Web Analytics Made Easy - Statcounter

صندوق ثروت مستقل سعودی تحت عنوان سرمایه‌گذاری برای ایجاد پروژه‌های جدید فروش بخشی از سهام خود را در مخابرات عربستان آغاز کرده که برخی منابع این اقدام را هدر دادن سرمایه این صندوق دانسته‌اند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از الواقع السعودی، صندوق ثروت مستقل سعودی از آغاز فروش بخشی از سهام خود در شرکت مخابرات عربستان خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این صندوق در بیانیه‌ای اعلام کرد که سهام فروخته شده به منظور تأمین اعتبار پروژه‌های جدید است.

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که پس از تصویب مجوزهای لازم توسط هیئت دولت تجارت « اس تی سی پی» مخابرات عربستان به یک بانک دیجیتال با سرمایه پرداخت شده 2.5 میلیارد ریال (666.7 میلیون دلار) انجام می‌شود.

این شرکت 802 میلیون ریال اضافی منتقل خواهد کرد تا 85٪ از سرمایه «اس تی سی پی» را  حفظ کند؛ در حالی‌ که شرکت « وسترن یونیو» برای 15٪ باقیمانده 750 میلیون ریال سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

همچنین به کنسرسیومی  با مدیریت «عبدالرحمن بن سعد الراشد» و پسران وی نیز اجازه تأسیس یک بانک دیجیتال داخلی با سرمایه 1.5 میلیارد ریال داده شد.

بانک مرکزی عربستان در ماه‌های گذشته به 16 شرکت فناوری مالی سعودی مجوز ارائه خدمات پرداخت، سرمایه‌گذاری  کوچک و بیمه دیجیتال را داده است. علاوه بر این، بر اساس بیانیه بانک مرکزی، 32 شرکت وین تک در عربستان فعالیت می‌کنند که برای آزمایش خدمات و محصولات نوآورانه طراحی شده‌اند.

«محمد بن سلمان» ولیعهد سعودی، همچنان به هدر دادن دارایی‌های عربستان برای ساخت پروژه‌های شکست خورده خود با هزینه معیشت شهروندان سعودی ادامه می‌دهد ، همانطور که 15 دارایی شرکت مخابرات را  تحت عنوان سرمایه‌گذاری برای تأمین مالی پروژه‌های خارجی فروخت.

مجله انگلیسی اکونومیست، به شدت نسبت به پروژه‌های بی‌پروا و پرهزینه محمد بن سلمان هشدار داد و بررسی کرد  که چگونه عربستان به دلیل پروژه‌های پوچ و پرهزینه فقیر می‌شود. این مجله تأکید کرد که ولیعهد سعودی صندوق سرمایه گذاری سعودی را برای انجام پروژه‌های خود به خطر می‌اندازد که از 6 سال گذشته تقریباً کمتر کسی در خارج از عربستان سعودی چیزی در مورد صندوق سرمایه گذاری عمومی عربستان شنیده است.

این صندوق امروز می توانست به بزرگترین صندوق ثروت حاکمیت در جهان تبدیل شود. این شرکت سال گذشته چندین میلیارد دلار صرف سرمایه گذاری خارجی، خرید سهام در شرکت‌های نفتی غربی، خطوط مسافرتی و حتی پیشنهادات نیوکاسل یونایتد، یک باشگاه فوتبال انگلیس کرد همچنین این صندوق در حال ساخت استراحتگاه‌ها، یک مرکز مالی و یک شهر نئوم در دریای سرخ است.

عربستان| فروش 49 درصد از سهام یکی از شرکت‌های تابع آرامکو به یک کنسرسیوم بین‌المللی

 

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار عربستان سعودی ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد اخبار عربستان سعودی سرمایه گذاری صندوق ثروت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه

نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه عصر شنبه در ریاض برگزار و مقامات شرکت کننده در این نشست خواستار توقف فوری جنگ در این باریکه شدند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی عربستان سعودی (واس)، وزیران خارجه عربستان سعودی، امارات متحده عربی، قطر، مصر، اردن و دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در شهر ریاض پایتخت عربستان سعودی نشست مشورتی درباره تحولات غزه برگزار کردند.

بر اساس این گزارش، در نشست وزیران گروه عربی بر ضرورت پایان دادن به جنگ در غزه تاکید شده است.

در این نشست، وزرای کشورهای عربی مذکور همچنین بر لزوم رفع تمامی محدودیت‌ها برای ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه تاکید کردند و درباره عواقب اقدامات غیر قانونی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی هشدار دادند.

 پس از گذشت ۲۰۴ روز از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرومی‌رود.

این رژیم طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

رژیم صهیونیستی این جنگ را بدون در نظر گرفتن هر دستاوردی در آینده، باخته و حتی پس از ۲۰۴ روز نتوانسته گروه‌های مقاومت در یک منطقه کوچک را که سال‌ها در محاصره است، به تسلیم وادارد و حتی همراهی افکار عمومی جهانی را به‌ خاطر ارتکاب جنایت‌های آشکار در غزه، از دست داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • برگزاری نشست مشورتی مقامات ۶ کشور عربی درباره تحولات غزه
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود
  • وزیر خارجه آمریکا به عربستان می‌رود؛ غزه محور اصلی گفت‌وگو با مقامات سعودی
  • فرود هواپیمای مقامات اسرائیلی در عربستان سعودی
  • ‏رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • سفر نخست‌وزیر پاکستان به عربستان
  • رئیس‌کل بانک مرکزی عازم عربستان سعودی شد
  • مبلغ دقیق مرحله سوم سود سهام عدالت / مرحله سوم سود سهام عدالت کی واریز می‌شود؟
  • خرید و فروش استقلال و پرسپولیس در چه زمانی امکان‌پذیر است؟
  • بسترسازی برای جذب سرمایه‌های خرد مردمی برای توسعه پیشران‌های اقتصادی کشور