Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از گاردین، مقامات ارشد دموکرات در آمریکا در بیانیه‌ای از آغاز تحقیقات درباره اقدامات غیرقانونی در سایه وزارت دادگستری این کشور در دوره «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا، در پیگرد و مواجهه با مخالفان  خبر دادند.

«جری نادلر» رئیس کمیته قضایی مجلس، با بیان آنکه این تحقیق بر محور نقض آشکار قوانین داخلی آمریکا بنا نهاده شده است، از تحقیق درباره اقدامات غیرقانونی به منظور یافتن اطلاعات افشا شده طبقه‌بندی شده خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این بررسی بر احضار «آدام شیف» و «اریک سوالول» دو عضو ارشد دموکرات، در سال ۲۰۱۸ متمرکز خواهد بود.

نادلر در بخشی از سخنان خود اعلام کرد: «به طور معمول احضار مخالفان و به دست آوردن اطلاعات مخفیانه از آن‌ها نیازمند دستور از مقامات بالاست؛ اما اکنون تمرکز برای این است که آیا در دوره قبلی، با حضور دادستان ویلیام بار، مقامات از قدرت دولت فدرال سوء استفاده کرده‌اند یا خیر.»

بنابراعلام گاردین، چنانچه این اعمال بدون مجوز از سوی دادستان کل انجام شده باشد، می‌تواند به دلیل تحریک برای خشونت پیگرد قانونی را به همراه داشته باشد.

به تازگی، ۱۴ نفر از اعضای گروه "سوگندداران" که از حامیان دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا هستند در بررسی‌های قضایی در دادگاه به حمله مسلحانه به ساختمان کنگره در جریان انتخابات ریاست جمهوری محکوم شدند. اعضای این گروه اولین کسانی هستند که به جرم شورش در پایتخت آمریکا و تسخیر ساختمان کنگره محکوم می‌شوند.

در جریان حمله به ساختمان کنگره در زمان انتخابات اخیر ریاست جمهوری در این کشور، پایتخت آمریکا برای هفته‌ها در حالت فوق العاده نظامی قرار گرفت. مجلس سنای آمریکا پس از این اتفاق اعلام کرد با تشکیل کمیسیونی مشترک از اعضای دو حزب دموکرات و جمهوری خواه به بررسی دقیق جوانب مختلف این حادثه خواهد پرداخت. با این حال، جمهوری خواهان تا به حال با کارشکنی‌های مختلف مانع تشکیل این کمیسیون شده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: حزب دموکرات دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۶۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه «ای بی سی نیوز» روز چهارشنبه به نقل از مقامات آگاه گزارش داد که با توجه به اینکه امکان حبس کوتاه مدت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا به دلیل اتهامات قضائی وجود دارد، سرویس مخفی این کشور چند جلسه برای برنامه ریزی اقدامات مرتبط برگزار کرده است.

منابع آگاه اعلام کردند با این حال سرویس مخفی آمریکا هنوز برنامه مشخصی در این باره ندارد.

سرویس مخفی آمریکا مسئول محافظت از رؤسای جمهور فعلی و سابق این کشور (و همچنین خانواده‌های آنها) است، اما حفاظت از رئیس جمهور سابق در زندان یک مورد بی سابقه خواهد بود.

نامزد احتمالی جمهوری خواهان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در یکی از پرونده‌های قضائی خود به جعل سوابق تجاری مربوط به پرداختی سال ۲۰۱۶ به استورمی دنیلز، ستاره سابق فیلم‌های غیراخلاقی، متهم شده است.

کد خبر 6088028

دیگر خبرها

  • گلایه رئیس‌ دادگستری زنجان از وضعیت بد نگهداری اموال دولتی
  • جو بایدن به زودی می‌میرد | دلیل پیروزی احتمالی ترامپ مشخص شد
  • رئیس جمهوری با حدود یکصد اتهام
  • مسئولان در قبال بیت‌المال باید پاسخگو باشند
  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • سیاست خارجی ترامپ در صورت پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا
  • سناریوی زندانی شدن ترامپ روی میز سرویس مخفی آمریکا
  • پیروزی ترامپ و بایدن در انتخابات مقدماتی پنسیلوانیا
  • بایدن حین کنایه به ترامپ گاف داد!
  • طرح سرویس مخفی آمریکا برای محافظت از ترامپ در صورت زندانی شدن