Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@17:25:26 GMT

آلبوم «وَراغ» منتشر شد/ یادداشتی از اردشیر کامکار

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۱۰۷۴

آلبوم «وَراغ» منتشر شد/ یادداشتی از اردشیر کامکار

به گزارش خبرنگار مهر، «وَراغ» عنوان یکی از تازه‌ترین آثار موسیقایی منتشر شده در بازار موسیقی است که به آهنگسازی و تنظیم نوید جمالی پور نوازنده کمانچه در دسترس شنوندگان قرار گرفت.

«عمارت دل» و «هر دم از روی تو» با همراهی زکریا یوسفی، «ندای عشق» با همراهی کامران منتظری، «اندوه رنگ» با همراهی کامران منتظری و امیرعباس برفی، «سپیده دم» با تک نوازی نوید جمالی پور، «گلبانگ» با تک نوازی نوید جمالی پور، «سبا» با همراهی همایون نصیری و امیرعباس برفی، «غمزه» با همراهی امیرعباس برفی، «طره ماه» با همراهی کامران منتظری، «از نور تا نوا» با همراهی همایون نصیری از جمله آثاری هستند که در این آلبوم منتشر شده است

نوید جمالی پور نوازنده کمانچه و آهنگساز متولد سال ۱۳۷۷ تهران و تحصیل کرده مقطع کارشناسی علوم کامپیوتر دانشگاه گیلان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او از سن پنج سالگی با سازهای سنتور، فلوت ریکوردز، بلز و طبلک آشنا شد. وی بعدها فراگیری نوازندگی کمانچه را ابتدا نزد مهدی باقری آغاز و از آن پس تاکنون نزد اردشیر کامکار به یادگیری نوازندگی پرداخت. این هنرمند پس از اتمام دوره آموزش تمام ردیف‌های موسیقی ایرانی و تکنیک‌های پیشرفته این ساز در سن ۲۰ سالگی موفق به اخذ مجوز تدریس از آموزشگاه کامکارها شد و در این راستا به تکمیل دوره‌های آموزشی خود نزد هوشنگ کامکار پرداخت. او در زمینه نوازندگی ویولن کلاسیک نیز از ارسلان کامکار بهره برده است.

از فعالیت‌های هنری او می‌توان به برگزاری کنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از کشور اشاره کرد. جمالی پور در کارنامه هنری خود همکاری با آنسامبل زهی اردشیر کامکار، «شبروان»، «آوای دلشدگان» و «ترنم مهربانی» را هم داشته است. ضمن اینکه تاکنون دو آهنگ «وادی» به آهنگسازی اردشیر کامکار و «وجد» به آهنگسازی وی منتشر شده‌اند.

اردشیر کامکار نوازنده پیشگام کمانچه و مدرس موسیقی درباره این آلبوم نوشته است:

برای یک مدرس موسیقی که سال‌های عمر خود را در جهت پرورش استعدادها و آموزش به هنرجویان پرداخته مژده‌ای بهتر از این نیست که دست پرورده خود را موفق ببیند.

نوید جمالی پور از جوانان با استعداد و توانمندی است که این دوران آموزش را به خوبی و شایستگی گذرانده و توانمندی و خلاقیت خود را در این اثر که قطعاتی برای کمانچه و سازهای کوبه‌ای است نشان داده.

قطعات این اثر از لحاظ تکنیکی، حسی و ملودیک برگرفته شده از ملودی ا و حالت‌هایی از موسیقی مقامی، نواحی و سنتی ایران است و پرداخت و بسط آن روی تکنیک‌های کمانچه نوازی نوین بنا شده که پیش تر آن را طی سال‌ها تمرین و ممارست به خوبی آموخته است. برای نوید عزیز آرزوی موفقیت می‌کنم. به امید کارهای بیشتر و بهتر.

آلبوم «وراغ» با شماره ۱۳۹۹۵۷۳۸ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماره ثبت ۳۲۷۹۸ از کتابخانه ملی با قیمت ۴۰ هزار تومان منتشر شده است.

کد خبر 5243203 علیرضا سعیدی

منبع: مهر

کلیدواژه: موسیقی ایرانی آلبوم موسیقی اردشیر کامکار موسیقی ایرانی تئاتر ایران حضور هنر ایران در جهان آلبوم موسیقی حمید مجتهدی فیلم سینمایی جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران تئاتر شهر شبکه دو سیما فیلم کوتاه خانه هنرمندان ایران شبکه سه سیما بنیاد سینمایی فارابی رادیو نمایش اردشیر کامکار منتشر شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«سیلوا» بازی با تراکتور را هم از دست داد

به گزارش قدس آنلاین، تیم فوتبال استقلال تهران که با ۵۳ امتیاز در صدر جدول لیگ برتر قرار دارد باید روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در مصافی حساس و خارج از خانه در ورزشگاه یادگار امام تبریز رو در روی تیم فوتبال تراکتور قرار گیرد.

با توجه به رقابت استقلال و پرسپولیس در صدر جدول و کسب عنوان قهرمانی، کسب ۳ امتیاز این بازی برای جواد نکونام بسیار حائز اهمیت است. «رافائل سیلوا» که به دلیل مصدومیت در دیدار با شمس آذر قزوین نتوانست آبی‌ها را همراهی کند، کماکان دور از تمرینات است و در بازی با تراکتور هم غایب بزرگ آبی‌ها در خط دفاع به شمار می‌رود.

«سیلوا» در نیم فصل دوم به جمع استقلالی‌ها اضافه شد و توانست عملکرد خوبی را در تمرینات از خود نشان دهد و خیلی زود به ترکیب اصلی راه یافت اما در هفته‌های پایانی لیگ برتر با مصدومیت بد موقعی مواجه شد. با توجه به حضور محمدحسین مرادمند و آرمین سهرابیان استقلال در بازی با تراکتور مشکلی در خط دفاعی نخواهد داشت.

علاوه بر سیلوا، سید حسین حسینی کاپیتان و دروازه‌بان شماره یک استقلال نیز به دلیل محرومیت قادر به همراهی تیمش در این بازی مهم نیست.

دیگر خبرها

  • رفع تبعیض بین مدارس دولتی و غیرانتفاعی نیازمند راهکار سازنده است
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه‌ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • گنج داریوش سوم هخامنشی؛ گنجینه ای عظیم که هنوز پیدا نشده است
  • معماری و شهرسازی، آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است 
  • پست عاشقانه نوید محمدزاده برای تولد فرشته حسینی
  • معماری آلبوم هویتی یک منطقه در تاریخ است + تصویر
  • کانون حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات جامعه، آموزش و پرورش است
  • «سیلوا» بازی با تراکتور را هم از دست داد
  • بزرگ‌ترین گنج گمشده ایران کجاست؟