Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-06@02:28:56 GMT

ایران اولین کشور جهان از نظر گاز رسانی است

تاریخ انتشار: ۳ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۳۴۲۵۲۹

رئیس جمهور گفت: ایران از نظر گاز رسانی در دنیا به عنوان اولین کشور شناخته می‌شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای حسن روحانی امروز (پنجشنبه) در مراسم بهره برداری از طرح‌های ملی وزارت نفت افزود: براساس گزارشی که در این جلسه ارائه شد، گازرسانی در هشت سال اخیر در روستا‌ها به پنج برابر افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور تصریح کرد: ۹۷ درصد روستا‌های استان لرستان از نعمت گاز برخوردارند و تمامی شهر‌ها نیز گازرسانی شده به غیر از یک شهر که خط لوله آن در حال احداث است.

آقای روحانی گفت: اقدام شرکت ملی گاز، وزارت نفت، مهندسان و طراحان در گازرسانی به روستا‌های کشور افتخار آمیز است.

رئیس جمهور افزود: کشور ما از نظر گازرسانی در دنیا به روستا‌ها به عنوان اولین کشور شناخته می‌شود.   استفاده ۹۵ درصدی مردم ایران از شبکه گازرسانی بی نظیر است   رئیس جمهور هخچنین گفت: استفاده ۹۵ درصد از مردم کشور از شبکه گازرسانی در سطح جهانی آماری بی نظیر است.   آقای روحانی افزود: طرح‌های گاز رسانی به تعداد دو هزار و ۸۰۰ روستا و ۲۱ شهر کشور امروز به صورت رسمی افتتاح شد.

آقای روحانی با اشاره به این که ما به معیار گازرسانی ۹۵ درصد در کشور رسیده ایم گفت: شاید این آمار در سطح جهان یک آمار بی نظیر باشد که ۹۵ درصد از مردم در یک کشور از شبکه گازرسانی استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور این امر را یک افتخار برای دولت یازدهم و دوازدهم عنوان کرد و افزود: این اقدام پاسخ قاطعی است به آن‌هایی که در گوشه و کنار نسبت به دولت یازدهم و دوازدهم با بی انصافی حرف می‌زنند.

آقای روحانی گفت: فقط در یک موضوع یعنی گازرسانی به روستا مردم شاهد باشند، این دولت نسبت به اقدام تمام دولت‌های گذشته اعم از رژیم گذشته تا سال ۹۲؛ دو و نیم برابر آن را انجام داده است.

رئیس جمهور تصریح کرد: در این مدت ۱۴ هزار روستا گازرسانی شده و این در صورتی است که قبل از انقلاب تنها یک روستا گازرسانی شده بود و در تمام نقاط تهران هم گازرسانی نبود و مردم از کپسول گاز استفاده می‌کردند، حتی در این سال‌های اخیر حدود ۲۰ سال پیش بسیاری از محلات شمال تهران هم گاز نبود و مردم از گازوئیل برای گرما استفاده می‌کردند.

آقای روحانی گفت: یک تحول عظیم بزرگی در گازرسانی در کشور انجام گرفته به گونه‌ای که گازرسانی در روستا‌ها در آغاز این دولت حدود ۵۴ درصد بوده که الان به ۸۵ درصد رسیده است و گازرسانی در شهر تقریبا به صددرصد و یا ۹۸ و ۹۹ درصد رسیده است.

رئیس جمهور همچنین گفت: کار گازرسانی در کشور تقریبا به اتمام رسیده است و ما افتخار می‌کنیم به همه مهندسان، کارگران و سرمایه گذاری عظیمی که صورت گرفته است.   چند طرح بزرگ وزارت نفت با حضور رئیس جمهور و به صورت تصویری به بهره برداری رسید.   در هفتاد و پنجمین برنامه از افتتاح طرح‌های ملی، ابتدا وزیر نفت گزارشی از برنامه‌ها و طرح‌های این وزارتخانه ارائه کرد و پس از پاسخ به سئوالات آقای روحانی بهره برداری از این طرح‌ها آغاز شد. 

گاز رسانی به ۲۱ شهر، دو هزار و ۸۰۹ روستا و چهار هزار و ۶۶۴ واحد صنعتی در سراسر کشور؛ راه اندازی چهار واحد تاسیسات تقویت فشار گاز در استان‌های خوزستان و فارس و واحد شیرین سازی برش سبک مجتمع پترو شیمی بوعلی سینا بندر امام خمینی، طرح‌هایی هستند که امروز با دستور رئیس جمهور بهره برداری از آن‌ها آغاز خواهد شد.

این طرح‌های وزارت نفت با سرمایه گذاری سیزده هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان تکمیل شده است.     برچسب ها: بهره برداری ، طرح ملی ، وزارت نفت ، رئیس جمهور ، دکتر روحانی

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: بهره برداری طرح ملی وزارت نفت رئیس جمهور دکتر روحانی آقای روحانی بهره برداری رئیس جمهور گاز رسانی وزارت نفت روستا ها ۹۵ درصد طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، سرهنگ رضوی دوست گفت: در هفته جهاد خدمات رسانی ۳۰ گروه جهادی در عرصه‌های فرهنگی، آموزشی، علمی، عمرانی، کشاورزی، پزشکی و دامپزشکی به گروه‌های هدف در این شهرستان خدمات ارایه می دهند.

او ادامه داد: از برنامه‌های این هفته افتتاح کارگاه‌های اقتصاد مقاومتی، دیدار با خانواده جهادگران برتر و اعزام طلایه داران اقتصاد مقاومتی و جهادگران به اجلاسیه استانیاست.

او افزود: در این هفته چند طرح محرومیت زدایی شامل طرح تعویض شبکه انتقال آب روستا‌های امامزاده بزم و قاضی آباد، ساخت استخر ذخیره آب کشاورزی روستا‌های جعفریه و جعفرآباد علیا، ساخت کانال‌های آبیاری کشاورزی بتونی روستا‌های قلعه آباده و گودآسیاب مزایجان افتتاح خواهد شد.

از پانزدهم تا بیست و یکم اردیبهشت به عنوان هفته جهاد خدمت رسانی نامگذاری شده است.

دیگر خبرها

  • سوئیس: به اوکراین سلاح نمی‌دهیم
  • تقدیر رئیس‌جمهور چین از روابط پکن و پاریس
  • ۸۰۰ روستای خوزستان آسفالت شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • رئیسی: شاهد انتخابات با شکوه خواهیم بود
  • رئیسی: مردم در اجرا و نظارت بر انتخابات دخیل هستند
  • طرح ترامپ برای حل مساله اوکراین
  • گزارش چند سازمان حقوق بشری در مورد رابطه رهبران کشور‌ها با مطبوعات
  • ارایه خدمات ۳۰ گروه جهادی به جامعه هدف در بوانات
  • افتتاح بزرگترین درمانگاه روستایی کشوری در کرمان + تصاویر