Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا شاملو  روز پنجشنبه در نشست بررسی وضعیت ایمنی روستاهای  شهرستان طالقان استان البرز بیان داشت: در اجرای ماده ۲۷ قانون برنامه پنجساله ششم، کار گسترده‌ای را در سطح کشور شروع کردیم و از طریق پژوهشکده سوانح طبیعی و با همکاری استانداری ها، کلیه روستاهای در معرض آسیب ناشی از حوادث غیرمترقبه شناسایی و دسته‌بندی می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی بیان داشت: تاکنون کارشناسی و شناسایی ۵۰ درصد روستاهای در معرض آسیب ناشی از حوادث غیرمترقبه شناسایی و دسته‌بندی شده اند و استان البرز نیز به  دلیل قرار داشتن بر روی گسل جزو اولین استان ها در این برنامه بوده است.

شاملو  در بخش دیگری از سخنان خود به طرح های هادی در روستاها اشاره کرد و گفت: طرح های هادی با وجود مشکلات، امتیازات زیادی داشته لذا هیچ  روستایی در کشور وجود ندارد که از اجرای طرح هادی ناراضایت باشد.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن کشور اضافه کرد: در ۴۰ هزار روستای کشور طرح های هادی اجرا شده که در کل رضایتمدی نسبی وجود دارد و اگر طرح های هادی نبود با ساخت و سازهای بی رویه هیچ چارچوبی در روستاها وجود نداشت.
شاملو تصریح کرد: در سال های اخیر گرایش به ساخت و ساز در روستاها زیاد شده، یک بخش روستائیان و کسانی که مقیم هستند و بخش دیگر حجم قابل توجهی از غیر بومیان است لذا همه ما موظفیم در حفظ اراضی کوشا باشیم و در کنار آن باید به نیازهای مردم توجه کنیم.
سیدسجاد  حسینی نسب فرماندار طالقان نیز در این نشست ضمن گزارش اجمالی از وضعیت روستاهای طالقان و مشکلات و چالش اجرای طرح هادی در این روستاها با تأکید بر لزوم بازنگری در طرح هادی در بیشتر روستاهای شهرستان طالقان گفت: روستاهای طالقان نیازمند بازنگری در طرح های هادی هستند و این بازنگری ها باید به  لحاظ نیازمندی ها و موقعیت خاص جغرافیایی هر روستا صورت گیرد.
وی تحقق و اجرایی شدن طرح هادی روستایی را مستلزم تعامل مستمر، شفاف و عملگرایانه میان دستگاهها و نهاد های ذیربط دانست و گفت : باید بیش از عمیق تر شدن بسیاری از مشکلات بتوان با اجرایی شدن این طرح بخش قابل توجهی از مشکلات موجود در بافت های روستاها که غفلت از آنها باعث بروز مشکلات و آسیب های اجتماعی ، مهاجرت از روستاها را پیشگیری و درمان کرد.

شهرستان ۱۰۰ هزارنفری طالقان با ۸۰ روستای تابعه در ۷۰ کیلومتری شمال غربی کرج مرکز استان البرز قرار دارد.

برچسب‌ها بنياد مسكن انقلاب اسلامی گسل توسعه روستایی استان البرز

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بنياد مسكن انقلاب اسلامی گسل توسعه روستایی بنياد مسكن انقلاب اسلامی گسل توسعه روستایی استان البرز طرح های هادی استان البرز طرح هادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند

به گزارش خبرنگار مهر، داریوش امانی ظهر امروز چهارشنبه در گفت‌وگویی رسانه‌ای اظهار کرد: در مسیرهای اربعینی نزدیک به ۱۳۰ نقطه حادثه خیز وجود دارد که تا امروز توانستیم ۷۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنم.

وی گفت: ۸۷۸ نقطه حادثه خیز در مجموع در جاده‌های کشور وجود داشت که از یک هزار و ۵۰۰ نقطه که به دولت تعهد داده بودیم در سال گذشته نزدیک به ۷۶۰ نقطه حادثه خیز را برطرف کنیم و برنامه این است که تا پایان این دولت تمام این نقاط حادثه خیز را در سطح جاده‌های کشور برطرف کنیم.

وی با اشاره به نیاز اساسی زائران اربعین به ناوگان حمل و نقل و سهولت در تردد آنها تصریح کرد: وزیر راه و شهرسازی در حال برنامه‌ریزی برای واردات و همچنین استفاده از محصولات داخلی در راستای تکمیل ناوگان حمل و نقل جاده‌ای است.

رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: در حال رایزنی با طرف عراقی هستیم تا بتوانیم از ناوگان حمل و نقل این کشور برای جا به جایی آسان زائران در مرزها استفاده کنیم.

وی درباره مشکلات موجود در مسیر منتهی به مرز شلمچه و ناایمن بودن جاده اهواز به خرمشهر گفت: ما در سال گذشته بیش از ۲ هزار و پانصد میلیارد تومان طرح برای راه‌های اربعینی تعریف کردیم و امسال هم این طرح ادامه دارد که بخشی از مطالبات پیمانکاران تأمین اعتبار شده است و ایمن سازی جاده اهواز به خرمشهر در اولویت کار ما قرار گرفته تا هم در تکمیل بزرگراه و هم در تأمین روشنایی و رفع مشکلات موجود آن اقداماتی انجام شود که در ایام اربعین حسینی بخشی از آن قابل استفاده باشد.

کد خبر 6087669

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • رفع اتفاقات شبکه آبرسانی روستاهای شهرستان خوی
  • بررسی آخرین وضعیت روستاهای برده میش و کپه‌کند بخش مرکزی مهاباد
  • آغاز برنامه واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در استان همدان
  • ۷۰ نقطه حادثه در مسیرهای اربعینی ایمن سازی شدند
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • طرح هادی در ۶۰ درصد روستاهای ایجرود اجرا شد
  • ۱۴۰۰واحد مسکونی برای مددجویان نهادهای حمایتی استان احداث شد
  • آغاز ایمن‌سازی تکمیلی فلج اطفال در استان البرز از دوم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳
  • ایمن سازی و تاب آوری خط تغذیه گاز ۱۱۰ میلیمتر پلی اتیلن در شهرستان چگنی