد جوی فصل مونسون و مواج شدن دریا از صیادان درخواست کرد قبل از عزیمت به دریا از سالم بودن تجهیزات ایمنی و ارتباطی شناور اطمینان یافته و تجهیزات ایمنی کافی به همراه داشته باشند.     بیشتر بخوانید: آغاز عملیات اجرایی و افتتاح ۲۴ پروژه دریایی و بندری در چابهار

 

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار اقتصادی دریانوردی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی دریانوردی بندر چابهار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۰۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت

شناور شهید مهدوی نیروی دریایی سپاه مجهز به موشک‌های برد بلند بالستیک و کروز، در جریان ماموریت خود، از مدار صفردرجه زمین عبور کرد و وارد نیمکره جنوبی زمین شد.   به گزارش  تسنیم، ناو اقیانوس‌پیمای «شهید مهدوی» نیروی دریایی سپاه با عبور از مدار صفردرجه (خط استوا) وارد نیمکره جنوبی زمین شد.   این اولین ماموریت دوربرد دریایی سپاه از لحاظ طی مسافت و نوع ماموریت است که به نام ناو شهید «نادر مهدوی» ثبت می‌شود.   ناو شهید مهدوی که در اسفند ۱۴۰۱ به نیروی دریایی سپاه الحاق شده، بیش از ۲۱۰۰ تُن وزن دارد، طول آن ۲۴۰ متر و عرض آن ۲۷ متر است.       این ناو انواع رادارهای پیشرفته نظیر رادار سه‌بعدی، سامانه‌های موشکی، سطح به سطح، سطح به هوا و سامانه‌ سوم خرداد و سایر سامانه‌های مخابراتی پیشرفته را داراست و در نوع خود از جمله ناوهای خاص کشور محسوب می‌شود.   علاوه بر این، ناو شهید مهدوی اولین شناور ایرانی مجهز به موشک های بالستیک دوربرد است.   در بهمن ماه سال گذشته، خبر رسمی شلیک موشک بالستیک از روی این شناور منتشر شد و طبق تصاویری که نیروی دریایی سپاه منتشر کرد، ۲ موشک بالستیک با برد تقریبی ۱۷۰۰ کیلومتر از داخل ۲ کانتینر به سمت اهداف خود شلیک شدند.   به گفته سردار علیرضا تنگسیری فرمانده نیروی دریایی سپاه، بر روی این ناو، علاوه بر موشک‌های بالستیک برد بلند، موشک‌های کروز ۲هزار کیلومتری با نام «قدر۴۷۴» نیز نصب شده است.   سپاه پاسداران از اواخر دهه ۸۰ شمسی و در پی تفکیک ماموریت نیروهای دریایی ارتش و سپاه، مسئول اصلی حراست از خلیج فارس و تنگه هرمز است اما در سالهای اخیر، مامور به حضور در آبهای اقیانوسی نیز شده است و برای این ماموریت، شناورهای مختلفی ازجمله همین ناو شهید مهدوی، رودکی و باقری در اختیار دارد.   به گفته سردار تنگسیری، مهمترین ماموریت نیروی دریایی سپاه در آبهای دوردست، ایجاد و حفظ سیادت دریایی و تأمین امنیت خطوط کشتیرانی است.   در ماه‌های اخیر شناور شهید مهدوی در خلیج عدن نیز به انجام ماموریت پرداخته بود. کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: مرگبارترین و ترسناک ترین زیردریایی جهان در صورت وقوع جنگ بین ایالات متحده و چین(+عکس) فوجیان؛ بزرگ ترین و پیشرفته ترین کشتی جنگی چین (+فیلم و عکس) ترکیه در صدد ساخت نخستین ناو هواپیمابر بومی

دیگر خبرها

  • ناو سپاه از مدار صفر درجه عبور کرد
  • بندر شهید بهشتی ـ چابهار
  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • رسوایی پدافندی هوایی اسرائیل رو شد
  • ناو سپاه از مدار صفر درجه گذشت
  • امدادرسانی به خدمه سکوی متحرک در آب‌های عسلویه انجام شد
  • تصاویری از میزان ویرانی بندر غزه در نتیجه بمباران اشغالگران
  • (تصاویر) بندر شهید بهشتی چابهار
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود