Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز پنجشنبه گروه فرهنگی ایرنا از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در پیامی به خانواده های یاسینی و کریمی نوشت: خبر حادثه تلخ درگذشت دو بانوی خبرنگار، همکاران گرامی خانم‌ها ریحانه یاسینی و مهشید کریمی خبرنگاران دو رسانه ایرنا و ایسنا موجب تالم و تاسف شدید شد، مجددا این ضایعه را به شما عزیزان و جامعه رسانه‌ای کشور صمیمانه تسلیت می‌گویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:  این داغ سنگین در خاطر جامعه ایرانی و تمامی خبرنگاران، که در سوگ فراق‌شان ماتم‌زده هستند، فراموش‌نشدنی است. برای آن عزیزان رحمت واسعه الهی و برای تمامی بازماندگان و همکاران رسانه‌ای اجر و شکیبایی را از ایزد منان آرزومندم.

یادآور می‌شود در ساعات اولیه این سانحه سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی توئیتری با ابراز تاسف از این اتفاق نوشت: خبر سانحه اتوبوس خبرنگاران، سوزناک و باورنکردنی بود و هست.

وزیر فرهنگ در آن پیام توییتری نوشت «دو خانم خبرنگار توانمند که اکنون در میان ما نیستند: ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی. به خانواده این عزیزان و  جامعه خبرنگاران بویژه همکاران‌شان در ایرنا و ایسنا صمیمانه تسلیت می‌گویم.»

به گزارش ایرنا، ۲۵ نفر از خبرنگاران رسانه‌های کشور صبح چهارشنبه (۲ تیرماه ۱۴۰۰) برای بازدید از طرح‌های ستاد احیای دریاچه ارومیه عازم پیرانشهر شدند که اتوبوس آنان عصر همان روز در ۱۵ کیلومتری این شهرستان در منطقه بیگم قلعه پیرانشهر دچار حادثه شد.

در این حادثه غم انگیز متاسفانه ریحانه یاسینی و مهشاد کریمی خبرنگاران پرتلاش و متعهد خبرگزاری‌های ایرنا و ایسنا جان خود را از دست دادند.

برچسب‌ها سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگ فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۲۶۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  علیرضا نوروزی گفت: ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال استان در سال‌جاری با حضور نویسندگان و مولفان بومی برگزار می‌شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی  آذربایجان‌غربی با اشاره به شرایط جشنواره، ادامه داد: آثار ارسالی باید برای اولین بار در محدوده زمانی ۰۱/‏۰۱/‏۱۴۰۱ تا ۲۹/‏۱۲/‏۱۴۰۲ منتشر شده باشند و ملاک انتشار تاریخ درج شده در شناسنامه کتاب است.

وی افزود: همچنین آثار ارسالی باید دارای برگه اعلام وصول باشد و کتاب‌هایی که توسط ناشران استان به چاپ رسیده‌اند و کتاب‌های که توسط نویسندگان و مولفین بومی و غیربومی در استان آذربایجان‌غربی تالیف و توسط ناشران کشور منتشر شده است، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت.

نوروزی ادامه داد: از هر عنوان کتاب باید ۲ نسخه به دبیرخانه جشنواره کتاب سال استان ارسال شود و کتاب‌های ارسالی باید در یکی از گروه‌های تالیف، ترجمه و تصحیح قرار گیرند.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیچ محدودیتی در زبان کتاب برای ارزیابی قرار نخواهد گرفت، اظهار کرد: کتاب‌های کمک درسی و نسخه عکسبرداری شده مورد ارزیابی قرار نخواهد گرفت.

وی افزود: علاقه‌مندان تا ۳۱ ام مردادماه سال‌جاری فرصت دارند آثار خود را به دبیرخانه جشنواره به نشانی ارومیه، خیابان ارشاد، روبه‌روی بیمارستان امام خمینی (ره)، اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌غربی ارسال کنند.

مسابقه کتاب سال استان آذربایجان‌غربی با همکاری خانه کتاب ایران و معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ ارشاد اسلامی و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار می‌شود.

دیگر خبرها

  • یادآوری یک خاطره فراموش‌نشدنی: نساجی قهرمان!
  • روایت فرمانده فراجا از اهمیت هجمه سنگین دشمن علیه فرهنگ جامعه
  • ششمین جشنواره انتخاب کتاب سال آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود
  • دیپلمات ایرانی: فراموش نکنیم جنگ آمریکا علیه ویتنام را جنبش دانشجویی متوقف کرد
  • دعوت امام جمعه ایلام از نخبگان برای ارتقاء فرهنگ کار
  • تأکید بر حفظ فرهنگ ایرانی اسلامی و ترویج  فرهنگ حجاب و عفاف در مهاباد
  • ۱۰ رسانه جدید به جمع پایگاه‌های خبری ایلام پیوستند
  • برنامه پیشرفت فرهنگی استان یزد به‌زودی رونمایی می‌شود
  • رئیس‌جمهور وارد تهران شد
  • دستورالعمل جدید صدور پروانه فعالیت کانون‌های آگهی و تبلیغاتی ابلاغ شد