Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/زنجان مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان گفت: سال گذشته مجموع معاینات ثبت‌شده نسبت به سال ۹۸، ۱۰ درصد کاهش دارد.

مهرداد ستاره ظهر امروز (۳ تیر ماه) در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضائیه، با بیان اینکه پزشکی قانونی بازوی کارشناسی قوه قضائیه است، اظهار کرد: اداره‌کل پزشکی قانونی از ۴ واحد تخصصی معاینات بالینی، کمیسیون‌ها، تشریح و آزمایشگاه تشکیل شده و در واحد معاینات به پرونده‌های مصدومان ناشی از نزاع، حوادث کار، رانندگی، معاینات روان‌پزشکی، نقص عضو، جنین اهدایی و فرزندخواندگی و غیره بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به عملکرد سال گذشته این اداره‌کل، افزود: معاینات مربوط به نزاع در سال گذشته ۱۰ هزار و ۶۹۸ مورد بود که نسبت به سال ۹۸ تغییر چندانی ندارد. همچنین مصدومیت ناشی از تصادف ۵۵۸۴ مورد بود که نسبت به سال گذشته ۱۸.۹۹ درصد کاهش داشته است. از سویی دیگر حوادث کار مصدومان ۱۶ درصد کاهش داشت که در این زمینه ۴۵۴ مورد پرونده بررسی شده است.

این مسئول از افزایش ۴۴ درصدی معاینات روان‌پزشکی خبر داد و یادآور شد: سال گذشته ۶۴۳ معاینه روان‌پزشکی انجام شده است. طی سال ۹۹ مجموع معاینات ثبت‌شده ۳۴ هزار و ۹۲۹ مورد بود که نسبت به سال ۹۸، ۱۰ درصد کاهش داشته که بیماری کرونا در این مسئله تاثیر دارد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان زنجان در رابطه با واحد کمیسیون‌، تصریح کرد: سال گذشته ۳۹۲ پرونده در این واحد بررسی شد که در حوزه قصور پزشکی، روان‌پزشکی و معاینات اختصاصی پزشکی قانونی بوده و درصد پرونده‌های قصور پزشکی در استان افزایش داشت که دلیل آن ارجاع پرونده‌ها از دستگاه قضا به این اداره‌کل بود.

ستاره در رابطه با عملکرد واحد تشریح، یادآور شد: سال گذشته ۵۳۶ مورد مرگ غیرطبیعی بررسی شد که نسبت به سال ماقبل، ۳ درصد کاهش داشت؛ همچنین ۱۱۹ مورد مرگ مشکوک گزارش شد که پس از بررسی، طبیعی بودن مرگ محرز شد. سال گذشته معاینات اجساد به دلیل حضور دادپزشک در بیمارستان‌ها روند افزایشی نداشت. گاهی شاهد آن هستیم که پزشکان بیمارستان مجوز دفن صادر نمی‌کنند، ولی دادپزشک با معاینات تخصصی در صورت صلاحدید می‌تواند جواز دفن صادر کند.

وی تجهیزات آزمایشگاهی، سم‌شناسی، سرولوژی و پاتولوژی استان زنجان را جزو تجهیزات بروز این اداره‌کل اعلام کرد و گفت: سال گذشته، ۸۹۵۸ آزمایش سم‌شناسی، ۱۲۸۶ آزمایش پاتولوژی و ۵۸۴ آزمایش سرولوژی در استان انجام شده است. با اجرای روش SOP در آزمایشگاه تخصصی علاوه‌بر کاهش مصرف مواد آزمایشگاهی، کیفیت کار نیز افزایش یافته است؛ همچنین با اجرای نرم‌افزار تخصصی معاینات بالینی پرونده‌های بیمارستانی از دانشگاه علوم‌پزشکی به اداره‌کل ارجاع داده می‌شود که نتیجه آن کاهش هزینه‌های مردم در پرینت پرونده، رفت و آمد و غیره می‌شود و تا ۶ ماه آینده این نرم‌افزار به حداکثر کارایی خود می‌رسد.

این مسئول خاطرنشان کرد: اداره‌کل پزشکی قانونی استان زنجان، ۱۲۷ نفر نیروی انسانی در چارت سازمانی دارد که فقط ۳۷ نفر نیروی انسانی در این مجموعه فعالیت می‌کنند ولی در عین حال ۹۰ نفر کمبود نیرو داریم که این امر سبب فرسودگی کادر نیروی انسانی می‌شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی زنجان پزشكي قانوني پزشکی قانونی استان کل پزشکی قانونی نسبت به سال استان زنجان روان پزشکی درصد کاهش سال گذشته اداره کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل گفت: در سال گذشته ۱۳ هزار و ۶۷۸ نفر با ادعای جراحات ناشی از نزاع به مراکز پزشکی قانونی اردبیل مراجعه کردند.

نگار خوشنویس در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: از این تعداد سه هزار ۵۹۲ نفر زن و ۱۰ هزار و ۸۶ نفر مرد بودند.

وی خاطرنشان کرد: طبق آمار اعلامی از مراکز به طور میانگین بیشترین مراجعین در تیرماه با یک هزار و ۵۴۷ نفر و کمترین مراجعین مربوط به اسفند ماه با ۷۷۰ نفر بوده گزارش شده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان اردبیل ادامه داد: با توجه به گزارش واحد آمار اداره کل تعداد مراجعین نزاع نسبت به مدت مشابه سال ۱۴۰۱ که حدودا ۱۴ هزار نفر بوده است کاهش ۸ درصدی را نشان می دهد.

خوشنویس بیان کرد: بیشترین دلیل مراجعه به مراکز پزشکی قانونی استان و حتی کشور نزاع و درگیری است و افراد بعد از مراجعه به مراکز انتظامی و قضایی به مراکز پزشکی قانونی ارجاع شده و بر اساس نوع و میزان آسیب دیدگی و صدمات برای آنها گوهی صادر می شود.

کد خبر 6097145

دیگر خبرها

  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج
  • پیدا شدن یک جسد در سد قشلاق سنندج / علت مرگ در دست بررسی است
  • کاهش ۸ درصدی مراجعین نزاع در استان اردبیل
  • افزایش ۵۹۳ درصدی قیمت کره حیوانی از سال ۱۳۹۹/ پیش بینی قیمت طلا تا پایان سال/ انتقاد وزیر صمت از مافیای واردات خودرو/ صف میلیونی برای دریافت وام اجاره
  • مقابله با تغییر کاربری ۱۲۸۷۰ هکتار از اراضی زراعی البرز
  • کاهش ۸ درصدی مراجعان درگیری به پزشکی قانونی اردبیل
  • کاهش تعداد مراجعین ناشی از نزاع به پزشکی قانونی اردبیل
  • مراجعه ۱۳ هزار اردبیلی با ادعای نزاع به مراکز پزشکی قانونی
  • عفو بیش از ۲ هزار نفر از زندانیان جرایم غیر سرقت در البرز
  • کاهش آمار جرایم مختلف در بوکان