Web Analytics Made Easy - Statcounter

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که گرده افشانی گیاهان می‌تواند باعث شیوع سریع‌تر و بیشتر ویروس کرونا شود.

قدس آنلاین: دانشمندان اعلام کرده اند که براساس مطالعات جدید، گرده افشانی درختان ممکن است باعث انتشار سریع‌تر ذرات منتقل شده در هوا از ویروس کرونا شود که این امر پایبندی به قانون فاصله اجتماعی و فاصله دو متر حتی در فضای باز را ضروری می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذرات ویروسی که پس از سرفه یا عطسه فرد آلوده در هوا معلق می‌شوند، می‌توانند به ذرات گرده‌ای درختان که به واسطه نسیم پخش می‌شوند متصل شوند. هنگامی که شخصی این گرده را استشمام می‌کند، خطر انتقال ویروس از طریق هوا، به ویژه در محیط‌های شلوغ وجود دارد.

این مطالعه نشان داده است که وجود گرده به طور قابل توجهی بر بار ویروس موجود در هوا تأثیر می‌گذارد و خطر ابتلا را افزایش می‌دهد.

هر دانه گرده می‌تواند صدها ذره ویروس را حمل کند و هر درخت به تنهایی می‌تواند ۱۵۰۰ دانه گرده را در هر متر مکعب در هوا آزاد کند.

این مطالعه که به رهبری دابوک و دیمیتریس دریکاکیس از دانشگاه نیکوزیا در قبرس انجام شده، نشان می‌دهد که بین میزان ابتلا به ویروس کرونا و غلظت گرده‌ها در هوا رابطه وجود دارد.

نویسندگان این مطالعه با استفاده از مدل سازی یارانه‌ای برای تقلید حرکت گرده از درخت بید در یک روز معمولی بهاری دریافتند که گرده‌های حامل ویروس کرونا در ۵۰ متر دمیده و در کمتر از یک دقیقه از جمعیت ۱۰۰ نفری عبور می‌کنند.

این دو دانشمند هشدار دادند که گرده گل در فاصله بیشتری منتشر می‌شود و از این رو به مردم پیشنهاد می‌کنند از گردهمایی در کنار گیاهان یا درختانی که در فصل گرده افشانی بسیار فعال هستند پرهیز کنند.

نویسندگان گفتند که تأثیر گرده در شیوع ویروس کرونا نشان می‌دهد که قانون فاصله اجتماعی تا دو متر در بسیاری از کشورهای جهان، از جمله انگلستان، ممکن است کافی نباشد.

آن‌ها استدلال کردند که برای مدیریت بهتر خطرات عفونت با ویروس کرونا باید دستورالعمل‌های جدید مرتبط با سطح گرده گل معرفی شود.

منبع: بشگاه خبرنگاران

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: ویروس کرونا گرده افشانی نخیلات شیوع کرونا گرده افشانی ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۰۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اسب تروجان

ویروس رایانه‌ای به نام استاکس‌نت محصول مشترک آژانس امنیت ملی آمریکا و یگان ۰۰۸۲ رژیم صهیونیستی است که هدف از ساخت این ویروس آلوده کردن رایانه‌های مراکز مهم ایران می‌باشد.

     

به اشتراک بگذارید: https://tn.ai/3081670 درباره ما ارتباط با ما آرشیو اخبار ؛ جدیدترین اخبار لحظه به لحظه امروز پیوندها بازار پربیننده‌ترین اخبار قیمت ارز و طلا لیگ ایران و جهان ما را دنبال کنید: RSS تلگرام اینستاگرام توییتر   آپارات   سروش   آی‌گپ   گپ   بله   روبیکا   ایتا
All Content by Tasnim News Agency is licensed under a Creative Commons Attribution 4.0 International License.

دیگر خبرها

  • اسب تروجان
  • چرخش از سنگ‌آهن به سمت سنگ طلا!
  • واکسنی که ویروس‌های ظهور نکرده کرونا را از بین می برد!
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • شارژ رفاه با دورکاری؛ کرونا با زندگی ما چه کرد؟!
  • آیین گل افشانی و جایگزینی کلام‌الله مجید دروازه قرآن
  • غبارروبی و عطر افشانی مزار شهدای مهاباد
  • دبیرکل سازمان جهانی بهداشت: تفاهم‌نامه‌ مقابله با همه‌گیری‌های آینده باید امضا شود
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ