Web Analytics Made Easy - Statcounter

حاج رامین ایگیدوف در مراسم جشن میلاد حضرت امام رضا(ع) در گرجستان گفت: الگوگیری از سیره عملی اهل بیت(ع) در دنیای امروز ضروری است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از «روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، همزمان با سالروز میلاد حضرت امام رضا(ع)، مراسم جشنی به همت اداره مسلمانان گرجستان و رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی  ایران با حضور و سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین رامین ایگیدوف، رییس اداره مسلمانان گرجستان و حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان، امام مسجد اهل بیت(ع) روستای فخرعلی، عادل نبی اف مفتی بولنسی، حاج راسم محمداف مدیر مجمع اهل بیت(ع) در شهر مارنئولی و تعدادی از روحانیون و مسلمانان و جمعی از ارادتمندان و عاشقان امام رضا(ع) در بولنسی مسجد اهل بیت(ع) روستای فخرعلی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

حاج رامین ایگیدوف، رییس اداره مسلمانان گرجستان ضمن تبریک ولادت امام هشتم(ع)، به ذکر فضایل اخلاقی امام رضا(ع) پرداخت و گفت: بررسی زندگی ائمه(ع) برای همه ما درس‌هایی آموزنده است که با شناخت سیره و روش این شخصیت‌ها و الگو قرار دادن در محیط زندگی فردی و اجتماعی، جامعه به مدینه فاضله تبدیل خواهد شد.

 

وی افزود: زندگانی امام رضا(ع) مصادف با زمامداری هارون الرشید و مامون عباسی همراه بود و در آن شرایط زمانی سخت در حالی که این امام بزرگوار این رسالت خطیر را به عهده گرفت با تربیت و تعلیم شاگردان ممتازی در حوزه دینی، مکتب شیعه توانست رشد و گسترش چشم گیری پیدا کند.

 

حمید مصطفوی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان در سخنانی، اظهار کرد: امام هشتم‏(ع)، چونان نياكان وارسته‌‏اش، از مقام علمى والايى برخوردار بود تا آن جا كه وى را«عالم آل محمد(ص)» لقب داده ‏اند.

 

رایزن فرهنگی کشورمان در گرجستان با اشاره به جایگاه امام رضا(ع) در ترویج علم در جامعه اسلامی بیان کرد: زمان امامت امام رضا(ع) فرصتی دست داد که حضرت  امام رضا(ع) علوم و آگاهی خود را در مناظراتی که مامون عباسی با مخالفین از قبیل مسیحیان و یهودیان انجام می‌داد، امام رضا(ع) جایگاه وسیع علمی خود را در قالب این مناظره‌ها با استفاده از مبانی دینی مخالفین نشان دهند.

 

وی برخورد و مبارزه با فرقه‌های انحرافی را دیگر وجه «عالم آل محمد(ص)» بودن امام رضا(ع) معرفی و آمادگی رایزنی فرهنگی کشورمان را برای میزبانی از زائران مسلمان روستای فخرعلی در سفر به ایران برای زیارت حرم حضرت امام رضا(ع) و حضرت فاطمه معصومه (س) اعلام کرد.

 

مولودی خوانی توسط حسن سعید، مداح اهل بیت(ع) از دیگر برنامه‌های این مراسم بود. همچنین، علاوه بر این مراسم، جشن و سروری در شهر و روستاهای مارنئولی گرجستان برگزار شد.

پایان پیام/43

منبع: شبستان

کلیدواژه: جشن میلاد امام رضا ع گرجستان امام رضا ع اهل بیت ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۱۶۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان

ایسنا/سیستان و بلوچستان تولیت آستان مقدس کهف شهدای زاهدان از برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در این شهر خبر داد.

محمود جوادیان فر در گفت وگو با ایسنا بیان کرد: دهه کرامت یازده روز ابتدایی دهه اول ماه ذی‌القعده است که همزمان با ولادت حضرت معصومه (س) در ۱ ذی‌القعده آغاز می‌شود و با ولادت امام رضا (ع) در ۱۱ ذی‌القعده پایان می‌یابد.

وی افزود: ایجاد شادی و نشاط در جامعه و شناخت سیره حضرت معصومه (س)، اهل بیت و امام رضا (ع) از اهداف مهم این همایش است.

وی خاطرنشان کرد:  امنیت و بسیاری از موضوعات کشور از لطف و عنایت ائمه به ویژه امام رضا (ع) و خواهر بزرگوار ایشان است.

جوادیانفر با بیان اینکه در ابتدای دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه (س)، میزبان پرچم متبرک آن حضرت و حضور خادمین در زاهدان خواهیم بود، بیان کرد : همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در روز پنجشنبه مورخ ۲۰ اردیبهشت ساعت ۱۶ در زاهدان از کهف شهدا تا مسجد ابوذر برگزار می‌شود.

تولیت آستان مقدس کهف شهدا در پایان از عموم مردم دعوت کرد تا در این همایش حضور بهم رسانند و استقبال گرمی از پرچم متبرک حرم حضرت معصومه (س) و خادمین داشته باشند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ادعای دلارزدایی و قرارداد دلاری/کشور‌های اسلامی؛ از نشست‌های نمایشی تا اقدامات عملی/عملیات وعده صادق و تحول در تاریخ غرب آسیا
  • سیره و روش امام صادق(ع) تعامل با اهل سنت بود
  • برگزاری همایش فرهنگی ورزشی کاروان سفیران کریمه در زاهدان
  • حکیم در دیدار معاون وزیر ارشاد: تبادل تجارب فرهنگی، هنری و آرشیوی میان ایران و عراق ضروری است
  • نقش امام صادق(ع)در گسترش سیره تربیتی تشیع برای بیداری جهان
  • پیروان امام صادق(ع) در مسیر تمدن‌سازی
  • نشست تخصصی «نگاهی به مفهوم امت در کلام و سیره امام صادق(ع)» برگزار می‌شود
  • مکتب امام صادق(ع) مروج ارزش‌های انسانی و اسلامی است
  • تبیین سیره امام صادق(ع) برای جامعه نیاز است
  • مطابق با سیره امام صادق(ع) نهی از منکر باید همراه با محبت باشد