Web Analytics Made Easy - Statcounter

منابع محلی از درگیری مزدوران تحت حمایت امارات متحده عربی در شهر الشیخ عثمان در جنوب یمن خبر دادند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از عربی 21،  منابع اعلام کردند که درگیری بین‌ گروه‌های شورای انتقالی جنوبی تحت حمایت امارات در شهر «الشیخ عثمان»  در استان عدن یمن صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

منابع داخلی حاضر در شهر  الشیخ عثمان در عدن اعلام کردند که مزدوران وابسته به امارات متحده عربی در این منطقه به شدت با یکدیگر درگیر شدند.

بر اساس گزارش منابع و ساکنان محلی این درگیری‌ها زمانی که نیروهای «الحزام الامنی» چندین نفر از نیروهای « الدعم و الاسناد» را به اتهام خرید و فروش سلاح بازداشت کردند، آغاز شد.

به گفته این منابع این موضوع منجر به درگیری‌های خیابانی شد و نیروهای کمکی به محل درگیری اعزام شدند. در این درگیری چندین نفر از طرفین کشته و زخمی شدند.

 وب سایت « عدن الغد» نیز اعلام کرد که نیروهای پشتیبانی برای اینکه نیروهای بازداشت شده را آزاد کنند به مقر نیروهای کمربند امنیتی در الشیخ عثمان حمله کردند.

در درگیری میان مزدوران امارات در یمن چندین خودروی نظامی و غیر نظامی و چندین مغازه در آتش سوختند و همچنین چندین منزل متعلق به ساکنان این منطقه به شدت متحمل خسارت شدند.

این درگیری‌ها موجب وحشت ساکنان  منطقه الشیخ عثمان شد . این منطقه از بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهرستان‌های عدن و شامل بازار‌های تجاری و مغازه‌ها است.

شورای انتقالی جنوب ( تحت حمایت امارات متحده عربی) در آگوست 2019  در عدن اعلام خودمختاری کرد و با وجود امضای توافق‌نامه سیاسی در سال‌های 2019 و 2020 با دولت مستعفی یمن تحت حمایت عربستان سعودی، از اجرای  سایر مفاد مربوط به پرونده‌های امنیتی و نظامی ، که در این توافق‌نامه گنجانده شده بود ، خودداری می‌کند.

هفته گذشته شورای انتقالی جنوب یمن از تعلیق مشارکت هیئتش در رایزنی‌ها درخصوص اجرای توافق ریاض خبر داد.«عبدالله الکثیری» سخنگوی شورای انتقالی جنوب با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، دلیل تعلیق مشارکت در توافق ریاض، بازداشت مقامات این شورا در استان «حضرموت» و «شبوة» است و همچنان خبری از سرنوشت «جعفر بن شیخ» از مقامات گروه شورای انتقالی در حضرموت و معاونش و تعدادی دیگر از افراد وابسته به این گروه، اطلاعی در دست نیست.

مزدوران ائتلاف سعودی در مأرب به یکدیگر رحم نمی‌کنند

 

انتهای پیام/ 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار امارات اخبار یمن ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اخبار امارات اخبار یمن شورای انتقالی انتقالی جنوب الشیخ عثمان تحت حمایت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۲۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد

جعفر مرادی حقیقی ، به نزدیک شدن فصل گرما اشاره کرد و گفت: با توجه به برخی رخدادهای طبیعی که در جنگل‌ها و مراتع اتفاق می‌افتد باید نیروهای واکنش سریع آمادگی اجرای عملیات اطفای حریق در مدت زمان کوتاه و به موقع را داشته باشند.

وی به برگزاری این رزمایش در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شاهرود اشاره کرد و گفت: امروز این رزمایش با مشارکت و همکاری دستگاه‌های اجرایی، نیروهای نظامی و انتظامی با اتحاد و همدلی انجام شد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری سمنان ابراز کرد: این نیروها در این محل جمع شدند تا نشان دهند که می‌توانند به موقع برای جلوگیری از خسارت‌های جبران ناپذیری که در اثر عوامل طبیعی و انسانی در جنگل‌ها و مراتع هر از چندگاهی اتفاق می‌افتد، اقدام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • درگیری مسلحانه اشرار در زاهدان
  • نخستین تصاویر تبادل آتش در زاهدان
  • نخستین تصاویر درگیری نیروهای امنیتی با جیش العدل در زاهدان
  • سلاح رعب‌آور روسی که استحکامات غیرقابل نفوذ را درهم می‌کوبد
  • یورش گسترده اسرائیل به طولکرم و درگیری با مقاومت فلسطین
  • تداوم درگیری میان مبارزان قسام و نیروهای اشغالگر در شمال طولکرم
  • شلیک موشک از جنوب لبنان به شمال اراضی اشغالی
  • حمله رژیم اسرائیل به مناطقی در جنوب سوریه
  • رزمایش حفاظتی اطفای حریق در شاهرود اجرا شد
  • درگیری مرگبار نیروهای نظامی فلسطینی؛ فرمانده سرایا القدس ترور شد +تصویر