Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس فدراسیون والیبال کشور گفت: ناهماهنگی موجود بین بازیکنان والیبال باعث شد که خیلی از بازی ها را واگذار کنیم و استراتژی فدراسیون و الکنو حضور در بازی های المپیک است.

به گزارش برنا، محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال کشور روی خط زنده برنامه ورزش ایران (والیبال) آمد و از وضعیت تیم ملی والیبال کشور و نتایج اخیر آن مطالبی را عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدرضا داورزنی گفت: قبل از هر چیزی احترام می‌گذارم به احساسات پاک مردم شریف ایران نسبت به والیبال و جوانان کشورمان و این نوع برنامه ریزی و استراتژی که فدراسیون برای حضور در المپیک به کار برد، برای اینکه بتواند به یک ترکیب مناسب برسد و باعث شد که ما آن گونه که مردم دوست داشتند از تیم ملی خود در مسابقات لیگ ملت ها بازی خوب ببینند از عهده این کار برنیامدیم. از همه مردم عذرخواهی می‌کنم و به آنان قول می‌دهم که تلاش خود را تا فرصت باقی مانده به المپیک می‌کنیم تا این نکات ضعفی که مردم در جریان مسابقات لیگ دیدند را بتوانیم برطرف کنیم. صحبت های همه شنوندگان و کارشناسان را که دلسوزانه برای تیم بحث می‌کردند را شنیدم. قطعا این نیست که الکنو دور از دسترس باشد و تمام نکات به او منتقل خواهد شد و پاسخگوی تصمیمات و اقداماتی که در مسابقات انجام دادند خواهند بود. در این فرصت کم نمی‌توانستیم به تکنیک بازیکنان بپردازیم و بازیکنانی که انتخاب شدند به جز جواد کریمی که با تاخیر به تیم اضافه شد و می‌بایست از ابتدا همراه تیم بود بقیه افراد در پست های مختلف جزء بهترین های ما بودند. تنها تیمی که از لحاظ بازیکن و مربی تغییرات جدی به همراه داشت، تیم ایران بود. می‌بایست در این زمین کارهایی را انجام می‌داد که ما هم به الکنو گفتیم که در این مدت می‌خواهیم به تیم شناخت پیدا کنی. زمانی است یک مربی از ایران عملکرد بازیکنان را به لحاظ اعداد و آمار مورد تجزیه و تحلیل قرا می‌دهد و او هم این کار را کرد و دقیقا می‌دانست که بازیکنان در چند سال اخیر در رقابت های مختلف جهانی چه عملکردی را داشتند. برمبنای این هم امسال یک تعدادی بازیکن جدید که به آن ها افتخار می‌کنیم مثل میثم صابری، صابر کاظمی، بردیا سعادت که در ترکیب قرار گرفتند و فرصتی بود برای الکنو که از آن ها بازی بگیرد. بعضی اوقات اصرار داشت که یک بازیکن در ترکیب بماند تا بتواند شرایط خود را بهبود بخشد.

وی افزود: ما چند بازی مهم در پیش داریم. سه بازی جدی در ابتدای کار در المپیک داریم که ساعت ۹ صبح برگزار می‌شود. ما یا مربی باید بتواند به آن ترکیبی که می‌خواهد با لهستان، ژاپن، ایتالیا و یا کانادا برسد که بتواند از مصاف آن ها گذر و از این مرحله از المپیک عبور کند. این موضوع برای الکنو بسیار مهم است که در دریافت که ضعف عمده ما می‌باشد بتواند از بازیکنانی که سرویس های پر قدرت می‌زنند استفاده کند و از آن مرحله به مرحله بعد برسد. باید فرصت می‌داد به بازیکنانی همچون اسفندیار و شریفی. از طرف دیگر وضعیت امیر عفور به گونه ای بود که از ابتدای بازی ها امکان استفاده از این بازیکن وجود نداشت و به دستور پزشکی که از متخصصان فن بود نمی‌توانستیم از او استفاده کنیم. تا اینکه او به مرحله ای رسید که پزشک اجازه حضور او را در بازی ها داد و در این مرحله الکنو یک بازی را هم به او داد که بتواند بازی کند.

رئیس فدراسیون والیبال کشور اظهار کرد: بیش از هر کس دیگری بازیکنانی که برای والیبال کشور زحمت کشیدند از این باخت بسیار ناراحت هستند و تمامی تلاش خود را کردند که انتظارات را برآورده کنند. هیچ مشکلی در بین تیم نبود و تمام ناراحتی بچه ها این بود که نمی‌خواستند نتیجه بدی را کسب کنند. تعدادی از بازیکنان ما جدید بودند که برای اولین بار در سطح جهانی بازی می‌کردند. بعضی اوقات بازیکن خوب ما مثل سعید معروف پاس هایی که می‌داد منجر به اشتباه بقیه می‌شد و کسی انتظار نداشت که از این دست اتفاقات رخ دهد و این هماهنگی بین تیم و بین دو نسل کار دشواری بود. بعضی جاها صحنه هایی را می‌دیدید که فوق العاده بود و یک هماهنگی آرمانی بین تیم ایجاد می‌شد و گاهی اوقات هم ناهماهنگی بسیار مشهود بود. قطعا بعد از برگشت الکنو کنفرانس خبری خواهیم داشت تا به همه سوالات پاسخ دهد.

داورزنی عنوان کرد: یک تعدادی از بازیکنان ما در لیگ داخلی خیلی خوب کار می‌کنند و یک وقتی در مقابل تیم های قدرتمند دنیا می‌خواهند تحت فشار قرار بگیرند‌. یک بازیکن وقتی یک یا دو بار دفاع می‌شود و روحیه خود را از دست می‌دهد. و اگر در این مرحله به هم بریزد بهتر از این است که در المپیک دچار آشفتگی شود. الکنو باید می‌دید که بچه ها در شرایط مختلف چه عملکردی از خود نشان می‌دهند و این ها مسائلی است که باید از دل این بازی ها و به آن تعداد از بازیکنانی که قرار هست در المپیک بازی کنند برسیم. تمام تلاش کادر فنی و فدراسیون این است که آنچه در این رویداد اتفاق افتاد و بسیار هم برای ما و مردم تلخ بود، بتوانیم تا در زمان باقی مانده بسیاری از نواقص را برطرف کنیم. من به عنوان خادم مردم این قول را می‌دهم که مجدد امید و نشاط را در دل مردم زنده کنیم.

محمدرضا داورزنی رئیس فدراسیون والیبال گفت: سعی می‌کنیم ترکیب نهایی تیم ملی را در هفته آتی اعلام کنیم. این موضوع به وضعیت سلامتی بازیکنان بستگی دارد. چون به هر حال بازیکنی مثل جواد کریم که آسیب دیدگی داشت و از زمانی که تیم رفته بود در حال درمان است و بازیکنان دیگری هم که در تهران مشغول تمرین کردن هستند احتمال این وجود دارد که بعد از بررسی های مختلف از ترکیب تیم حذف یا به ترکیب اضافه شوند.

داورزنی همچنین از تشکیل یک کمیته تعیین وضعیت برای بررسی مجموعه توانمندی تیم هایی که می‌خواهند در لیگ برتر حضور داشته باشند، خبر داد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: رئیس فدراسیون ایران تیم ملی ایران والیبال المپیک تیم ملی بازی المپیک زمین رقابت بازی ایتالیا کانادا پزشک والیبال رئیس فدراسیون آسیب دیدگی درمان لیگ برتر والیبال رئیس فدراسیون والیبال والیبال کشور بازی ها یک بازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۵۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، اسامی کاندیدهای ایرانی پیشنهادی برای کسب کرسی های بین المللی در منطقه آسیای مرکزی دی‌ماه ۱۴۰۲ از سوی مرادی سرپرست وقت فدراسیون والیبال به دبیرخانه کاوا ارسال شد.

پس از آن سید میلاد تقوی رپیس فدراسیون والیبال ایران هفته گذشته در ادامه جلسات بین‌المللی خود، جلسه‌ای آنلاین با محمد لطیف رئیس منطقه آسیای مرکزی برگزار کرد و در این جلسه طرفین در خصوص افزایش تعاملات بین فدراسیون‌های عضو و همچنین بهره‌برداری بیشتر از دانش و تخصص والیبال ایران در راستای پیشرفت سطح والیبال منطقه آسیای مرکزی به عنوان پرجمعیت‌ترین، بزرگترین و فعال‌ترین منطقه فدراسیون جهانی به بحث و گفتگو پرداختند و میلاد تقوی خواستار افزایش سهم کرسی‌های ایران در کمیسیون‌های کاوا و معرفی تعداد بیشتری از افراد برای تصاحب این جایگاه‌ها شد.

بر این اساس نشست شورای آسیای مرکزی با حضور روسای فدراسیون‌های عضو و اعضای هیات رئیسه از جمله سید میلاد تقوی به عنوان رپیس فدراسیون والیبال ایران و دکتر محمدرضا داورزنی نایب رئیس اول منطقه آسیای مرکزی برگزار و اسامی اعضای کمیسیون‌ها و کمیته‌های مختلف منطقه آسیای مرکزی اعلام شد و با تصویب تمامی اعضا سهم والیبال ایران از ۱۰ کرسی به ۱۸ کرسی افزایش یافت.

بر این اساس در کمیسیون مسابقات ورزشی مریم حسابی به عنوان رئیس کمیته و مسعود یزدان پناه و مرتضی افجه‌ای به عنوان اعضا انتخاب و معرفی شدند.

محمد شاهمیری به عنوان عضو کمیسیون داوری، مهدی اسلامی به عنوان عضو کمیسیون مالی، دکتر کتایون عرب‌زاده و دکتر محمد دیوسالار به عنوان اعضای اعضای کمیسیون استیناف منطقه آسیای مرکزی معرفی شدند.

همچنین جواد مهرگان رئیس کمیسیون توسعه و آموزش و علی فتاحی به عنوان یکی از اعضای این کمیسیون و دکتر امیرحسین منظمی به عنوان رئیس کمیسیون فنی و مربیان شد و محمود افشاردوست و مصطفی کارخانه به عنوان اعضای این کمیسیون و زهرا نژادعلی، مریم حسابی و مرتضی افجه‌ای به عنوان اعضای کمیسیون بازاریابی و ارتباطات انتخاب و معرفی شدند.

در کمیسیون پزشکی نیز دکتر مهدی ابارشی به عنوان عضو این کمیته انتخاب شد و در کمیسیون والیبال ساحلی، چمن و برف، حسن بازدرهوا و امیرحسین صادقی از اعضای ایرانی انتخاب شده هستند.

بر این اساس سهم والیبال ایران به عنوان قدرت اول والیبال منطقه آسیای مرکزی همچنان بیشتر از دیگر کشور هاست و کسب این کرسی‌ها به عنوان یک کرسی بین المللی در والیبال دنیا می‌تواند حضور ایرانیان بیشتری را در موقعیت‌های مختلف بیش از پیش افزایش دهد.

کد خبر 6095627

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم‌نامه همکاری والیبال ایران و عمان
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به والیبال ایران رسید
  • ۱۸ کرسی منطقه‌ای والیبال به ایران رسید/ دیدار تقوی با دبیرکل کمیته ملی المپیک عمان
  • ۱۸ کرسی آسیای مرکزی به نام والیبال ایران
  • رئیس فدراسیون والیبال ایران در سفرش به عمان
  • امضای تفاهم‌نامه همکاری فدراسیون‌های والیبال ایران و عمان
  • ویدئو/ واکنش رئیس فدراسیون والیبال به غیبت موسوی و غفور در تیم ملی
  • تست فنی ۲۵ بازیکن مطرح برای بازی در لیگ کره جنوبی
  • اتفاقی تلخ برای والیبال ایران
  • رئیس فدراسیون والیبال: موفقیت با ایران برای پائز مهم است/ منافع ملی بالاتر از منافع شخصی است