Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ درحالی روند صعودی نرخ ابتلا در برخی استان‌ها ادامه دارد که کارشناشان بهداشت و درمان معتقد هستند مناطقی از کشور در آستانه آغاز پیک پنجم قرار دارند. - اخبار استانها -

به‌گزارش گروه استان‌های خبرگزاری تسنیم، آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت بهداشت اگرچه کاهش اندک نرخ ابتلا در سراسر ایران را نشان می‌دهد اما واقعیت امر اینجاست که در برخی از نقاط ایران مثل استان فارس و هرمزگان این روند افزایشی بوده و زنگ آغاز پیک پنج در این استان‌ها به صدا در آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بررسی‌ آماری همه‌گیری کرونا در سراسر ایران نشان می‌دهد در اغلب شاخص‌های پیک چهارم همه‌گیری کاهش اندکی تجربه شده است، اما واقعیت اینجاست که نگاه آماری استانی نشان می‌دهد در استان‌های سیستان‌و بلوچستان، کرمان، فارس، هرمزگان و شهرستان کاشان همچنان سیر صعودی نرخ ابتلا وجود دارد و مسئولان بهداشت و درمان منطقه براین باورند که پیک چهارم تمام نشده احتمال آغاز پیک پنجم بسیار قوت گرفته است.

کارشناسان بهداشت و درمان معتقدند به دلیل ورود ویروس‌های جهش یافته انگلیس، هندی و آفریقای جنوبی در برخی نقاط و فعالیت قابل توجه آنها این احتمال وجود دارد که یکباره شاهد تصاعدی بالا رفتن شاخص‌ها و بیماری هموطنان باشیم که این روند می‌تواند چالشی قابل تامل برای کادر درمانی و البته کل کشور باشد و افزایش حدود 700 نفری نرخ ابتلا در سومین روز از تابستان و 32 نفری تعداد موارد فوتی گواهی غیرقابل انکار در احتمال بروز بحران است.

این گروه تاکید دارند: در این زمینه بی‌توجهی و عادی انگاری به پروتکل‌های بهداشتی و البته ایجاد وقفه در انجام واکسیناسیون می‌تواند دلایلی قابل تامل از اتفاقی که در جریان است باشد و  انجام غربالگری دقیق درکنار واکسیناسیون و صد البته رعایت پروتکل‌های بهداشتی در این شرایط تعیین کننده است.

کارشناسان بهداشتی درباره فعالیت ویروس‌های جهش یافته و تغییر علائم بیماری آنها می‌گویند: در شرایط فعلی هرگونه علائم سرماخوردگی می‌تواند نشانه‌ای از کرونا باشد بنابراین هموطنان نباید با عادی انگاری و عدم رعایت قرنطینه چرخه انتقال را سریعتر کنند و البته انجام تست‌های کرونا در این شرایط بهترین راهکار برای دریافت واقعیت بیماری است  و وزارت بهداشت اخیرا فهرست دقیق آزمایشگاه‌های "فهرست آزمایشگاه‌های تشخیص کرونا " مورد تایید خود را برای این منظور منتشر کرده است.

جدیدترین اخبار کرونا در ایران| تب ویروس منحوس بازهم بالا رفت/ مشکلات ادامه‌دار واکسیناسیون / آماده باش مراکز درمانی استان فارس + نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| زنگ هشدار پیک پنجم به صدا درآمد/ رشد 113.6درصدی نرخ ابتلا نسبت به دو هفته قبل/ استان گلستان روی لبه پرتگاه+ نقشه و نمودارجدیدترین اخبار کرونا در ایران| موج مکزیکی آمارهای همه‌گیری درکشور/ رشد 26.5 درصدی موارد ابتلا فقط در یک روز / افزایش تعداد بیماران در استان بوشهر+ نقشه و نمودار

 

 هشدارها برای شروع موج پنجم در استان فارس جدی‌تر شد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  شیراز ، براساس آخرین رنگ‌بندی اعلام شده در نرم‌افزار ماسک 17 شهرستان استان فارس در وضعیت زرد و 19 شهرستان در وضعیت قرمز قرار دارد، نکته قابل توجه این نکته آخرین اطلاعات ثبت شده مربوط به 29 خردادماه است که به نظر می‌رسد در روزهای اخیر وضعیت تغییر کرده باشد. 

ضمن اینکه هشدارها و آماده‌باش مراکز درمانی و بیمارستان‌های فارس از یکی دو روز گذشته آغاز شده و همچنان تاکید مسئولان بهداشت و درمان استان بر جدی گرفتن دستورالعمل‌های بهداشتی است کما اینکه در ضمن این تاکیدات خبرهایی از مواجهه استان با موج جدید کرونا نیز به گوش می‌رسد. 

در همین راستا مهرزاد لطفی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با اشاره به آمارهای اخیر کروناویروس در استان فارس نسبت به اوج‌گیری دوباره کرونا و شیوع موج پنجم بیماری کووید19 در استان هشدار داد.

به گفته وی افزایش تدریجی موارد ابتلا و بستری بیماران کووید 19 در استان نشان‌دهنده اوج گیری دوباره کرونا و مواجهه با موج پنجم کرونا است به همین منظور بیمارستان‌های استان فارس برای مقابله با شیوع احتمالی موج جدید کرونا به حالت آماده‌باش درآمدند.

لطفی با ابراز نگرانی از افزایش موارد ابتلا به کرونا در شهرهای جنوبی استان و همچنین آمار مراجعه بیماران به مراکز 16 ساعته و بیمارستان‌ها، بر اهمیت توجه به رعایت پروتکل‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مکرر دست‌ها و پرهیز از حضور در اجتماعات و دورهمی‌های خانوادگی برای جلوگیری از انتشار بیشتر ویروس کرونا در سطح جامعه تاکید کرد.

بر همین اساس دانشگاه علوم پزشکی شیراز آخرین آمار مربوط به موارد ابتلا و بستری‌ها را اعلام کرد. از ابتدای شیوع این بیماری تاکنون، 954 هزار و 188 تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، 272 هزار و 766 بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است. 

همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی تاکنون، 110 هزار و 630 مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد 17 هزار و 194 بیمار مثبت شناسایی و در مجموع از ابتدا تاکنون، 289 هزار و 960 بیمار مبتلا به کووید 19 در استان فارس شناسایی شده است.

بر اساس آمار هم اکنون هزار و 95 نفر در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد 130 بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند همچنین با اعلام جان باختن 7 هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته مجموع جان باختگان ناشی از کووید 19 از ابتدای شیوع بیماری تا کنون به چهار هزار و 761 نفر رسیده است. 

آمار جانباختگان ناشی از این بیماری در شهرهای فارس به تفکیک از ابتدای شیوع تاکنون دو هزار و 201 مورد مربوط به شیراز؛ 322 مورد مرودشت؛ 263 مورد کازرون؛ 123 مورد داراب؛ 116 مورد آباده؛ 103 مورد ممسنی؛ 73 مورد اقلید؛ 70 مورد استهبان؛ نیریز 66 مورد؛ لامرد 65 مورد؛ فیروزآباد و کوار هرکدام 60 مورد؛ 50 مورد سپیدان؛ 41 مورد قیروکارزین؛ 40 مورد خرامه؛ زرقان 38 مورد؛ کوهچنار و خرمبید هر کدام با 37 مورد؛ 35 مورد رستم؛ 32 مورد ارسنجان؛ 30 مورد بوانات؛ زرین دشت و سروستان هر کدام با 29 مورد؛ 28 مورد بیضا؛ 25 مورد پاسارگاد؛ 24 مورد مهر؛ 10 مورد فراشبند؛ 8 مورد بختگان و 2 مورد سرچهان است.

همچنین براساس گفته‌های عبدالرسول همتی، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکنون 281 هزار و 621 مورد واکسن دوز اول و 102 هزار و 246 مورد واکسن دوز دوم به مردم استان و در مجموع تا به امروز 384 هزار و 767 دوز واکسن به مردم استان فارس تزریق شده است. 

به گفته وی با توجه به اینکه واکسیناسیون دوز دوم در استان تقریباً به پایان رسیده است، منتظر دریافت محموله جدید واکسن هستیم و از هفته آینده طبق گروه‌های سنی اعلام شده، نام نویسی دوز اول واکسیناسیون در سامانه انجام خواهد شد.

فوت کرونایی در قزوین 2 برابر شد

پیمان نامدار در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین با اشاره به بحران همه‌گیری کرونا در روستای گازرخان الموت اظهار داشت: بعد از 4 روز که آمار مرگ‌ومیر کرونایی ما بین اعداد صفر و یک در نوسان بود، در 24 ساعت گذشته فوت 2 بیمار کرونایی در استان قزوین به ثبت رسید و میزان فوتی‌های کرونایی ما در مقایسه با روز پیش از آن 2 برابر شد.

وی همچنین از افزایش 2 نفری مجموع بستری‌های فعلی در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: در ضمن میزان بستری‌های روزانه کرونایی هم در قیاس با روز گذشته فقط یک نفر کاهش داشته است و با توجه به وضعیت نه‌چندان مطلوب رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی احتمال افزایش این عدد در روزهای آتی همچنان بالاست.

نامدار با اشاره به کاهشی شدن آمار ابتلا و بیماران بدحال در شبانه‌روز اخیر اضافه کرد: موارد قطعی ابتلا به ویروس کرونا شامل موارد بستری و سرپایی بعد از 2 جهش بزرگ در 2 روز اخیر در 24 ساعت اخیر تقریباً ثبیت شد و در 24 ساعت اخیر 163 بیمار جدید شناسایی کردیم که در مقایسه با روز قبل فقط یک نفر کمتر بود که نمی‌تواند چندان محسوس و امیدوارکننده باشد.

وی ادامه داد: در نهایت میزان بیماران بدحال کرونایی ما نسبت به روز گذشته حدود 20 درصد کاهش یافته و به 18 بیمار بدحال زیر دستگاه کمک‌تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه رسیده است که با کمترین آمار بیماران بدحال در 3 ماه اخیر برابری می‌کند.

نامدار یادآور شد: در نهایت با 40 بستری کرونایی جدید آمار کل بستری‌های کرونایی ما در 15 ماه اخیر از عدد 26 هزار گذشت و میزان فوتی‌های کرونایی ما هم در مرز 1800 نفر قرار دارد و امیدواریم با ورود واکسن ایرانی کرونا با عنوان کووبرکت و همچنین تسریع روند واکسیناسیون در استان آمار مرگ‌ومیر کرونایی ما هیچ‌وقت به عدد 1900 نفر نرسد.

 

 روند  انفجاری موارد جدید کرونا در استان بوشهر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، سعید کشمیری با اشاره به اجرا طرح واکسیناسیون علیه ویروس کرونا در استان بوشهر اظهار داشت: با وارد شدن محموله جدید، 8 هزار نفر که مرحله نخست واکسن کرونا دریافت کرده‌اند دوز دوم دریافت می‌کنند و این درحالی است که واکسیناسیون کرونا افراد بالای 65 سال در تیرماه تسریع می‌شود.

وی از تزریق واکسن کرونا به 41 هزار و 644 نفر در استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: از این تعداد به 12 هزار و 758 نفر دوز دوم واکسن کرونا تزریق شده است.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه 72.5 درصد از سالمندان 80 ساله دوز نخست واکسن کرونا را دریافت کرده‌اند گفت: تاکنون 74.6 درصد از جمعیت گروه سنی 75 تا 80 سال و 66.8 درصد گروه سنی 70 تا 75 سال در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر از روند صعودی ابتلا و بستری در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان خبر داد و تصریح کرد: در عملیات نمونه‌گیری در یک روز 450 بیمار مبتلا به کرونا شناسایی شد که نشان از روند انفجاری ابتلا به کرونا در استان بوشهر است.

کشمیری، از بستری 327 بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: روز گذشته 83 بیمار جدید در بخش‌های کرونایی بیمارستان‌های استان بوشهر بستری شدند که از این تعداد ابتلای 44 مورد به کرونا مثبت، قطعی است.

وی با اشاره به بستری 34 بیمار کرونایی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بوشهر خاطر نشان کرد: از این مجموع موارد بستری در بخش‌های ویژه کرونایی، 17 نفر در وضعیت حاد این بیماری قرار دارند و با کمک دستگاه تنفس می‌کنند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با اشاره به ثبت فوتی 3 بیمار دیگر به سبب ابتلا به کرونا تصریح کرد: روز گذشته فوت 3 خانم ناشی از ابتلا به کرونا به ثبت رسید و جان‌باختگان این بیماری در استان بوشهر به یک‌هزار و 239 نفر رسید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر افزود:  از آغاز شیوع کرونا تاکنون 50 هزار نفر در استان بوشهر به این ویروس مبتلا شده‌اند.

کشمیری، با بیان اینکه بیش از 80 درصد از مبتلایان به کرونا در استان بوشهر بهبود یافته‌اند گفت: روز گذشته 89 بیمار بستری در بخش کرونایی مراکز درمانی استان با حال عمومی خوب از بیمارستان‌های استان بوشهر ترخیص شده‌اند، که از این تعداد 62 نفر از آنها مثبت قطعی بوده‌اند

وی روند افزایش تدریجی بیماران کرونا مثبت در استان بوشهر را نگران کننده دانست و تأکید کرد: از مردم درخواست می‌شود همچنان شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت و از برگزاری دورهمی‌های خانوادگی و تجمعات خودداری کنند.

حاکمیت شرایط شکننده و ناپایدار کرونایی در اردبیل

شهرام حبیب‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در  اردبیل  اظهار داشت: طی شبانه‌روز گذشته 25 بیمار جدید مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شده و شاهد شرایط کرونایی همچنان شکننده و ناپایدار هستیم.

وی بیان کرد: در طی شبانه‌روز گذشته یک فوتی ناشی از کرونا در اردبیل به ثبت رسیده و 20 نفر در اردبیل، یک نفر در پارس آباد، 2 نفر در مشگین شهر و 2 نفر در نمین بستری هستند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل ادامه داد: در حال حاضر شمار کل بیماران بستری مبتلا به کرونا در استان اردبیل به 143 نفر رسیده است.

وی بیان کرد: براساس آخرین وضعیت اعلام شده توسط وزارت بهداشت، هم اکنون شهرستان‌های اردبیل و مشگین‌شهر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های پارس آباد، خلخال، گرمی، بیله سوار، نیر، نمین، سرعین، کوثر و اصلاندوز در وضعیت زرد قرار دارند.

آمار بستری بخش بستری موقت و مراجعه به کلینیک حاد تنفسی کاشان همچنان بالای 1000 نفر

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کاشان ، ویروس کرونا در منطقه کاشان همچنان جولان می‌دهد به نحوی که به نظر می‌رسد بر اساس آمار و ارقام منطقه کاشان از نظر وضعیت کرونایی کاشان از وضعیت قرمز و پیک چهارم کرونا عبور کرده و وجود تعداد پایین بیماران بستری شده و مبتلایان گواه این مطلب است و خوشبختانه آران و بیدگل در وضعیت زرد قرار گرفت.

مهدی دلاوری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کاشان، با بیان اینکه طی 24 ساعت گذشته 15 بیمار جدید حاد تنفسی در شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری شدند، اظهار داشت: از این تعداد 13 بیمار در بیمارستان شهید بهشتی کاشان و دو بیماری نیز در بیمارستان سیدالشهداء آران و بیدگل بستری شده است.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی کاشان  با بیان اینکه بیماران بستری شده در کاشان حداقل سه و حداکثر 61 سال سن دارند، افزود: در شهرستان آران و بیدگل نیز حداقل 51 و حداکثر 86 سال سن بیمار طی 24 ساعت گذشته در بیمارستان بستری شده است.

دلاوری با بیان اینکه تاکنون 89 بیمار حاد تنفسی در دو مرکز درمانی شهید بهشتی کاشان و سیدالشهداء آران و بیدگل بستری هستند، ابراز داشت: از این تعداد 73 بیمار در شهرستان کاشان و 16 بیمار نیز در شهرستان آران و بیدگل بستری تند.

وی از بستری شش بیمار حاد تنفسی در بخش مراقبت‌های ویژه در دو مرکز درمانی شهرستان‌های کاشان و آران و بیدگل بستری هستند، گفت: طی 24 ساعت گذشته خوشبختانه هیچ بیماری در شهرستان کاشان و آران و بیدگل بر اثر کرونا جان خود را از دست نداده است.

دلاوری با بیان اینکه تعداد موارد مثبت جدید کرونا طی 24 ساعت گذشته در دو شهرستان کاشان و آران و بیدگل به 26 مورد می‌رسد، تصریح کرد: تعداد مراجعان به کلینیک‌های حاد تنفسی دانشگاه علوم پزشکی کاشان طی 24 ساعت گذشته تعداد 240 بیمار به کلینیک حاد تنفسی مراجعه کرده و 969 نفر نیز در بخش بستری موقت پذیرش شدند که این موضوع بسیار نگران‌کننده است.

وی ضمن تأکید بر رعایت بیش از پیش پروتکل‌های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی تأکید کرد: از تمامی شهروندان درخواست داریم پروتکل‌های بهداشتی را بیش از پیش رعایت کنند چراکه در صورت تداوم شرایط شاهد اوضاع بدتری خواهیم بود.

50 نفر بیمار کرونایی در استان البرز 24 ساعت گذشته بستری شدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  کرج،  محمد فتحی در خصوص آخرین وضعیت شیوع کرونا در استان البرز ، اظهار داشت : طی 24 ساعت گذشته   50 بیمار با علائم  کرونا در مراکز درمانی استان بستری شد.

وی افزود: در حال حاضر  تعداد 497 نفر شامل موارد قطعی، محتمل و مشکوک در مراکز درمانی بستری هستند که از این تعداد ابتلای  218  نفر به بیماری کرونا تا این تاریخ قطعی شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز  متاسفانه در 24 ساعت گذشته هفت بیمار کرونایی جان خود را از دست دادند، بیان کرد: مجموع جان باختگان این بیماری در استان البرز از ابتدای شیوه کرونا تاکنون به  4233 نفر رسیده است.

فتحی با بیان اینکه شیوه نامه‌های بهداشتی و درمانی باید با جدیت رعایت شود، پایان تصریح کرد: خوشبختانه از ابتدای شیوع کرونا تا کنون 42 هزار و 252 نفر از مراکز درمانی ترخیص شدند.

کرونای دلتا در خوزستان مشاهده نشده است

 سیدمحمد علوی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در اهواز، اظهار داشت: واکسن کرونا به دلیل کارشکنی برخی کشورها در دو هفته گذشته در کشور وجود نداشت که اکنون این مشکلات حل شده است.

وی افزود: امکانات انسانی و تجهیزاتی برای تزریق واکسن در خوزستان و شهرها وجود دارد و به محض دریافت واکسن اطلاع می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان گفت: افرادی که دوز اول دریافت کردند، از بابت تأخیر در دریافت دوز دوم نگران نباشند.

وی بیان داشت: برخی کشورها حتی فقط یک دوز تزریق می‌کنند که البته بسته به نوع واکسن دارد. فاصله بین دو دوز بین یک تا 3ماه است و این بیشتر تکمیلی است.

علوی گفت: با وجود این مسایل مردم به هیچ وجه نگران نباشند و در بازه مشخص واکسن دوز دوم تزریق می‌شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی اهواز درباره تجمع افراد در مراکز تزریق واکسن گفت: مردم براساس پیامک دریافتی به مراکز مراجعه کنند و کسانی که واکسن دریافت نکردند، منتظر دریافت پیامک باشند.

علوی درباره مشاهده کرونا دلتا در خوزستان گفت: بنادر و کشتی ها مرتب بازرسی می‌شود و هنوز موردی از کرونا دلتا مشاهده نشده است.

بستری 5 بیمار جدید مبتلا به کرونا در سمنان

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سمنان، نوید دانایی، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان، پیرامون آخرین آمار شیوع بیماری کرونا ویروس بیان داشت: از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا تاکنون28 هزار و133 مورد مثبت بیماری کرونا بر اساس معیارهای تشخیصی آزمایشگاهی PCR در مجموعه تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان شناسایی شده اند.

وی تصریح کرد: در 24 ساعت گذشته (از دوم الی سوم تیر ماه سال جاری) بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، پنج بیمار مثبت جدید مبتلا به کووید-19 در شهرستان تابعه دانشگاه و در مراکز درمانی بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان ادامه داد: مجموع بیماران بستری شده در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه از ابتدای بروز و شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون به 6هزار و 646 نفر رسیده است و 21هزار و 487 بیمار نیز به صورت سرپایی شناسایی شدند.

دانایی گفت: کل موارد بهبودی و ترخیص بیماران مبتلا به کووید19از ابتدای بروز و شیوع بیماری در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه به پنج هزار و 767 نفر رسید.

42 هزار و 960 نفر در استان خراسان جنوبی واکسن کرونا زدند

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  بیرجند ، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: در شبانه روز گذشته تعداد 23 بیمارجدید در تست‌های مولکولی و 31 نفر در تست‌های سریع تشخیص کرونا، شناسایی شدند.

کامبیز مهدی زاده افزود: در بیرجند 10 نفر، در قاین 6 نفر، فردوس 3 نفر و در شهرستان‌های خوسف، سرایان، درمیان و نهبندان هر کدام یک نفر از طریق تست‌های مولکولی مشخص شدند.

وی گفت: خوشبختانه در 24 ساعت گذشته موردی از فوت در اثر کرونا نداشتیم و تعداد قربانیان این ویروس در خراسان جنوبی همچنان 916 نفر است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: از ابتدای اپیدمی بیماری کرونا 20 هزار و 846 بیمار بهبود یافتند و یا در قرنطینه خانگی به سر می‌برند.

وی از آغاز تزریق نوبت دوم واکسیناسیون کرونا نیز از روز گذشته در بیرجند خبر داد و یادآور شد: محموله جدید واکسن کرونا که شامل 11 هزار و 814 دز واکسن سینوفارم چینی و هزار دز واکسن کووبرکت است، در اختیار ما قرار گرفته و بین شهرستان‌ها توزیع خواهد شد.

درحال تکمیل... .

انتهای پیام/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا ۸ ۴۲ درصد ۳ ۴۶ درصد واکسن ایرانی کرونا ویروس کرونا گفت وگو با خبرنگار تسنیم گزارش خبرگزاری تسنیم رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان بوشهر اخبار کرونا در ایران کاشان و آران و بیدگل بیمارستان های استان پروتکل های بهداشتی مراکز درمانی استان آران و بیدگل بستری استان بوشهر بیمار کرونایی مراقبت های ویژه مراکز درمانی طی 24 ساعت گذشته 24 ساعت گذشته مبتلا به کرونا ابتدای شیوع بهداشت و درمان ابتلا به کرونا شهرستان کاشان بیماران بستری استان فارس نفر رسیده معاون بهداشت بیماری کرونا شیوع بیماری واکسن کرونا موارد ابتلا بستری هستند ویروس کرونا بیمار جدید شناسایی شد جدید کرونا شهرستان ها کرونایی ما بستری شدند شبانه روز نرخ ابتلا حاد تنفسی روز گذشته بستری شده نفر رسید بستری ها بستری شد همه گیری استان ها پیک پنجم بر اساس کووید 19 دوز دوم یک نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۳۴۳۳۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی

مطابق بررسی‌ها آسمان استان مرکزی امروز دوشنبه صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود.

بررسی آخرین خروجی مدل‌های پیش بینی وضع هوا بیانگر ورود یک سامانه بارشی از فردا سه شنبه از مناطق جنوب غربی کشور است که در صورت عدم تغییر در الگوی پیش بینی‌ها از روز چهارشنبه تا حداقل پایان هفته در برخی از ساعات بویژه ساعات بعدازظهر و اوایل شب موجب رگبار باران و رعدوبرق و احتمال وزش باد شدید موقتی و در مناطق مستعد احتمال بارش تگرگ خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی طی روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه عمدتا در نیمه جنوبی استان و در روز جمعه در همه مناطق استان خواهد بود.

به دلیل ماهیت رگباری بارش‌ها احتمال شدت گرفتن نقطه‌ای بارش‌ها وجود دارد که در صورت وقوع موجب آبگرفتگی معابر و آبراهه‌ها و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها خواهد شد.

بر این اساس امروز دوشنبه هشدار هواشناسی سطح زرد شماره ۴ اداره کل هواشناسی استان مرکزی در خصوص احتمال لغزندگی جاده‌ها و معابر عمومی، احتمال خسارت به اشیاء و سازه‌های سبک و ناپایدار به دلیل احتمال وزش باد شدید موقتی، برخورد صاعقه و احتمال خسارت به بخش کشاورزی به دلیل احتمال بارش تگرگ صادر شده است.

روند افزایش دمای هوا تا صبح چهارشنبه در استان تداوم خواهد یافت، اما پس از شروع فعالیت سامانه بارشی دمای هوا روند کاهشی خواهد یافت.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • مصرف برخی خوراکی‌ها احتمال ابتلا به سرطان را افزایش می‌دهد
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • ادعاهای تازه دونالد ترامپ درباره ایران و احتمال جنگ با اسرائیل
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • صدور هشدار نارنجی هواشناسی / احتمال رخداد تگرگ در کرمان
  • پیش بینی افزایش ابر در استان مرکزی
  • هشدار هواشناسی کرمان نسبت به احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها
  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد